معرفی کاکتوس Ferocactus gracilis فرو تیغ قرمز

معرفی کاکتوس Ferocactus gracilis

معرفی کاکتوس Ferocactus gracilis : فرو کاکتوس گرایسیلیس یکی از زیباترین واریته های کاکتوس فرو می‌باشد، با تیغ‌های قرمز رنگ بسیار زیبا این کاکتوس رشد کمی دارد. خانواده کاکتوس فرو معمولاً بعد از شش سالگی به گلدهی می‌رسند. فروها کاکتوس‌ها دوپایه هستند یعنی برای بذر گیری نیاز به گرده افشانی دارند. گل‌های این کاکتوس به رنگ قرمز با حاشیه‌های پررنگ‌تر دیده می‌شود.

 

شکل ظاهری  کاکتوس Ferocactus gracilis  دارای تیغ‌های مرکزی بلند در حدود ۷_۱۲ سانتی متر می‌باشد، تیغ‌های این گونه بیشتر به رنگ قرمز و رنگ آجری و زرد مایل به قهوه‌ای دیده می‌شود. اطراف تیغ مرکزی تیغ‌های باریک‌تر با رنگ روش دیده می‌شود.

 

نور:
به نور زیاد ولی فیلتر شده نیاز دارد هر چقدر نور بیشتر باشد تیغ‌های پررنگ‌تر و زیباتری خواهد داشت. نور شدید می‌تواند باعث سوختگی شود و در نور کم رشد علفی خواهد بود. و تیغ‌های باریک‌تر و کمرنگ‌تر خواهند بود.

 

آبیاری:
بهار تا اواخر تابستان آبیاری منظم و پس از خشک شدن خاک انجام شود. آبیاری مناسب سرعت رشد این کاکتوس را افزایش می‌دهد.در صورتی نگهداری در نور مستقیم آفتاب، از خیس کردن ساقه کاکتوس برای جلوگیری از آفتاب سوختگی و قارچ زدگی یا عفونت اجتناب کنید.ریشه حساسی داشته در صورت آبیاری بیش از حد دچار پوسیدگی ریشه می‌شود.در فصل سرد که گیاه خواب است آبیاری بسیار کم شود و در محیط خشک نگهداری شود.

 

خاک:
خاک مخصوص کاکتوس که زهکشی و تهویه خوبی داشته باشد. و آب را در خود نگه ندارد.ترجیحاً چند سانت پایین گلدان سنگریزه‌های درشت‌تر برای تخلیه مناسب آب باشد.

تعویض گلدان به منظور تجدید خاک (نه الزاماً برای بزرگ‌تر کردن گلدان) هر دو سال یک بار  و در اسفند ماه انجام شود.

پس از تعویض گلدان حتماً تا یک هفته کاکتوس خشک نگهداری شود.

Ferocactus gracilis
Ferocactus gracilis تیغ قرمز

 

دما:
در شرایط استراحت و خشک بودن خاک تا صفر درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. نسبت به گرما بسیار مقاوم است. در درجه حرارت حدود ۵_۱۲ درجه به استراحت می‌رود.

 

کود دهی:
کود دهی در فصول رشد ماهانه انجام شود. با کودهای npk ازت پایین و پتاس بالا ماندد کود NPK3-11-38.

 

تکثیر:
تکثیر فروها از طریق بذر می‌باشد که می‌توان بذر را داخل خاک پیت ماس کاشت دمای ایده آل برای سبز شدن بذر فروها در حدود ۲۰_۳۰ درجه می‌باشد، با رطوبت بالای ۷۰ درصد که با ایجاد این شرایط به راحتی سبز خواهند شد.

نوشته شده در میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

138 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس Ferocactus gracilis فرو تیغ قرمز

  1. محمد گفته:

    سلام
    من جوانه کاکتوسم۹ روزه سبز شدن توی نور فیلتر شده قرار می دم ولی دما هوای شهرما تقریبا ۳۹ درجه است و وقتی بر می دارم خیلی داغ شده چیکار کنم؟ مشکلی نداره؟کاور ظرف چیکارکنم؟
    ممنون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، بافاصله از پنجره بگذارید ویا در محیط خنکی که نور مناسبی داره نگهداری کنید.

        • کارشناس 2 گفته:

          سلام، قسمتی بگذارید که نور کافی هم داشته باشه تا جوانه ها علفی رشد نکنند، بافاصله ۳۰الی۴۰ سانت از پنجره نورگیر.

دیدگاه‌ها بسته شده است.