پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش سوم)

پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی بخش سوم

پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی بخش سوم : در ادامه سری مقالات پاسخ به سؤالات کاکتوسی در این بخش نیز به چند سؤال مهم درباره نگهداری کاکتوس‌ها و ساکولنت ها پاسخ می‌دهیم. شما هم اگر سؤالی در این زمینه دارید می‌توانید در زیر مقالات مطرح کنید تا به آنها پاسخ داده شود.

سؤال: دلیل رشد باریک و نازک شدن کاکتوس چیست؟
جواب: مهم‌ترین عامل در باریک شدن کاکتوس‌ها کمبود نور است بهتر است به تدریج نور را بیشتر کنید. زمانی که نور به اندازه کافی برای کاکتوس‌ها نمی‌رسد گیاه باریک رشد کرده و تیغ‌ها بسیار ضعیفی نیز خواهد داشت.

سؤال: دلیل شل شدن کاکتوس من چیست؟
جواب: نرم شدن کاکتوس یا به اصطلاح شل شدن کاکتوس‌ها معمولاً در اثر بیماری‌های قارچی اتفاق می افتد و زمانی که آبیاری زیاد باشد ریشه‌ها پوسیده شده و این پوسیدگی به تدریج به تنه گیاه منتقل شده و بافت‌های داخل گیاه را از بین می‌برد.

سؤال: آیا می‌توان به کاکتوس‌ها کود داد؟
جواب: کاکتوس‌ها در کل گیاهان کم رشدی هستند و زیاد به کود نیازی ندارند. ولی برای کاکتوس‌ها در حال رشد بخصوص کاکتوس‌ها کوچک می‌توان از کود استفاده کرد.

سؤال: چه نوع کودی مناسب کاکتوس‌ها می‌باشد؟
جواب: از کودهای ازت پایین و پتاس بالا برای کودهی کاکتوس‌ها بهتر است استفاده شود. ازت زیاد باعث میشود میزان زیادی آب در بافت کاکتوس باقی بماند و موجب ترک خوردن تنه و از بین رفتن گیاه می‌شود. برای خرید کود مخصوص کاکتوس اینجا کلیک کنید.

 

سؤال: کاکتوس که در مقابل آفتاب دچار سوختگی باشد آیا به حالت اولیه بر می‌گردد؟
جواب: بستگی به میزان سوختگی دارد اگر در مراحل اولیه باشد می‌توان با انتقال به محلی کم‌نورتر از سوختگی عمیق جلوگیری کرد. ولی کاکتوس‌هایی که به سوختگی عمیق‌تری دچار شده‌اند قابل برگشت نیست و این سوختگی برای همیشه بر روی گیاه باقی خواهد ماند.

سؤال: آیا خواب زمستانی برای کاکتوس‌ها ضروری است؟
جواب: بله کاکتوس‌ها مانند اکثر گیاهان برای رشد بهتر، گلدهی و افزایش طول عمر به خواب و استراحت زمستانی نیاز دارند. ولی این به این معنی نیست که این دوره حتماً باید در زمستان باشد برای بعضی کاکتوس‌ها دوره استراحت در فصل گرما می‌باشد مانند کاکتوس لیتوپس یا سنگی. پس حتماً از زمان خواب گیاه خود آگاهی داشته باشید تا با آبیاری زیاد در فصل خواب باعث پوسیدگی آنها نشوید.

پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش اول)
پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش دوم)
پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش سوم)
پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش چهارم)
پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش پنجم)
پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش ششم)
پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش هفتم)

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “پاسخ به سؤالات مهم کاکتوسی (بخش سوم)

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، شرایط نگهداری ایدال باشه از پایان یک سالگی هم شروع به گلدهی ومیوه دهی میکنه.

دیدگاه‌ها بسته شده است.