طرز تهیه سالاد کاکتوس

سالاد کاکتوس

طرز تهیه سالاد کاکتوس، سالاد کاکتوس در سراسر مکزیک خورده می‌شود. این سالاد معمولاً به عنوان غذای سبک در کنار غذاهای دیگر خورده می‌شود، دقیقاً عین سالادهای خودمان هست فقط داخلش پنیر مکزیکی هم دارد که از نظر من چیز بدی نیست فقط ایران گیر نمی آید ولی ما طبق دستور اصلی درست می‌کنیم، شما میتوانید از سایر پنیرها استفاده کنید.

کاکتوس یک طعم خوب، روشن، با حالت ژله‌ای مانند به سالاد شما می‌دهد که من واقعاً خوشم میاد. اگر از طعم‌ها و مزه‌های تکراری مانند لوبیا سبز و زرد در سالاد خود خسته شده‌اید یا تلخ بودن کاهوها شما رو آزار می‌دهد حتماً این دستور سالاد را دنبال کنید و سالاد کاکتوس خودتان را تهیه کنید.

مواد لازم برای تهیه سالاد کاکتوس:
هر چیزی که داخل سالادهای دیگه استفاده میشود متوانید داخل سالاد کاکتوس استفاده کنید ولی در دستور اصلی آن: گوجه فرنگی – پیاز – پنیر رانچو – سبزی تازه – سیب زمینی و از همه مهم‌تر کاکتوس وجود دارد.

خرید کاکتوس مناسب:
اگر در کشورهایی مثل مکزیک و امریکا مرکزی و برخی از کشورهای آسیایی زندگی می‌کنید میتوانید با مراجعه به بازار روز راکت‌های تازه اپونتیا که تیغ‌های آنها جدا شده را تهیه کنید ولی از آن جایی که در ایران همچنین چیزی وجود ندارد مجبور به تهیه کاکتوس از گلدان‌های خودتان هستید.

پس به ویژگی‌های زیر در انتخاب دقت کنید: از زمان سم پاشی کاکتوس‌ها حداقل یک ماه گذشته باشد برگ‌های پایینی اپونتیا مناسب نیست و باید از راکت‌های جوان و جدید استفاده کنید راکت‌ها پر آب باشند و داری زخم نباشند چون احتمال بیماری وجود دارد از واریته های کم تیغ اپونتیا استفاده کنید برگ‌های مناسب سبز کم رنگ و براق هستند.

طریقه اماده‌سازی کاکتوس‌ها:
حاشیه دور برگ‌ها را کاملاً جدا کنید و تمام تیغ‌ها تیز را باید از راکت‌ها جدا کنید ولی پوست کامل کاکتوس را جدا نکنید، سپس راکت‌های تمیز شده و بدون تیغ را خرد کرده و درون قابلمه ریخته و روی آن‌ها آب سرد می‌ریزیم تا تمام سطح کاکتوس‌ها پر از آب شود سپس با حرارت ملایم شروع به پختن کاکتوس‌ها می‌کنیم کاکتوس‌ها به مرور شروع به تیره شدن می‌کنند و روی قابلمه کف جمع می‌شود که حتماً در طول پخت باید کف‌ها را از روی قابلمه جمع کرد کاکتوس‌ها زمانی که به رنگ سبز تیره رسیدند و حالت نرم به خود گرفتند آماده هستند سپس آن‌ها را آبکش کرده و می‌شوییم تا تمام حالت ژله‌ای مانند روی سطح آن‌ها برود سپس اجازه می‌دهیم تا خنک شود اکنون کاکتوس‌ها آماده هستند. مدت زمان تقریبی حرارت دیدن کاکتوس‌ها ۱۰ دقیقه روی حرارت ملایم است.

اکنون سایر مواد سالاد را که خرد کرده‌اید به کاکتوس‌ها اضافه کنید با وجود پنیر رانچو سالاد به اندازه کافی شور خواهد شد ولی حتماً از ادویه و آب لیمو استفاده کنید.

سالاد را در یخچال خنک کنید و سپس میل کنید چون طعم واقعی آن زمانی که خنک است مشخص خواهد شد.

این سالاد می‌تواند بخصوص برای بیماران دیابتی بسیار مفید باشد.
برای مطالعه مقاله کاکتوس های خوراکی اینجا کلیک کنید.
 طرز تهیه سالاد کاکتوس

 طرز تهیه سالاد کاکتوس

 طرز تهیه سالاد کاکتوس

 طرز تهیه سالاد کاکتوس

 طرز تهیه سالاد کاکتوس
حتماً در صورت درست کردن این سالاد عکس آن را در اینستاگرام خودتان قرار دهید و میهن کاکتوس را تگ کنید تا نتیجه واقعی مشخص شود که خوشمزه بود یا نه:)

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

1 دیدگاه برای “طرز تهیه سالاد کاکتوس

دیدگاه‌ها بسته شده است.