گل‌ دار کردن کاکتوس‌ ها

گل‌دار کردن کاکتوس‌ها: کاکتوس‌ها نیز همانند سایر گیاهان و درختان گل می‌دهند البته برای گل دادن کاکتوس‌ها یک سری پارامترها لازم است که باید رعایت شود که در زیر به آنها اشاره می‌کنم. کاکتوس‌ها در زادگاه اصلی خود به دلیل فراهم بودن شرایط به راحتی به گل می‌نشینند.

شرایط لازم برای گل‌دار کردن کاکتوس‌ها

سن گلدهی:

اولین مورد لازم برای گلدهی کاکتوس‌ها سن گلدهی می‌باشد یعنی باید کاکتوس یا ساکولنت به سن گلدهی رسیده باشد که برای انواع گونه‌های کاکتوس‌ها و ساکولنت ها سن گلدهی متفاوت می‌باشد.

مثلاً کاکتوس آستروفیتوم یا نوتو ها از سن ۳-۴ سالگی شروع به گلدهی می‌کنند در حالی که کاکتوس اچینو گروزنی در سن ۳۰ سالگی به بعد و یا کاکتوس سفالوسرئوس یا همان اولد من یا کاکتوس پیرمرد در حدود ۵۰-۶۰ سالگی به بعد شروع به گلدهی می‌کند.

 

خواب زمستانی:

کاکتوس‌ها و ساکولنت ها برای اینکه در فصل رشد با انرژی بیشتری رشد کنند و شروع به گل دادن نمایند لازم است در فصل زمستان خواب داشته باشند. معمولاً کاکتوس ها در دمایی مابین ۸_۱۲ درجه به خواب زمستانی می‌روند، در زمانی که گیاه در خواب است نباید آبیاری کرد چون گیاه نیازی به آب ندارد و به نور زیادی هم نیازی ندارد در زمان خواب معمولاً کاکتوس‌ها تغییر رنگ می‌دهند و چروک می‌شوند که طبیعی است.

 

خاک مناسب:

کاکتوس‌ها برای رشد خوب و گلدهی نیاز به خاک مناسب دارند یکی از خاک‌هایی که در گلخانه میهن کاکتوس استفاده می‌شود ترکیب ۷۰ درصد ماسه ۱۵ درصد پیت ماس و ۱۵ درصد ورمی کمپوست می‌باشد برای خواندن مقاله کامل در مورد خاک مناسب کاکتوس ها و ساکولنت ها اینجا کلیک کنید.

 

نور مناسب :

کاکتوس‌ها و ساکولنت ها برای رشد طبیعی نیاز به نور فراوان در فصل رشد دارند نور فیلتر شده در حدود ۴_۸ ساعت در روز البته بستگی به سن و نوع گیاه دارد.

 

تصاویری از کاکتوس ها و ساکولنت های گل داده در گلخانه میهن کاکتوس

نویسنده:کاظم دروگریان
منبع :میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

10 دیدگاه برای “گل‌ دار کردن کاکتوس‌ ها

    • کارشناس 2 گفته:

      بله غنچه هستند در جای ثابت وپرنور نگهداری کنید سه الی چهار روز بعد بازمیشن زمانی که گیاه روی گل هست ابیاری رو کاهش بدید وگیاه رو زیاد جابجا نکنید.

  1. سایمون گفته:

    سلام وقت بخیر .میشه توضیح بدید بعد از گل دار کردن چه کارایی باید انجام بدید .ممنون میشم .با استفاده از توضیحاتتون موفق شدم بالاخره گل دار کنم کاکتوسمو

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، اگر بخواهید بذر ومیوه بگیرید باید یک گیاه پایه دیگه هم که گلدار باشه داشته باشید که بتونید گرد افشانی کنید وبذر بگیرید، در غیر این صورت فقط از گلها میتونید لذت ببرید.

  2. مهدی گفته:

    و ببخشین نور مستقیم خورشید بتابه خراب میشن چون وقتی میزارم کامل خشک میشن و باید روزانه آبیاری کنم

    • کارشناس 1 گفته:

      باید به مرور زمان به نور مستقیم عادت بدید بیکباره در نور مستقیم قرار بدید افتاب سوخته میشند،ابیاری رو زمانی که خاک تا عمق خشک شد انجام بدید.

  3. مهدی گفته:

    سلام.وقت بخیر.من کاکتوسام جلوی پنجره هستن تقریبا روزی ۴ س فلان نور از پشت پنجره میتابه میخواستم بدونم کم واسه گلدهیشون و از نور بنفش استفاده کنم یا نه

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، برای گلدهای کاکتوسها شرایط خاصی نیاز هست وتنها با نور گیاه به گل نمینشینه، روزی چهار ساعت هم کم هست حداقل باید روزی ۶الی ۸ ساعت نور دریافت کنند، برای گلدهی حتما باید بالغ باشند ودر زمان رشد از خاک مناسب، ابیاری وکوددهی منظم برخوردار باشند ونور کافی دریافت کنند وخواب زمستانی رو سپری کنند تا به گل بشینند.

دیدگاه‌ها بسته شده است.