کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد

کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد
کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد: کاکتوس ژمینو اسپاگزینی یکی از گونه های زیبا و پر طرفدار کاکتوس‌ها است که دارای واریته های بسیار زیادی است. گونه Gymnocalycium spegazzinii var. unguispinum از گونه‌های تیغ کوتاه ژمینو اسپاگزینی ها است که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شده است.
دلیل نام‌گذاری به علت تکثیر و انتشار این گونه در ایران توسط یکی از کلکسیونرهای با سابقه به اسم آقای کیومرثی می‌باشد. نام علمی ژمینو کیومرثی Gymnocalycium spegazzinii var. unguispinum است. زیستگاه این گونه مناطق که ۳۰۰۰ متر بالاتر از سطح دریا در کشور آرژانتین می‌باشد. کاکتوس کم رشدی است که در بهار و تابستان رشد می‌کند و دارای گل‌های صورتی می‌باشد.خاک:
خاک مناسب کاکتوس ژمینو کیومرثی باید دارای تخلخل بالایی باشد چون این گیاه بسیار مستعد پوسیدگی می‌باشد. معمولاً در خاک‌های تا حدودی اسیدی رشد بهتری خواهد داشت. می‌توانید از ماسه همراه با مقداری پیت ماس و کود گاوی کاملاً پوسیده و عاری از بیماری استفاده کنید.

 

آبیاری:
این کاکتوس به آبیاری منظم و کم احتیاج دارد که باید در فصل پاییز و زمستان مقدار آبیاری را کم کنید. در فصل رشد و گلدهی هفته‌ای یک مرتبه آبیاری کافی می‌باشد.

 

تکثیر:
ژمینو کیومرثی را می‌توانید از طریق بذر تکثیر کنید. برای آموزش کاشت بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید.

 

نور:
به نور کامل و فیلتر شده بخصوص در زمان رشد نیاز دارد. نور کافی باعث زیبایی دو چندان تیغ‌های این کاکتوس خواهد شد. در فصل تابستان از قرار دادن در معرض نور آفتاب شدید خودداری کنید.

 

بیماری و آفت‌ها:
آفت‌هایی مانند شپشک آرد آلود و کنه‌ها این کاکتوس را مورد هجوم قرار می‌دهند. همچنین مانند سایر کاکتوس‌ها این گونه هم در معرض پوسیدگی به وسیله بیماری‌های قارچی می‌باشد. خاک مناسب، آبیاری منظم و محیط نگهداری سالم می‌تواند از ابتلا به بیماری‌های قارچی جلوگیری کند.

کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

20 دیدگاه برای “کاکتوسی که در ایران به ژمینو کیومرثی مشهور شد

  1. مخصوص گفته:

    سلام بعضیا به این گیاه میگن دیسکو ژاپنیکا بعضیا میگن ژیمینو ژاپنیکا شما هم میگی اسپاگزینی یا کیومرثی کودوم درسته؟

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، دیسکو ژاپونیکا که کلا فرق میکنه، اسم اصلیش روی مقاله ذکر شده، Gymnocalycium spegazzinii var. unguispinum، ژیمنو کالسیوم اسپاگزینی واریته انگیسپاینم، واریته ای از ژیمنو اسپاگزینی هست که در ایران به ژیمنو کیومرثی مشهور هست. ژاپونیکا فکر کنم تیغهاش کوتاهتر ازاین نوع باشه.

  2. Sahar گفته:

    سلام خسته نباشید
    میخاستم ی توضیح درباره ژمینو شکلاتی بدید بهم
    میشه بدون پیوند زدن نگه داشت؟؟؟؟ موندنی هست بدون پیوند؟

  3. مجید گفته:

    سلام، دلیل اینکه غنچه بعضی کاکتوسا قبل باز شدن میفته یا بعد باز شدن قبل اینکه تبدیل به بذر بشه میفته چیه؟؟

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، اگر ابیاری در موقع گلدهی زیاد باشه این اتفاق رخ میده،کمبود نور در زمان گلدهی هم باعث این مشکل میشه،گلهای کاکتوسها معمولا یک روزه میشن بجز ژیمنوها که سه روز گلهاشون باز میشه اگر گردافشانی نشن گل از بین میره.

  4. www.ali.4.ever.1380 گفته:

    سلام وقت بخیر من چند ماهه دنبال بذر آریو کارپوس هستم چرا هی موجود نمیکنین ممنون میشم جواب بدین

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ژیمنو هست، بشدت کمبود نور داره،بمرور زمان به محیط پرنوری انتقال بدید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.