تاریخچه جالب گیاه آلوئه ورا

تاریخچه جالب گیاه آلوئه ورا

 

تاریخچه جالب گیاه آلوئه ورا : شاید بتوان به جرات گفت مشهورترین کاکتوس دنیا آلوئه ورا است با هزاران خاصیت درمانی. حدود ۳۰۰ گونه از این گیاه تا به امروز شناسایی شده است که تنها تعدادی از آنها دارای خاصیت دارویی، خوراکی و آرایشی هستند. آلوئه ورا بومی شرق و جنوب افریقا می‌باشد که امروزه در بسیاری از مناطق گرمسیر دنیا گسترده شده است. غیر از مناطق گرمسیر در بسیاری مناطق دیگر نیز به صورت گلخانه و حتی در منازل نیز پرورش داده می‌شود. 

تاریخچه گیاه آلوئه ورا:
کشف و استفاده از گیاه آلوئه ورا به عنوان دارو از مصر و خاورمیانه شروع شده است. امروزه شواهدی در غارها و اهرام مصر کشف شده است که مصریان باستان از آلوئه ورا برای شستشوی دست و صورت خود و به عنوان نرم کننده استفاده می‌کردند. افسانه ای وجود دارد که کلئوپاترا برای نرم نگه داشتن پوست خود از این گیاه استفاده می‌کرده است.

پلینی و دیوسکوریدس از عالمان یونان به کرات در نوشته‌های خود از این گیاه نام برده‌اند.

شواهدی وجود دارد که اسکندر کبیر برای به دست آوردن آلوئه ورا جهت استفاده برای درمان زخم‌های سربازان دستور حمله به ماداگاسکار را داده بود.

در آمریکا آلوئه ورا در اوایل دهه ۱۸۰۰ مورد استفاده قرار گرفت. در ابتدا این گیاه بیشتر به عنوان ملین مورد استفاده قرار می‌گرفت تا اینکه در اواسط دهه ۱۹۳۰ آلوئه ورا برای درمان بیماری درماتیت مزمن ناشی از تابش اشعه ایکس بر روی یک زن امریکایی مورد استفاده قرار گرفت و باعث بهبود بیماری شد. و از آن سال در درمان برخی سوختگی‌ها مورد استفاده قرار گرفت این آزمایش ها توسط دو دانشمند بنام‌های Lushbaugh و Hale بر روی موش‌های صحرایی که دچار آفتاب سوختگی می‌شدند مورد مطالعه قرار گرفت. همچنین از آلوئه ورا برای افزایش سیستم ایمنی در سالخوردگان نیز استفاده می‌شود.

امروزه از ژل آلوئه ورا برای حفظ زیبایی و پوست همچنین مراقب از مو و بهبود سوختگی‌ها استفاده می‌شود.

برای استفاده موضعی و در دسترس بودن آلوئه ورا تازه آن را می‌توانید به راحتی در منزل پرورش بدهید.

آلوئه ورا در دمای بین ۱۰ تا ۵۰ درجه سانتی‌گراد می‌تواند رشد کند. گلدان آلوئه ورا را در محلی پرنور در منزل قرار دهید تا حداقل در روز ۳ تا ۴ ساعت نور خورشید دریافت کند.

پیشنهاد می شود مقاله پرورش گیاه آلوورا را نیز مطالعه کنید. کلیک

 

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید