نگهداری کاکتوس‌ ها در فصل تابستان

نگهداری کاکتوس‌ها در فصل تابستان

نگهداری کاکتوس‌ها در فصل تابستان : فصل تابستان و فصل بهار  زمان رشد اکثر کاکتوس‌ها می‌باشد. و باید شرایطی فراهم شود تا بیشترین رشد را در این فصل‌ها داشته باشند ولی نگهداری در تابستان همراه با مشکلاتی می‌تواند باشد که با رعایت نکاتی ساده می‌توان از این مشکلات جلوگیری کرد.

آبیاری کاکتوس‌ها در تابستان:
با گرم شدن هوا گیاهان آب بیشتری نسبت به سایر فصلها از دست می‌دهند. آبیاری منظم و کافی حتماً باید در این فصل صورت بگیرد. برای جلوگیری از لک شدن و یا سوختگی از ریختن آب بر روی کاکتوس‌ها و ساکولنت ها در زیر تابش نور آفتاب جلوگیری کنید.

کاکتوس‌های کوچک به آب بیشتری نسبت به کاکتوس‌های بزرگ‌تر دارند. معمولاً بسته شرایط محیطی در تابستان کاکتوس‌های بزرگ در هفته به یک مرتبه آبیاری نیاز دارند.

درهرصورت از آبیاری بیش‌ازحد خودداری کنید تا باعث پوسیدگی ریشه یا ترک برداشتن تنه در گیاه شما نشود.

نور:
کاکتوس‌ها همیشه به نور کافی برای رشد نیاز دارند ولی نور شدید و بیش از حد می‌تواند باعث کاهش رشد و یا سوختگی کاکتوس‌ها شود. بهتر است برای جلوگیری از سوختگی از توری یا شیشه مات در تابستان استفاده کنید. کاکتوس‌هایی که در حیاط یا مکان‌های سیمانی قرار می‌گیرند خیلی زودتر دچار آفتاب سوختگی می‌شوند تا کاکتوس‌هایی که اطراف آنها خاکی یا گل و گیاه باشد.

نگهداری کاکتوس تابستان

نگهداری ساکولنت ها در تابستان:
اکثر ساکولنت ها در فصل‌های خنک ازجمله بهار و پاییز رشد بیشتری دارند تا فصل گرما به همین دلیل در تابستان حتماً از قرار دادن در مکان‌های بسیار گرم و تابش شدید خودداری کنید. بعضی از کاکتوس‌ها مانند لیتوپس ها در فصل گرما به خواب می‌روند که با شناخت شرایط زندگی گیاهتان از خراب شدن آنها جلوگیری کنید. مثلاً لیتوپس را در تابستان نباید زیاد آبیاری کرد چون گیاه در حال استراحت آب چندانی جذب نمی‌کند و ممکن است باعث پوسیدگی ریشه و در نهایت مرگ گیاه شود.

آیا در فصل تابستان می‌توان به کاکتوس‌ها کود داد؟
در فصل تابستان می‌توان به کاکتوس‌هایی که در حال رشد هستند جهت تسریع در رشد کود داد. برای کوددهی از کودهای ازت پایین و پتاس بالا استفاده کنید. برای خرید کود مخصوص کاکتوس اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

1 دیدگاه برای “نگهداری کاکتوس‌ ها در فصل تابستان

دیدگاه‌ها بسته شده است.