معرفی و آموزش نگهداری از پرسکیا

معرفی و آموزش نگهداری از پرسکیا

معرفی و آموزش نگهداری از پرسکیا : پرسکیاها از خانواده کاکتوس‌ها می‌باشند. پرسکیاها بیشتر شبیه بوته گل رز هستند تا یک کاکتوس. پرسکیا مانند کاکتوس دارای آرئول و خار می‌باشد، این گونه جز کاکتوس‌های برگ دار محسوب می‌شود. دارای ساقه‌ای چوبی و خاردار می‌باشد که ارتفاع آن به ۳ متر نیز می‌رسد. پرسکیا دارای حدود ۱۵ گونه مختلف می‌باشد. که مهم‌ترین آن Pereskiopsis spathulata می‌باشد که به عنوان پایه برای جوانه‌های کاکتوس استفاده می‌شود. جوانه‌های کاکتوس بر روی پرسکیا چندین برابر رشد بیشتری دارند. برای آموزش پیوند بر روی پرسکیا اینجا کلیک کنید.

 

پیوند کاکتوس بر روی پرسکیا برای افزایش رشد
پیوند کاکتوس بر روی پرسکیا برای افزایش رشد

 

پیوند کاکتوس بر روی پرسکیا برای افزایش رشد
پیوند کاکتوس بر روی پرسکیا برای افزایش رشد

آموزش نگهداری از پرسکیا:

نور: پرسکیا به نور زیادی احتیاج دارد و در مقابل نور آفتاب مقاومت زیادی دارد.

دما: پرسکیا گیاه بسیار مقاومی است که دمای بین ۵ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد را می‌تواند تحمل کنید. بهترین دما برای رشد بین ۲۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد. در زمستان باید از یخزدگی جلوگیری شود.

آبیاری: به آبیاری بیشتری نسبت به سایر کاکتوس‌ها احتیاج دارد و در فصل رشد به محض خشک شدن خاک بهتر است آبیاری شود.

خاک: در انواع خاک می‌تواند زندگی کند. ترکیب مناسب برای این گیاه ترکیبی از خاک باغچه، ماسه و پیت ماس می‌باشد.

کوددهی: می‌توان از کودهای npk به صورت اسپری و آبیاری در فصل رشد هر دو هفته استفاده کرد.

تکثیر پرسکیا: تکثیر پرسکیا بیشتر از طریق قلمه صورت می‌گیرد. می‌توان در بهارو تابستان قلمه‌های ده سانتی از قسمت‌های چوبی شده تهیه کرد و در خاک گلدان کاشت کرد. به مدت یک هفته آبیاری نکنید تا قلمه‌ها ریشه دار شوند. قلمه پرسکیا خیلی راحت ریشه دار می‌شود.

قلمه پرسکیا
قلمه پرسکیا

 

کاشت قلمه پرسکیا
کاشت قلمه پرسکیا برای ریشه دار کردن

بیماری‌ها: مهم‌ترین بیماری‌های پرسکیا توسط شپشک ها بخصوص شپشک آردآلود و انواع قارچ‌ها و شته‌ها اتفاق می افتد. بررسی مداوم و دور نگه داشتن از گیاهان آلوده به بیماری همچنین آبیاری منظم می‌تواند از ابتلا به بیماری‌ها جلوگیری کند. در صورت مشاهده آفت و بیماری‌ها باید از سموم حشره کش و قارچ‌کش استفاده شود.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

83 دیدگاه برای “معرفی و آموزش نگهداری از پرسکیا

  1. حسین گفته:

    سلام برای تکثیر پرسیکا از قلمه میشه قلمه ها رو داخل هورمون ریشه زایی زد و بعد از یک روز داخل ماسه کاشت ؟ این روش خوبه واسه ریشه زایی سریع تر یا اصلا امکان پذیر نیست . میشه کامل برام بگید . با تشکر

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، برای قلمه زدن پرسیکا بعد از برش قلمه بهتر هست زود بکارید نیازی نیست استراحت داده بشه چون به کم ابی حساس هست وزود چرک میشه وچروک بشه بسختی ریشه دار میشه بعد از کاشت داخل خاک، بلافاصله ابیاری کنید هورمون ریشه زایی یا پودر دارچین در تسریع ریشه زایی کمک میکنه، اگر عجله دارید داخل اب زودتر ریشه میزنه.

دیدگاه‌ها بسته شده است.