معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا : کاکتوس سیلندریکا با نام علمی Austrocylindropuntia subulata جز خانواده اپونتیا کاکتوس می‌باشد. زیستگاه اصلی آن پرو و آمریکای جنوبی می‌باشد. دارای رشد زیادی می‌باشد و نگهداری از آن تقریباً  راحت می‌باشد. ارتفاع کاکتوس سیلندریکا تا چهار متر نیز می‌رسدگل‌های این کاکتوس قرمزرنگ است . ریزش برگ‌های کاکتوس سیلندریکا در زمستان طبیعی می‌باشد. در برخی کشورها برگ این کاکتوس به  عنوان  سبزی ‌خوردن استفاده می‌شود. در این مقاله به شرایط نگهداری کاکتوس  اپونتیا سیلندریکا می‌پردازیم.

گل کاکتوس اپونتیا سیلندریکا
گل کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

خاک مناسب:
خاک ماسه‌ای با زهکشی مناسب ترکیب خاک ۷۰ درصد ماسه ۲۰ درصد پیت ماس و ۱۰درصد ورمی خاک مناسبی برای این کاکتوس می‌باشد.

نور مناسب:
کاکتوس سیلندریکا به نور فراوان نیازی دارد، حداقل روزی ۳ الی ۴ ساعت نور آفتاب نیاز دارد و در صورت عدم دریافت نور کافی باریک رشد خواهد کرد.

دمای مناسب:
دمای حدود ۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را تحمل می‌کند. بیشترین میزان رشد آن در دمای۲۰ تا ۴۰ درجه می‌باشد.

آبیاری:
در فصل رشد به آبیاری منظم نیاز دارد آبیاری  به شرایط محیطی و اندازه و نوع خاک گلدان بستگی دارد. در فاصله بین دو آبیاری اجازه دهید خاک خشک شود. در فصل خواب ماهی یک بار آبیاری کافی می‌باشد.

کاکتوس سیلندریکا دفرمه
کاکتوس سیلندریکا دفرمه

آموزش تکثیر کاکتوس سیلندریکا:
تکثیر از طریق بذر و قلمه می‌باشد. ولی تکثیر آن بیشتر از طریق قلمه صورت می‌گیرد. در فصل تابستان می‌تواند قلمه‌های این کاکتوس را جدا کرده و در محل سایه و خنک اجازه دهید محل برش خشک شود، سپس قلمه را در خاک کاکتوس بکارید و به مدت ده روز آبیاری نکنید تا قلمه ریشه دهد. بعد از ریشه دهی می‌توانید به طور عادی آبیاری را شروع کنید.

بیماری‌ها:
کاکتوس سیلندریکا در صورت نداشتن خاک مناسب و زهکشی گلدان دچار پوسیدگی ریشهمی‌شود که میتوان با سموم  قارچ‌کش مانند کاربندازیم  درمان کرد. حشره شپشک آرد آلود و شته‌ها نیز این کاکتوس را مورد حمله قرار می‌دهند. برای آموزش نابودی شپشکآرد آلود اینجا کلیک کنید.

منبع میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

379 دیدگاه برای “معرفی و شرایط نگهداری از کاکتوس اپونتیا سیلندریکا

  1. matin گفته:

    سلام ببخشید سیلندریکام اگه گل داد خودش تبدیل به کپسول میشه یا خودم باید کاری انجام بدم؟؟؟

  2. Salvia گفته:

    سلام وقت بخیر سیلندریکا من در محیط پر نور بود حدود دو هفته است بخاطر سرما به داخل خونه منتقل کردم اما متاسفانه به این صورت در اومد الان می اونم سر زنی کنم ؟ چه کاری باید براش انجام بدم

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، کمبود نور باعث این مشکل شده میتونید دما رو کاهش بدید تا بخواب بره، میتونید سرزنی هم بکنید.

        • کارشناس 1 گفته:

          ممنون از شما چون در حال رشد هست مشکلی بوجود نمیاد بعد از برش در دمای اتاق چند روزی نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید ودو هفته بعد ابیاری رو بصورت سطحی شروع کنید.

        • کارشناس 1 گفته:

          کاکتوسها در دمای ۱۵ الی ۵ درجه به خواب میرند دما بالا هست که رشد داره اگر جای پرنوری دارید به اون قسمت انتقال بدید تا رشد علفی نداشته باشه.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ابیاریتون درست نیست ابیاری باید به اندازه ای باشه که مقداری اب از زهکش گلدان خارج بشه بین دو ابیاری هم خاک کامل تا عمق گلدان خشک بشه، بشدت کمبود نور هم داره اگر محیط پرنوری دارید به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید.

  3. عسل گفته:

    سلام،سیلندریکام کمی شل و چروک شده چیکار کنم،(هر سه هفته نصف فنجان آب میدم بهش)

  4. مریم گفته:

    تشکر از پاسختون من تلاش کردم اون لکه های مشکی رو بردارم انگار مثل جوش از داخل پوسته اومده بیرون وقتی میشه برداشت که گیاه زخمی میشه یه جور لکه های زیر پوستی برجسته هست با قلمو نشد با خلال دندون برداشتم اماجاش سوراخ میشه رو برگ ممکنه چیز دیگه ای باشه ؟

    • کارشناس 2 گفته:

      ممنون از شما،اگر برگ زخم میشه بیماری قارچی میتونه باشه تمام برگهایی رو که لکه دارند میتونید جدا کنید و دور بندازید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.