معرفی اچینو سرئوس لیندسای

معرفی اچینو سرئوس لیندسای

معرفی اچینو سرئوس لیندسای echinocereus lindsayi : با یک گونه از اچینو سرئوس ها که یکی از زیباترین و خاص‌ترین گونه‌های کاکتوسی در خدمت شما عزیزان هستیم، در این مقاله سعی کردیم تا اطلاعات جامعی از این گیاه در اختیار شما عزیزان قرار دهیم. اچینو لیندسای در سال ۱۹۷۵ توسط آقای جورج لیندسای کشف شد. زیستگاه این گونه مکزیک و کالیفرنیای شمالی است. لیندسای در طبیعت در بین سنگ‌ها زندگی می‌کند.

 

سینونیم این اچینوسرئوس به دو گونه دیگر با همین اسم برمی گردد که عبارت‌اند از:
Echinocereus frreianus var. Lindsay و Echinocereus ferreirianus ssp. lind

 

اطلاعات جامع در مورد گیاه:
اچینو لیندسای یک گونه پیچیده با خارهای قوی و کلفت و بزرگ که ساقه انفرادی گیاه را به طور کامل می‌پوشاند به طوری که تنه گیاه دیده نمی‌شود. لیندسای گونه‌ای استوانه‌ای شکل که طول آن تا ۱۳ سانتی متر و قطر آن نیز تا ۱۰ سانتی متر می‌رسد. دارای تنه‌ای خاکستری رنگ مایل به سبز است. معمولاً ۴تا ۷ خار مرکزی منحنی شکل دارد که طولشان ۱٫۵ تا ۱۰ سانتی متر بسته به شرایط نگهداری می‌رسد. خارهای بزرگ رنگی خاکستری تیره گاها سیاه و خارهای تازه نیز قهوه‌ای روشن دارند. لیندسای معمولاً ۸ تا ۱۴ تیغ کوچک در اطراف خار مرکزی دارد که طولی حدود ۱تا ۴ سانتی متر دارند و سفید رنگ هستند.

 

گلدهی اچینو سرئوس:
گلدهی معمولاً در ماه می صورت می‌گیرد، کاکتوسی جفت پایه هست که برای تشکیل میوه و کپسول بذر باید با هم نوع خود گرده افشانی شود. گل‌های بزرگ و زیبایی دارد که معمولاً ۶تا ۱۰ سانتی متر ارتفاع و ۴تا ۱۰ سانتی متر نیز قطر آنها می‌باشد. گل‌های صورتی مایل به بنفش با مرکز قرمز رنگ همانند تصویر باز می‌کند.

نگهداری لیندسای:
نیازمند تابستان و زمستان گرمی است و مخصوصاً در زمستان باید از یخ زدگی حفاظت شود و خاک کاملاً خشک و دارای تهویه محیط مناسب باشد. در شرایط سخت می‌تواند به مدت بسیار محدودی دمای ۲- درجه را تحمل کند. به آبیاری و پوسیدگی ریشه بسیار حساس است و باید آبیاری منظم و کم صورت بگیرد. به خاک با تخلخل بالا و زهکش مناسب و البته غنی شده نیازمند است تا هم مواد غذایی کافی داشته باشد و هم آب اضافی در اطراف ریشه باقی نماند. کاملاً آفتاب دوست و هرچه نور بیشتر دریافت کند تیغ‌های زیباتری خواهد داشت.

 

تکثیر:
از طریق کاشت بذر و در صورت موجود داشتن گیاه با سرزنی و پیوند زنی می‌باشد. در فصل رشد برای باروری زودتر از کود نیتروژن مایع استفاده می‌شود.

اچینو سرئوس لیندسای در طبیعت

نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میر یحیوی)
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید