آیا کاکتوس گل می دهد؟ گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟ این روزها کاکتوس‌هایی در بازار مشاهده می‌کنید که دارای گل‌های رنگی و زیبایی هستند که معمولاً در قسمت بالایی کاکتوس‌ها و ساکولنت ها قرار دارند. برای خیلی از دوستان واقعی یا مصنوعی بودن این گل‌ها جای سؤال دارد. گل کاکتوس‌ها عمر خیلی کمی دارد و معمولاً بیشتر از چند روز دوام نمی‌آورد.

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟
تصویر سمت راست گل مصنوعی می باشد که با چسب فیکس شده و تصویر سمت چپ گلهای طبیعی کاکتوس می باشد.

 

آستروفیتوم میروستیگما
گل طبیعی کاکتوس

گل‌های مصنوعی که بر روی کاکتوس‌ها چسبانده می‌شود تنها برای فروش بیشتر می‌باشد و به گیاه آسیب می‌رساند. این گل‌ها که در واقع مصنوعی نیستند و گل‌های خشک شده طبیعی هستند که رنگ می‌شوند با چسب‌های شیمیایی به کاکتوس‌ها و ساکولنت ها چسبانده می‌شوند و جدا کردن آنها بسیار دشوار می‌باشد یا در صورت جدا کردن به کاکتوس آسیب می‌رساند.

پس در هنگام خرید مواظب باشید تا فریب این گل‌های خوش‌رنگ را نخورید و از خریداری این کاکتوس‌ها که داری گل‌های مصنوعی هستند خودداری کنید. گل‌دار کردن کاکتوس‌ها کار سختی نیست و می‌توانید با فراهم کردن شرایط از گل‌های زیبای کاکتوس‌ها لذت ببرید.

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟
از گلهای خشک شده برای چسباندن بر روی کاکتوس ها استفاده میکنند.

حذف چسب گل کاکتوس:
حذف کامل چسب از روی کاکتوس کار بسیار سختی است و شاید نتوان به طور کامل آن را از بین برد. روش‌هایی که در میهن کاکتوس تست کردیم و به نظر بهتر از سایر روش‌ها بود دو روش می‌باشد.

۱- حذف به وسیله ذوب کردن چسب:
در این روش با یک جسم داغ چسب را به آرامی نرم کرده و جدا می‌کنیم. باید توجه داشته باشید که گرمای زیاد می‌تواند به گیاه آسیب برساند پس به آرامی و با گرم کردن تدریجی این کار را انجام دهید.

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟

۲- حذف با الکل سفید:
پنبه آغشته به الکل را به‌آرامی بر روی چسب می‌زنیم تا چسب حل شود. البته این روش هم نیاز به صبر و حوصله دارد و باید به آرامی و مرحله‌به‌مرحله انجام شود. حتماً از الکل سفید استفاده کنید. از ریخته شدن الکل بر روی خاک جلوگیری شود. الکل صنعتی می‌تواند به گیاه آسیب برساند.

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟
حذف چسب با پنبه آغشته به الکل

نتیجه کلی که می‌توان از این مقاله گرفت این است که از خرید کاکتوس‌ها و ساکولنت ها که دارای گل‌های مصنوعی هستند خودداری کنید. این گل‌ها چیزی جز فریب برای فروش بیشتر توسط تولیدکنندگان نمی‌باشد.

گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟
گل زرد گل طبیعی کاکتوس می باشد و گلهای قرمز مصنوعی هستند

منبع میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

9 دیدگاه برای “آیا کاکتوس گل می دهد؟ گل کاکتوس مصنوعی یا واقعی؟

  1. درسا گفته:

    من کاکتوس تریگونا ی قرمز دارم اصلا گل داره ؟ چطوری گل دارش کنم ممنون

    • کارشناس 2 گفته:

      بله همه ی افوربیاها هم گل میدن ولی افوربیا تریگونا در سنین خیلی بالایی گل میده باید بالغ باشه ودر شرایط گلدهی نگهداری بشه. دقیق سن گلدهیش رو نمیدونم فکر کنم بالای ۲۰ باید باشه.

دیدگاه‌ها بسته شده است.