ساخت بونسای درخت زالزالک

ساخت بونسای درخت زالزالک

آموزش ساخت بونسای درخت زالزالک به صورت تصویری :

زالزالک درختی است که ارتفاع آن به ۵ – ۱۴ متر نیز می رسد در ارتفاعات ایران به فراوانی یافت می شود و به راحتی میتوان از این درخت به عنوان ساخت بونسای استفاده کرد.

زالزالک داری گلهای زیبا و معطری است. میوه زالزالک کوچک گرد می باشد که اغلب به رنگ قرمز تیره به طول یک سانتی متر دیده می شود از نظر ساختمانی یک میوه دانه دار حاوی یک بذر می باشد که میتوان بذر زالزالک را کاشت و از آن به عنوان ساخت بونسای استفاده کرد.

زالزالک

۱-درخت زالزالک وحشی که توسط هنرمند و طراحی درخت هری هارینگتون یامادوری شده تصاویر زیر تکامل این درخت را که در سبک رأفت (درخت تنه افتاده) طی پنج سال نشان می‌دهد.
Crataegus Hawthorn۲-درخت زالزالک در یک گلدان تعلیمی و کم عمق کاشته می‌شود و تیمار های لازم برای بهبود آن انجام بگیرد در تیمار درخت از ویتامین B وهورمون رشد و خاک بسیار سبک مثل پیت خزه یا کوکوپیت استفاده می‌کنند.

ساخت بونسای۳-درخت در سال سوم بهبود یافته بدون هرس ریشه دریک گلدان بزرگ کاشته می‌شده شاخه‌ها هرس می‌شود در مدت این سه سال شاخه‌های جانبی رشد کرده و نمایشی از چند درخت را نشان می‌دهد.

بونسای زالزالک
۴-در پایان سال سوم درخت از رشد کافی برخوردار شده و در گلدان کوچک‌تر کاشته می‌شود وبرای اولین بار هرس ریشه لخت می‌شود و عمق گلدان و بستر کمتر می‌شود.
بونسای
۵-سال چهارم با هرس‌های منظم شاخسار اصلاح می‌گردد و چند درخت از یک تنه شکل گرفته چند درخت را نشان می‌دهد در طراحی رأفت طراح با ایده‌های خود طرح را پیش می‌برد.

ساخت بونسای درخت زالزالک

تعویض گلدان
۶-در سال پنجم تعویض گلدان می‌شود و ارتفاع درخت ۳۳ سانتیمتر است در این مجموعه که الهام از سبک رأفت است چند درخت طراحی شده که از یک ریشه واحد هستند درخت با تنه کلفت افتاده و شاخه ها عمود رشد کرده‌اند.

منبع : گلکاری بونسای

انتشار: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

8 دیدگاه برای “ساخت بونسای درخت زالزالک

دیدگاه‌ها بسته شده است.