آموزش کوتاه کردن پایه پیوند کاکتوس

آموزش کوتاه کردن پایه پیوند کاکتوس

آموزش کوتاه کردن پایه پیوند کاکتوس: کاکتوس‌های پیوندی با همه مزیت‌هایی که دارند زیاد خوشایند برخی از نگهدارندگان کاکتوس نیستند و گاهی اتفاق می افتد که نیاز باشد شما بخواهید پایه پیوند را کوتاه کنید یا برای زیبایی یا به دلیل پوسیدگی ریشه. در این مقاله به صورت تصویری کوتاه کردن پایه پیوند کاکتوس توضیح داده می‌شود، این روش بر روی انواع پایه‌ها قابل انجام می‌باشد.

پیوند کاکتوس

 

تصویر شماره ۲: ابتدا پایه کاکتوس را به اندازه ای که لازم است برش می‌دهیم. سعی کنید اندازه پایه کمتر از ۲٫۵ سانتی متر نباشد. برای برش از چاقو یا تیغ تمیز و تیز استفاده کنید.

پیوند کاکتوس

تصویر شماره ۳: کاکتوس را در محلی به دور از نور مستقیم آفتاب به مدت یک هفته قرار دهید تا قسمت جدا شده خشک شود. این کار باعث می‌شود آلودگی نتواند وارد بافت گیاه شود.

پیوند کاکتوس

تصویر شماره ۴: پس از خشک شدن قسمت برش داده شده کاکتوس را مانند شکل در خاک با ترکیب ماسه، پیت ماس یا کوکوپیت بکارید. کاکتوس کاشت شده را به مدت ده روز آبیاری نکنید تا گیاه ریشه جدیدی بزند. این کار باعث می‌شود که رطوبت در خاک باقی نماند و باعث پوسیدگی پایه نشود.

پیوند کاکتوس

تصویر شماره ۵: بعد از ده روز از زمان کاشت می‌توانید کاکتوس را آبیاری کنید. آبیاری به اندازه خیلی کم انجام شود و گیاه را به محلی با نور معمولی منتقل کنید.

پیوند کاکتوس

تصویر شماره ۶: برای دیده نشدن پایه می‌توانید از سنگ‌های درشت در اطراف پایه استفاده کنید. یکی از معایب استفاده از این سنگ‌ها در اطراف کاکتوس دیده نشدن خاک و در نتیجه عدم اطلاع از خشک یا خیس بودن خاک می‌باشد.

پیوند کاکتوس

تصویر شماره ۷: همان‌طور که در تصویر مشاهده می‌کنید پس از یک تا دو ماه کاکتوس ریشه کامل تولید کرده و گلدان را پر کرده و می‌تواند پیوندک را به طور کامل تغذیه کند.

توجه: این روش بارها در گلخانه میهن کاکتوس امتحان شده و هیچ مشکلی برای کاکتوس ایجاد نمی‌کند ولی توصیه می‌شود برای کاکتوس خیلی خاص و کلکسیونی به علت امکان ایجاد مشکلات ریشه دهی یا پوسیدگی این روش را به کار نبرید. همچنین برخی از پرورش‌دهندگان کاکتوس بر این معتقد هستند که پایه بلند باعث افزایش رشد پیوند می‌شود که به صورت علمی اثبات نشده است.

نویسنده: شیوا کریمی
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

8 دیدگاه برای “آموزش کوتاه کردن پایه پیوند کاکتوس

  1. Amin گفته:

    سلام ببخشید این پیوندکی که توی عکس ها نمایش گذاشتید اسمش چیه؟؟ آخه منم یکی از اینهارو روی پیوند دارم میخواستم اسمشو بدونم .

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      سلام رشد طولی پایه متوقف میشه ولی ممکنه قطورتر بشه به مرور زمان. بله مشکلی نیست

دیدگاه‌ها بسته شده است.