معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی

معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی
معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی: کاکتوس اورئوسرئوس ترولی (Oreocereus Trollii) یکی از زیباترین و پرطرفدارترین کاکتوسها می‌باشد که با پرزهای موی مانند و سفید رنگی و تیغ‌هایی که اطراف آن قرار گرفته و هر فرد باسلیقه‌ای را به سمت خود جذب می‌کند.. نام این گیاه به معنی کوه سرئوس است. این کاکتوس علاوه بر این که در طول روز توسط آفتاب مستقیم و شدید کوهستان سوزانده می‌شوند و شب‌ها نیز به علت سرمای شدید کوهستان یخ می‌زنند به همین دلیل اگر کرک، پرز و یا تیغ نداشته باشد در این منطقه از بین می‌روند. کار دیگر این کرک‌ها محافظت از سوختگی در برابر نور شدید خورشید آفتاب در تابستان می‌باشد.
خارهای تیز این کاکتوس در درون موهای سفید فراوان این کاکتوس قرار گرفته‌اند این دسته از کاکتوس‌های کوهستانی مقاومت زیادی به سرما و گرما دارند. زیستگاه این کاکتوس آمریکای جنوبی، مناطق کوهستانی و آرژانتین شمالی می‌باشد و از نظر گیاه شناسی در خانواده‌های با نام علمی سرئه (cereeae) قرار دارد. کاکتوس‌ها گونه خاصی از گیاهان هستند که قادرند درون خود به مقدار زیادی آب ذخیره کنند اورئوسرئوس ها در سطح خود ماده مومی دارند که جلوی از دست رفتن آب بدن از طریق تعریق را می‌گیرند و از جمله گیاهان تیغ دار هستند که به جای برگ، تیغه دارند که به منظور جلوگیری از تعریق و محافظت در برابر گزند گیاهان و جانوران کاربرد دارند که اورئوسرئوس نیز از این قاعده مستثنا نیست. اورئو سرئوس ها در سرزمین مادری خود به طور حیرت انگیزی بزرگ می‌شوند و گاها به ارتفاعی حدود هشت متر می‌رسند.
مراقبت و نگهداری از اورئو سرئوسها:
نگهداری اورئو سرئوس ها مانند سایر کاکتوس راحت است. نیاز اصلی این خانواده، داشتن خاکی سبک، نور و آبیاری مناسب است. در ادامه به اختصار نگهداری و پرورش کاکتوس اورئوسرئوس ترولی را شرح خواهیم داد. 

آبیاری:
در زمستان به آبیاری کمتری نیاز دارد و در تابستان و بین فواصل آبیاری توجه کنید سطح خاک خشک شود زیرا به آبیاری زیاد حساس است و ریشه‌ها اجاره پوسیدگی خواهد شد.

 

خاک:
معمولاً برای کاکتوس‌ها از خاک مخصوص استفاده می‌شود که کاملاً سبک و ضدعفونی شده است. اگر خودتان بخواهید خاک را تهیه کنید لازم است دو قسمت ماسه را با یک قسمت خاک باغچه و مقدار کمی پیت ماس مخلوط نموده و آن را با آب جوش ضدعفونی کنید. داشتن روزنه در کف بستر و زهکش مناسب برای خروج آب‌های اضافه برای کاکتوس‌ها اهمیت زیادی دارد.

 

نور:
این کاکتوس به نور کامل آفتاب ولی به صورت غیر مستقیم نیازمند است در فصل رشد کاکتوس برای تقویت گیاه استفاده کنید. دقت کنید که نور مناسب باعث می‌شود کاکتوسی با تیغه‌های بلند و مرتبی داشته باشید.

 

گلدهی:
گل‌های زیبا و چشم نواز آن در فصل تابستان نمایان می‌شود که بین ۵ تا ۸ سانتیمتر طول دارند و قیفی شکل و فلس دار هستند و به رنگ‌های صورتی قرمز و ارغوانی دیده می‌شوند توجه داشته باشید اگر تمام فصول سرد را در محل گرم نگاه داری کنید گلدهی آن به تعویق افتاده یا اصلاً به گل نمی‌نشیند.

 

دما:
این کاکتوس بسیار مقاوم به سرما است و تا ۱۲ درجه سانتی گراد زیر صفر مقاومت نشان می‌دهد. دمای زیاد نیز موجب ایجاد لکه‌های قهوه‌ای رنگ روی پوست گیاه می‌شود.

 

کود دهی:
می‌توانید در فصل رشد از کود کاکتوس برای تقویت گیاه استفاده نمایید.

 

تکثیر:
کاکتوس اورئوسرئوس ترولی را می‌توان از طریق بذر تکثیر کرد. برای آموزش کاشت بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید.

معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی

نویسنده: محدثه مفتاحی
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

10 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس اورئوسرئوس ترولی

  1. امیرحسین گفته:

    درود. فرق کاکتوس اسپستوا با کلیستو در چیست؟؟ بنده یه کاکتوس دارم خیلی شبیه اسپستوا لاناتا است در عین حال شبیه کلیستو هم هست چجور میشه تشخیص داد؟ بهترین زمان برا کود دادن به کاکتوس ها کی هست؟؟؟ npk 12 12 36 برا کاکتوس ها مناسبه؟؟؟ سپاسگزارم از پاسخگوی تون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، کلیستو واریته های متنوعی داره همینطور اسپستوا، رشد اسپستوا نسبت به کلیستو کمتر هست وموهای اسپستوا نسبت به کلیستو ها بلند تر ونرم تر هست عکس واضح از هر دو گیاه بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم. بهترین زمان کوددهی زمان رشد کاکتوسها هست از اواسط اسفند ماه تا اواخر مهر ماه. بله مناسب هست میتونید استفاده کنید.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، سرئوسها بالای ۱۵ الی ۲۰ سالگی بستگی به شرایط نگهداری به گل میشینند.

  2. Mahdi گفته:

    سلام ممنون از سایت محشرتون
    ی سوال داشتم
    آیا اروئو سرئوس ترولی با اروئو سرئوس سلسیانوس یکی هستن؟

  3. زهرا گفته:

    سلام ممنون ازسایت پرمحتواتون من یه اورئوداشتم که ریشش سالم بوداماتنه دچارپوسیدگی شده بودتقریباازنزدیک خاک آیااگرازبالای پوسیدگی برش بزنم وداخل خاک بزارم دوباره ریسه میده یانه

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، تا قسمتی که پوسیده شده با یک چاقوی تیز وضدعفونی شده برش بزنید تا به اوند سالم برسید انتهای قلمه رو به پودر قارچ کش ویا پودر دارچین آغشته کنید ودر محیط منزل جای خنک وسایه نگهداری کنید تا قسمت بریده شده پینه ببنده بعد داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید وتا زمان ریشه زنی ورشد مجدد در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید، ابیاری رو هم بصورت سطحی با اسپری انجام بدید. بعد از شروع به رشد به محیط پرنور وفیلترشده انتقال بدید وابیاری رو بصورت کامل شروع کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.