آموزش تصویری رنگ کردن گل رز طبیعی

آموزش تصویری رنگ کردن گل رز طبیعی

آموزش تصویری رنگ کردن گل رز طبیعی : گل رز سفید را  می‌توان به هر رنگی دوست داشتید در بیاورید. برای این کار از شاخه‌های بریده گل رز سفید با رنگ‌های مصنوعی استفاده می‌شود. البته گل‌های رز به‌اندازه کافی تنوع رنگ و زیبایی دارند ولی شاید برای طراحی دسته گل یا زیبایی مکانی به رنگ‌های احتیاج داشته باشید که در طبیعت وجود نداشته باشد. در این مقاله رنگ‌آمیزی گل رز را به شما آموزش می‌دهیم. سؤالات خود را در زیر مقالات میهن کاکتوس برای ما ارسال کنید تا به آنها پاسخ داده شود.

مراحل رنگ کردن گل رز:

آموزش رنگ کردن گل رز طبیعی۱- ابتدا شاخه گل رز سفیدی انتخاب کنید. حتماً شاخه تازه انتخاب کنید تا بتواند رنگ را به خوبی جذب کند. شاخه گل رز نباید کاملاً باز شده باشد بهتر است از گل رزهای نیمه‌باز استفاده شود. شاخه ای از گل رز انتخاب کنید که ساقه آن سالم باشد. تمام برگ های شاخه را حذف کنید.

 

آموزش رنگ کردن گل رز طبیعی

۲- ظرف‌هایی به عمق حداقل ۱۰ سانتی‌متر انتخاب کنید تا بتوان شاخه‌های گل رز را در آن قرار داد.

 

آموزش رنگ کردن گل رز طبیعی

۳- در این مرحله شاخه‌های گل رز انتخاب‌ شده را به صورت مورب برش دهید. برش مورب باعث می‌شود سطح بیشتری از شاخه با رنگ در ارتباط باشد در نتیجه آب همراه با رنگ بیشتری جذب گیاه شود.

 

آموزش رنگ کردن گل رز طبیعی

۴- به مقدار حدود نیم قاشق چایی‌خوری رنگ دلخواه خود را در ظرف‌هایی که با آب پر شده است بریزید و خوب مخلوط کنید. برای رنگ‌آمیزی می‌توان از رنگ‌های خوراکی استفاده کرد.

 

آموزش رنگ کردن گل رز طبیعی

۵- شاخه‌های آماده شده را در ظرف‌های حاوی رنگ قرار می‌دهیم. مدت زمان جذب رنگ توسط شاخه رز ممکن است چهار روز تا یک هفته طول بکشد. در این مدت ظرف‌ها را در محلی خنک و به‌دوراز نور مستقیم آفتاب قرار دهید.

 

آموزش رنگ کردن گل رز طبیعی

۶- پس از طی چند روز مشاهده می‌کنید که لبه‌های گل رز شروع به رنگی شدن می‌کنند و به تدریج سایر قسمت‌های گل رز نیز رنگی می‌شود.

امیدوارم از این کار لذت ببرید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “آموزش تصویری رنگ کردن گل رز طبیعی

  1. انیسه اکبری گفته:

    سلام به امید تندرستی شما
    من می خواستم بدانم که رنگی که استفاده شده است از چه نوع می باشد؟
    تشکر

دیدگاه‌ها بسته شده است.