آیا ساکولنت ها به کود نیاز دارند؟

آیا ساکولنت ها به کود نیاز دارند؟

آیا ساکولنت ها به کود نیاز دارند؟ ساکولنت ها و یا گیاهان گوشتی رطوبت و مواد مغذی را در بافت‌های خود ذخیره می‌کنند. این توانایی به گیاه اجازه می‌دهد تا شرایط خشک را به خوبی تحمل کند. ساکولنت ها به آبیاری و کود کمتری نیاز دارند. اما آبیاری مکرر باعث می‌شود مواد غذایی موجود در خاک گلدان از آن خارج شود. بنابراین می‌توان به صورت دوره‌ای در فصل رشد از کودها برای تغذیه گیاه استفاده کرد. کوددهی زیاد بخصوص با ترکیبات نیتروژن باعث ایجاد مشکلات جدی برای ساکولنت ها می‌شود. پس باید با ترکیبات مناسب و اجتناب از کوددهی بیش از حد به رشد گیاه کمک کرد.

از چه کودی و به چه مقدار استفاده کنیم؟
از کودهای NPK  می‌توان برای ساکولنت ها استفاده کرد. ترکیب مانند ۸-۸-۸ یا ۱۰-۱۰-۱۰ ترکیب مناسبی برای ساکولنت ها می‌باشد. برای آگاهی از مقدار مصرف کود به برچسب روی بسته بندی کود را مطالعه کنید که معمولاً ۱ الی ۱٫۵ گرم برای یک لیتر آب می‌باشد.

زمان مناسب مصرف کود برای ساکولنت ها چه زمانی است؟
بهترین زمان برای مصرف کود برای ساکولنت ها فصل رشد گیاه می‌باشد. معمولاً هر ماه یک نوبت کوددهی برای ساکولنت ها کافی می‌باشد که البته به شرایط و اندازه و نوع ساکولنت بستگی دارد. ازکوددهی در زیر آفتاب مستقیم خودداری کنید. کود را باید هنگامی که خاک گیاه مقداری رطوبت دارد، بدهید تا بتواند آن را جذب کند.

ساکولنت هایی که در باغچه کاشته می‌شوند نیازی خیلی کمتری نسبت به ساکولنت هایی که در گلدان کاشته می‌شوند دارند.

نکته مهم: کود را حتماً از مراکز معتبر تهیه کنید زیرا کود فاسد شده یا تقلبی می‌تواند آسیب جدی و غیر قابل برگشتی به گیاه شما بزند. کود باید دارای تاریخ مصرف باشد همچنین در محلی خنک و خشک نگهداری کنید از قرار دادن کود در زیر نور مستقیم آفتاب خودداری کنید.

پیشنهاد می شود مقاله آموزش نگهداری از ساکولنت ها را نیز مطالعه کنید. کلیک

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

8 دیدگاه برای “آیا ساکولنت ها به کود نیاز دارند؟

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، برای یک بار مشکلی بوجود نمیاد ولی بهتر هست از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند استفاده بشه.

  1. سین میم گفته:

    سلام
    میشه به ساکولنت قطره‌های تقویتی کاکتوس داد؟ (قطره‌هایی که تو یک لیتر آب ترکیب میشه و به گل داده میشه)

  2. مهدی گفته:

    با سلام و تشکر
    میشه در این باره (ریشه دار کردن قلمه ساکولنت در آب ) بیشتر توضیح بدهید

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ساکولنتها روی خاک هم براحتی با قلمه برگ ریشه دار میشن فقط هر از گاهی باید اب روی خاک اسپری کنید تا مرطوب بشه برای ریشه دار کردن داخل اب ،باید یک ظرفی رو انتخاب کنید که دهانه باریکی داشته باشه که برگ داخلش نیفته داخل ظرف اب بریزید بصورتی که با دمبرگ در تماس نباشه رطوبت حاصله باعث ریشه دار شدن برگ میشه،یا میتونید روی یک بطری پلاستیکی نوشابه چند حفره به اندازه برگ ایجاد کنیدوبرگهارو داخله حفره ها بگذارید وداخل بطری اب بریزید بصورتی که اب کف بطری بمونه ودرب بطری رو ببندید رطوبت حاصله از اب باعث ریشه دار شدن برگها میشه.

دیدگاه‌ها بسته شده است.