معرفی آریوکارپوس کائولی فلاور گادزیلا

معرفی آریوکارپوس کائولی فلاور گادزیلا

معرفی آریوکارپوس کائولی فلاور گادزیلا: با معرفی یکی از گونه‌های جدید و بسیار زیبای اریوکارپوس های دوست‌ داشتنی در خدمت شما عزیزان هستیم. آریو کارپوس کائولی فلاور گادزیلا با نام علمی: Ariocarpus retusus cv. cauliflower  یکی از گونه‌های هیبرید شده در گلخانه‌های کاکتوس و تازه کشف شده می‌باشد. این گونه نیز همانند دو گونه معرفی شده قبلی در طبیعت موجود نمی‌باشد و گونه ساخته شده دست بشر می‌باشد. یکی از دیر رشدترین و البته زیباترین اریو کارپوس ها می‌باشد و یک گونه محبوب و گران قیمت در بین کلکسیون دارها می‌باشد.

این گونه مانند اکثر اریو کارپوس ها دارای برگ درشت می‌باشد که حالت چروکیده و چمنزار به خود می‌گیرند. معمولاً در وسط برگ‌ها در امتداد نوک برگ یک خط نازک پرزی وجود دارد. در رأس گیاه نیز محل گلدهی پرزهایی وجود دارد که از آنجا گل‌های صورتی مایل به بنفش اش نمایان می‌شوند. منشأ اصلی این اریو کارپوس گونه رتیوسوس می‌باشد. این گونه به دلایل ژنتیکی بسیار متغیر است و ممکن است همه بذرهای کاشته از این گیاه شبیه به هم نباشند و ظاهر متفاوتی از هم ارائه دهند.

 

اطلاعات جامع نگهداری:
گرچه این گونه نیز رشد آرامی دارد ولی تکثیر و نگهداری آن کار چندان دشواری نیست.

 

خاک: نیازمند گلدانی عمیق با قطر دهانه کم و خاکی متخلخل با زهکشی بالا و غنی شده دارد.

نور: بسیار نور دوست است البته نور ملایم و فیلتر شده خورشید.

 

آبیاری: باید بعد از هر بار خشک شدن کامل خاک آبیاری صورت گیرد و برای افزایش رشد از کود استفاده کرد. در فصل سرما میزان آبیاری کم شود.
زمانی که گیاه در شرایط ایده آل قرار دارد رشد آهسته و آرامی دارد که نمایان است و این نشان دهنده سلامت ریشه غده‌ای شکل و خود گیاه می‌باشد.

 

تکثیر:
از طریق بذر می‌باشد و در شرایط ایده آل یعنی با دمای ۳۵ تا ۴۰ درجه و رطوبت بالای ۹۰درصد و نور زیاد جوانه زنی صورت می‌گیرد.

 

گیاهان بالغ قطری حدود ۲۰ تا ۲۵ سانتی متر می‌گیرد اما برای افزایش رشد و گلدهی سریع پیوند زده می‌شود. گلدهی در ریشه فابریک حدود ۸ تا ۱۲ سال طول می‌کشد ولی در روی پایه ممکن است یک سالگی به گل بنشیند.
برای خرید بذر کاکتوس آریوکارپوس اینجا کلیک کنید.

نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میریحیوی)
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

8 دیدگاه برای “معرفی آریوکارپوس کائولی فلاور گادزیلا

  1. Armin گفته:

    سلام وقتتون بخیر اگه ممکنه دوباره بذر آریوکارپوس کائولی فلاور گادزیلا را بروز کنید با تشکر

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      سلام متاسفانه فعلا دقیق مشخص نیست کی شارژ میشه ولی سعی میکنیم بزودی موجود بشه

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، بستگی به شرایط نگهداری داره از یک هفته تا یک ماه ممکن هست جوانه زنی صورت بگیره.

  2. فردوس گفته:

    درود بر شما
    میتونم خواهش کنم نکات مهمی که کاشت این بذر رو متفاوت از باقی بذرها میکنه رو توضیح بدید
    مثلا الان که رسیده دستم میتونم مثل باقی بذرها بذارمش یخچال؟
    یا لم حاصی داره کاشتنش؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، بله میتونید تا زمان کشت داخل یخچال جای تخم مرغی نگهداری کنید،تنها فرقی که با کشت سایر بذرها داره دمای کشت هست، دمای جوانه زنی بذرهای اریو کارپوس بین ۳۵_۴۵ درجه هست بعد از جوانه زنی میتونید به محیطی که دما بین ۲۵_۳۵ درجه هست انتقال بدید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.