۵ دلیل گل ندادن گل محمدی یا گیاه گلاب

چرا گل محمدی من گل نمی‌دهد؟

۵ دلیل گل ندادن گل محمدی: گل محمدی با نام علمی  Rosa damascena گونه‌ای از گل رز می‌باشد. از گل محمدی به دلیل داشتن عطر مخصوص برای گلاب‌گیری استفاده می‌شود. گل محمدی گیاهی است خزان‌دار که در پاییز و با شروع فصل سرما خزان می‌کند. گل محمدی دارای گل‌های صورتی زیبایی است. سوال خیلی از عزیزان این است که چرا گل محمدی من گل نمی‌دهد؟ گل ندادن گل محمدی دلایل مختلفی می‌تواند داشته باشد ولی در این مقاله به ۵ دلیل اصلی گل ندادن این گیاه اشاره می‌کنیم.

۵ دلیل گل ندادن گل محمدی: 

۱- نور:
نور در رشد و سلامت گیاه نقش بسیار مهمی دارد و می‌توان گفت بدون نور خورشید گیاهی وجود نخواهد داشت. گل محمدی به نور زیادی احتیاج دارد و در مکانی پور نور قرار دهید تا حداقل در روز ۵ تا ۶ ساعت نور کامل داشته باشد. گل محمدی که در سایه رشد کند، گل نخواهد داد و یا گل‌هایی ضعیف و کوچک خواهد داشت.

 

۲- مواد غذایی خاک:
خاک غنی و دارای مواد غذایی بالا می‌تواند به گلدهی این گیاه کمک کند برای گلدهی و رشد بیشتر در فصل بهار و تابستان از کودهایی با مواد میکرو و ماکرو استفاده کنید. کودهایی با پتاس بالا می‌تواند به گلدهی گل محمدی کمک کند. از کودهای مناسب برای گلدهی می‌توان به کود NPK12-12-36 اشاره کرد. برای خرید کود مخصوص گلدهی اینجا کلیک کنید.

5 دلیل گل ندادن گل محمدی

۳- آبیاری گل محمدی:
آبیاری منظم و اصولی برای رشد و گلدهی گیاه گل محمدی خیلی ضروری است. گل محمدی به کم آبی مقاوم است ولی آبیاری کم یا بیش از حد می‌تواند در گلدهی این گیاه اثر منفی داشته باشد. برای آبیاری از آب با املاح کم استفاده کنید.

۴- هرس گل محمدی:
هرس شاخه‌های خشک شده و همچنین شاخه‌های خیلی بلند می‌تواند به گلدهی این گیاه کمک کند. همچنین هرس گل‌های خشک شده و ریخته نیز بسیار مهم می‌باشد و باید به صورت دوره‌ای حذف شود.

۵- بیماری‌ها:
درصورتی‌که موارد بالا را برای گیاهتان محیا کرده‌اید ولی همچنان گل محمدی شما گل نمی‌دهد به دنبال بیماری‌ها باشید. بعضی بیماری‌ها مانند قارچ‌ها، سفیدک، شته‌ها، شپشک ها می‌توانند گیاه را ضعیف کنند و باعث کاهش رشد و گلدهی گل محمدی شوند. برای درمان از سموم کشاورزی مخصوص استفاده کنید. برای خرید سم قارچ‌کش مناسب برای سفیدک اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

کود پیشنهادی ما برای افزایش گلدهی گل محمدی و رز

ناموجود
۵
۸۰,۰۰۰ تومان

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

103 دیدگاه برای “۵ دلیل گل ندادن گل محمدی یا گیاه گلاب

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، گل محمدی باید اوایل روز نور مستقیم افتاب داشته باشه وبعد از ظهر سایه داشته باشه با کودهایی که فسفر بیشتری دارندوکود ۱۲،۱۲،۳۶ ماهی یک بار تقویت کنید وخاکشون همیشه باید مرطوب باشه کم ابی باعث ضعیف شدن بوته میشه وگلدهی نخواهد داشت موقع ابیاری کامل سیراب کنید.

  1. عادل گفته:

    سلام.
    من باغچه گل محمدی دارم و الان بعد از دوسال گل های سر بوته به رنگ سفید در اومدند میخاستم بدونم که دلیل این چیه؟

  2. احمد کیهانی گفته:

    سلام .
    من در باغچه حیاط خونه مون یک چمن گل محمدی کاشتم اکنون سه سال گذشته و خیلی رشد کرده چند مرتبه شاخه هاشو هرس کردم ولی گل نمی‌دهد در حالیکه ۵ آیتم نگهداری آنرا رعایت مینمایم ولی حتی یک گل نداده
    شنیدم که چمن گل محمدی بصورت نر و ماده است و حتمآ باید چند بوته کنار هم باشه و حالت گردافشانی داشته باشه تا بارور شود و گل بدهد
    آیا از نظر علمی واقعیت دارد و شما کارشناس محترم تائید می‌فرمایید . ؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، گرد افشانی بعد از گلدهی باید انجام بشه وقتی گیاه گلی نداره چطور میشه گرد افشانی کرد؟بعضی از گیاهان جنسیت نروماده دارند ولی گل محمدی جزو این دسته نیست وقسمت نرو ماده روی یک گل گیاه وجود داره، برای اینکه گل محمدی به گل بشینه خاکش باید غنی باشه واوایل صبح نور مستقیم دریافت کنه وعصر در نیم سایه باشه وحتما هر سال هرس بشه وبا کودهای فسفر بیشتر تقویت بشه تا به گل بشینه این موارد رو انجام بدید به گل میشینه. ویک نکته مهم موقع ابیاری گیاه رو کامل سیراب کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.