همه چیز درباره مامیلاریا لوتای

همه چیز درباره مامیلاریا لوتای

همه چیز درباره مامیلاریا لوتای: مامیلاریا لوتای یا مامیلاریا لوسی با نام علمی Mammillaria luethyi با معرفی یک مامیلاریای خاص و زیبای دیگر در خدمت شما عزیزان هستیم. مامیلاریا لوتای، این گونه به مدت طولانی فقط از یک عکس منتشر شده از یک گیاه کاشته شده از یک منبع ناشناس شناخته شده است و در سال ۱۹۹۶ توسط جورج هینتون و جوناس لوتی کشف و در ژانویه ۱۹۹۶ منتشر شد.

 

مامیلاریا لوتای یک گیاه بسیار کوچک است که به صورت انفرادی یا بچه زایی از اطراف خود زندگی می‌کند و هیچ گاه شاخه نمی‌دهد. بدنه‌ای برجسته و تکه تکه‌ای دارد که نوک استوانه‌ها سفید رنگ است و رنگ تنه بسیار سبز تیره تقریباً سیاه رنگ دارد. تیغ‌های کوتاه و منحصر به فردی دارد که هر اجتماع تیغ حدود ۸۰ عدد می‌باشد. تیغ‌های اینگونه بسیار نرم و سفید رنگ هستند که باهم تشکیل خوشه متراکم ۱تا ۲ میلی متری انتهای استوانه‌ها را می‌دهند. ریشه‌های گوشتی و نسبتاً کوچکی دارند.

 

گل‌های بسیار بزرگ و زیبایی دارد که قطر گل‌ها ۱۵ تا ۲۵ سانتی متر می‌رسد که از گلبرگ‌های بنفش و سفید رنگ تشکیل شده‌اند. میوه‌های گیاه ۴تا ۵ میلی متر هستند و کروی شکل اما این مامیلاریای خاص نیز همانند برتولدی میوه گیاه را در درون خودش محبوس می‌کند و از گونه‌های کریپتو کارپیک می‌باشد که به طور کامل در مقاله مامیلاریا برتولدی توضیح داده شده است. بذرهای این گونه سبز رنگ می‌باشند و برای به دست آوردن آن باید بخشی از گیاه را از بین ببریم.

 

این گونه بسیار کوچک بسیار دیر رشد نیز می‌باشد که اغلب برای افزایش سرعت رشد و تکثیر پیوند زده می شود و اکثر موجودی از این واریته در گلخانه‌ها و… به صورت تکثیر از پیوند می‌باشد و این امر نیز به دلیل خاص بودن بذرها می‌باشد.

 

در صورتی که این گونه در خاک کشت شده باشد نیازمند مراقبت خاصی نیست و زمانی که گیاه جوان رنگ گیاه مادری را گرفت رشد ایده آل خود را پیدا کرده و ادامه می‌دهد.

 

مامیلاریا لوتای به خاک با زهکشی بالا. خاک غنی شده نیازمند است.
در تابستان آبیاری معمولی و در زمستان باید خاک کاملاً خشک بماند و به مدت کوتاهی در شرایط سخت می‌تواند تا دمای ۴- را تحمل کند ولی باید حداقل دمای محیطی که در آن قرار می‌گیرد ۲۰ درجه سانتی‌گراد باشد. به نور خورشید کامل نیاز دارد تا شکل ظاهری شبیه تر و بهتر شود. در سطوح دور تا دور درخشنده این گیاه یک ماده بیهوشی ضعیفی تولید می‌شود. این‌گونه بسیار مستعد مبتلا به بیماری‌های قارچی و کنه قرمز می‌باشد. به دلیل سخت بودن تکثیر از بذر کاشت از طریق قلمه زدن بسیار راحت‌تر است ولی گیاه در ریشه بسیار کند رشد می‌کند.

نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میر یحیوی)
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “همه چیز درباره مامیلاریا لوتای

  1. لیتوپس گفته:

    با سلام. دو تا از لوتای های من گل داده.به نظر شما اگر گرده افشانی کنم فایده ای داره؟چون خیلی طول میکشه؟

دیدگاه‌ها بسته شده است.