معرفی و نگهداری گل های فصلی

معرفی گلهای فصلی

معرفی گلهای فصلی : در این مقاله به معرفی تعدادی از گل‌های فصلی می‌پردازیم این گل‌ها را به راحتی می‌توانید در باغچه و بیرون از منزل و یا در داخل گلدان در منزل از طریق کاشت بذر پرورش دهید.

این گل‌ها فصلی می‌باشند و بعد از یک زمان مشخص از بین می‌روند که می‌توان با جمع آوری بذرهای این گل‌ها برای سال‌های بعد نگه‌داری و کاشت مجدد کرد.

۱- بومادران: گیاهی گل‌دار چندساله از خانواده asteraceae حدود ۸۵ گونه گیاهی دارد که به عنوان گیاهی زینتی و باغی نیز کشت می‌شود.

۲- ستاره‌ای: به خانواده asteraceae تعلق دار حدود ۸۰ گونه گیاهی دارد که برخی از آنان به شکل گسترده‌ای به عنوان گیاهان زینتی، چندساله و گل‌دار مورد استفاده قرار می‌گیرند اکثراً گل‌هایی به رنگ سوسنی-بنفش دارند.

۳ -برژیا: به خانواده saxifragaceae تعلق دارد به دلیل برگ‌های بزرگ به نام گوش فیل نیز شناخته می‌شود نمونه‌های زینتی این برگ‌هایی به رنگ سفید- بنفش دارند.

۴- گل استکانی: به خانواده campanulaceae تعلق دارد حدود ۵۰ گونه گیاهی در این خانواده وجود دارد گونه‌های زینتی این گیاه یک‌ساله، دوساله و چند ساله هستند و گل‌هایی بنفش، صورتی وسفید سیار زیبا دارند.

گل استکانی
گل استکانی

۵- داوودی: به خانواده asteraceae تعلق دارد و از جمله شناخته شده ترین گیاهانی است که می‌تواند زینت بخش منازل شما باشد داوودی در صنعت تولید گل شاخه بریده نیز استفاده می‌شود انواع گوناگون و متنوعی دارد که می‌تواند سال‌ها در قسمتی از باغچه باشد.

گل داوودی
گل داوودی

۶- گل انگشتانه: به خانواده plantagina تعلق دارد حدود ۲۰ گونه گیاهی دارد که برخی از آنان به عنوان گیاه زینتی مورد استفاده است.

گل انگشتانه
گل انگشتانه

۷- جنتیانا (گل سپاس): به خانواده gentianaceae تعلق دارد حدود ۴۰۰ گونه گیاهی دارد برخی از گونه‌ها مصرف زینتی دارد که می‌تواند سال‌ها در مکانی از باغچه شما با گل‌های آبی یا سفید رنگ خود جلب توجه کند.

 

۸- هپوتیکا: گیاهانی کوتاه قامت هستند که گونه‌های زینتی آنان گل‌هایی به رنگ آبی، سفید، صورت، ارغوانی دارند.

۹-  هوشرا: این گیاه به خانواده saxifragsceae تعلق دارد که برخی از گونه‌ها به دلیل گل آذین‌های بلند و خوش‌رنگی که تولید می‌کند مورد توجه قرار گرفته است این گیاهان از نظر اندازه برگ می‌توانند با هم متفاوت باشند و برخی به دلیل برگ‌های رنگی مورد توجه قرار گرفته است.

۱۰- زنبق: یکی از گیاهان همیشگی است که می‌توان از کاشت آن در باغچه لذت برد اگر چه با فرا رسیدن فصل سرد سال گیاه برگ‌های خود را از دست می‌دهد اما با گرم شدن هوا برگ و گل‌های زیبای آن خودنمایی می‌کند.

گل زنبق
گل زنبق

۱۱- لیاتریس: این گیاه به خانواده asteraceae تعلق دارد و گل آذین بلند و رنگین آن به رنگ‌های سفید، صورتی، بنفش رنگ جلب توجه می‌کند.

۱۲- آویشن باغی: به خانواده lamiaceae تعلق دارد و از بین گونه‌های متنوع آن برخی به دلیل گلهای بنفش، سوسنی که دارند به عنوان گیاهی زینتی چند ساله مورد استفاده قرار می‌گیرند.

۱۳- ورونیکا: به خانواده plantaginaceae تعلق دارد در بین ۵۰۰ گونه که در جنس این گیاه وجود دارد برخی به دلیل داشتن خوشه یا رنگ گل به رنگ‌های بنفش و سوسنی به عنوان گیاهی زینتی و چند ساله مورد توجه قرار می‌گیرد.

۱۴- پائونیا: به خانواده paeoniaceae تعلق دارد این گیاه زیبا با فرا رسیدن فصل سرما برگ‌های خود را از دست می‌دهد اما در فصل رویش گل‌های بسیار زیبای آن جلب توجه می‌کند. گل‌های این گیاه به رنگ صورتی، زرد، سفید، بنفش است.

۱۵- بابونه: گیاهی متعلق به خانواده asteraceae که در جنس آن حدود ۱۰۰ گونه گیاهی وجود دارد برخی از آنان به دلیل گل‌های زرد و سفید رنگ که دارند به عنوان گیاهان زینتی کاشته می‌شود.

گل بابونه
گل بابونه

۱۶- انمون: به خانواده ranuculaceae تعلق دارد در جنس ان حدود ۲۰ گونه گیاهی گل‌دار وجود دارد که برخی از آنان به عنوان گیاهان زینتی گل‌دار مورد توجه است گل‌هایی با رنگ‌های سفید، قرمز و بنفش دارد.

 

منبع:میهن کاکتوس

مقالات مشابه