آموزش کود دهی حرفه ای گل هاورتیا

آموزش کود دهی حرفه ای گل هاورتیا

مرحله اول کددهی ساکولنت هاورتیا

تهیه بستر مناسب (خاک مناسب برای ساکولنت ها) که کامل کننده تمام این مراحل هست و کود دهی نتیجه بهتری دارد.

مرحله دوم در فصل بهار

در این سه ماه از کودهای رشد و گلدهی استفاده کنید و مخصوصا کودهای ریشه دهی چون گیاه در فصل خواب ریشه های زیادی از دست میده و ممکنه در فصل رشد ضعیف بشه این فصل برای مجموعه داران فصل طلایی محسوب میشه برای تولید بذر و پاجوش ، توجه داشته باشید استفاده بیش از حد کودها گیاه را مسموم میکنه و حتی از بین میبره…. در هر ماه دو مرتبه کود دهی کافیه و آبیاری گیاه در باقی روزها فقط با آب.

آموزش کود دهی حرفه ای گل هاورتیا

مرحله سوم در فصل تابستان

وقتی نزدیک به فصل تابستان شدیم یک مرتبه آمینو اسید به صورت محلول پاشی انجام شود و یک مرتبه قارچ کشی توسط قارچ کش های خاک بعد از آن گیاهانی که روی بذر هستند از کود سه بیست استفاده کنید و پای گیاه با آبیاری ملایم و مراقب باشید رطوبت به گلهای هاورتیا نرسد.

رطوبت باعث فعال شدن بیشتر شیره های گل هاورتیا می شود و این امر کار گرده افشانی بسیار سخت و حتی با شکست روبرو می کند و زحمات یک دوره پرورش گیاه از دست می دهید..فصل های گرم هر ده روز از آمینو اسید استفاده کنید تا گیاهان دچار تنش نشود از شید و سایبان استفاده کنید و گردش هوا محیط بالا ببرید تا از فصل تابستان گذر کنید…نزدیک به فصل پاییز حتما از کود ریشه دهی استفاده کنید تا دوباره قدرت رشد برگرده و گیاه آب کافی در ریشه و برگ ها برای فصل جدید بدست بیاره.

مرحله چهارم در فصل پاییز

در این فصل فقط آبیاری امر مهمی چون بارش ها شروع می شود به این نکته توجه کنید در زمان بارش ها و حتی نزدیک بودن بارش باران آبیاری نکنید رطوبت قاتل خاموش گیاه است اگر رعایت شود به هیچ وجه دچار مشکل نمی شوید… فصل پاییز پیدایش کنه قرمز و آفت های دیگر است پس از سموم مخصوص قبل از اینکه گیاه درگیر شود ماهی یکبار با آبیاری استفاده کنید دقت داشته باشید موقع سم پاشی طبق دستورات عمل کنید تا مسموم نشوید پاییز فصل نوسانات دما شب و روز است کمی محیط خنک نگه دارید گیاه رشد خودش ادامه میده و بسیار زیبا میشه.
اول پاییز یک یا دو مرتبه هیومیک اسید می تونه تمام مواد موجود در خاک آزاد بکنه و گیاه برای زمستان آماده بشه در زمان استفاده از هیومیک سعی کنید آب هم استفاده کنید تا ظاهر گیاه دچار مشکل نشود.

 

مرحله پنجم فصل زمستان

در این فصل اولین چیزی که استفاده می کنید آمینو اسید استفاده کنید و زمستان بهترین فصل جابجایی گیاهان هست اگر گلدانی دچار مشکل است یا احتیاج به جابجایی دارد در این فصل امکان پذیره و حتی می تونید پاجوش ها جداسازی کنید در محیط خنک و خشک نگهداری کنید و بعد از مدتی بکارید ، تمامی گلهای روی گیاهان در زمستان را حتما جدا کنید و اجازه ندید گیاه وارد فاز گلدهی بشه چون دچار ضعف و حتی دچار گم کردن فصل ها میشه و در زمان مناسب گیاهان باهم روی گل نمیروند ، گرده افشانی ضعیف انجام میشه

استفاده از قارچ کش یک مرتبه و سموم آفات یک مرتبه کافیه… زمستان تابش آفتاب کم یا روزهای زیادی نور آفتاب نیست پس سعی کنید آبیاری های سنگین انجام ندهید… هاورتیا گیاهی بسیار حساس در عین حال قوی هستش در پرورش این گیاه تجربه کسب کنید محیط هر فرد با فردی دیگر فرق دارد از یک فرمول مشخص هیچوقت استفاده نکنید نکاتی که گفته شد با تجربیات شخصی خود در کنار هم باعث پرورش موفق می شود….
کود دهی به سه عامل بستگی داره اول خاک دوم گردش هوا و سوم نور آفتاب امیدوارم موفق باشید این مقاله کوتاه تجربه شخصی خودم هست و خوشحالم با شما عزیزان به اشتراک میزارم.

آموزش کود دهی حرفه ای گل هاورتیا

نویسنده: علی بهنام جو

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید