کاشت بذر کاکتوس برای کسب درآمد

کاشت بذر کاکتوس برای کسب درآمد

کاشت بذر کاکتوس برای کسب درآمد : خیلی از دوستان از ما سؤال می‌کنند که آیا می‌توان با کاشت بذر کاکتوس کسب درآمد کرد یا می‌توان به عنوان یک شغل به این کار نگاه کرد. کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت در ایران دارای درآمد خوبی است البته به شرطی که به صورت اصولی و با صبر و حوصله این را کار انجام دهید. کاکتوس‌ها دارای رشد کمی هستند و برای اینکه بتوان کاکتوس را وارد بازار کرد بسته به نوع شرایط و نوع کاکتوس حدود یک تا دو سال زمان لازم است. البته بذرهایی مانند آدنیوم و نخل ماداگاسکار و انواع گونه‌های دیگر را می‌توان در کمتر از شش ماه وارد بازار کرد. همچنین یکی از روش‌های فروش در ایران به صورت خزانه است که کاکتوس را در داخل بستر و قبل از انتقال به گلدان به فروش می‌رسانند.

چه نوع کاکتوس بکارم تا سود داشته باشد؟
برای انتخاب کاشت بذر کاکتوس دو حالت وجود دارد اگر شما برای فروش در داخل بازار ایران یا منطقه خودتان کشت انجام می‌دهید بهتر است انواع گونه‌های مختلف کاکتوس و ساکولنت را کشت کنید تا تنوع بیشتری داشته باشید. در ایران فروش کاکتوس متنوع در حد خرده فروشی راحتر است.
ولی اگر به فکر صادرات گل و گیاه هستند حتماً توصیه می‌شود تک محصولی کار کنید یا اگر در حجم بالا کاشت انجام می‌دهید نهایت فقط چند مدل کار کنید تا هم نگهداری و ایجاد شرایط برای گونه کاشته شده راحت فراهم شود هم موقع صادرات به مشکل برخورد نکنید.

در ایران کجا می‌توانم کاکتوس‌هایم را بفروشم؟ 

سایت گل یاب : در این سایت میتوانید بصورت رایگان محصولات خودتان را آگهی کنید. برای ورود به گل یاب اینجا کلیک کنید.

در اکثر شهرهای ایران گلخانه‌های متعددی وجود دارد که گل‌فروشی می‌کنند و برای آنها تهیه کاکتوس از شهرهای دیگر مانند کرج هزینه‌ای زیادی دارد از جمله کرایه راه که گاهی از خود کاکتوس گران‌تر می افتد شما می‌توانید با بازاریابی از گل‌فروشی ها تولیدات خودتان را در شهر یا شهرهای اطراف خودتان به راحتی به فروش برسانید. راه دیگر فروش ارتباط مستقیم با خریدار می‌باشد که به لطف شبکه‌های اجتماعی کار آسانی شده است.

مزایای کاشت بذر کاکتوس و ساکولنت:
۱- نگهداری آسان، همان‌طور که می دانید نگهداری و پرورش کاکتوس‌ها بسیار آسان است نسبت به سایر گیاهان زینتی.

۲- نیاز به فضای گلخانه‌ای کوچک. برای کاشت بذر کاکتوس نیاز به گلخانه بزرگ نیست. حتی در منزل هم می‌توان این گیاه را پرورش داد.

۳- درصورتی‌که گیاه شما فروش نرود خراب نخواهد شد و بلکه به ارزش آن نیز افزوده خواهد شد.

۴- پرورش کاکتوس‌ها کار وقت گیری نیست و در کنار سایر کارها می‌توان به پرورش آن پرداخت.

۵- کاکتوس گیاه پرطرفداری است و دارای بازار بزرگی می‌باشد.

پیشنهاد می شود مقاله آموزش کاشت بذر کاکتوس در منزل را نیز مطالعه نمایید. کلیک

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

22 دیدگاه برای “کاشت بذر کاکتوس برای کسب درآمد

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، باید پشت بام لوله کشی اب وگاز موجود باشه تا بتونید برای گلخانه هم استفاده کنید برای تهویه هم از فن میتونید استفاده کنید.

  1. مهدی گفته:

    سلام خسته نباشید برای منطقه سرد و خشک چه کاکتوسی بهتره بکارم من ساکن شهرکردهستم اینجا هوا زمستونا سرده خیلی و تابستونا افتابش سوزانه.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون، در فضای باز که نمیتونید کشت کنید ،هر نوع کاکتوسی رو میتونید کشت کنید واز سرمای زمستان وگرمای تابستان باید محافظت کنید.

  2. mahdi94608 گفته:

    سلام وقت بخیر.به نظرتون بنده تو پشت بام خانه چه بذرهایی بکارم منطقه ما تبریز هس که بتونم درآمد کنم میخوام گلخونمو ۲ متر درست کنم واس شروع با چه شروع کنم بهتر هس ممنون میشم راهنمایی بکنین

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، هر نوع بذری رو میتونید کشت کنید ،ولی اگر برای اولین بار میخواهید بذر کاکتوس کشت کنید میتونید از مقدار کم واز انواع استروفیتومها شروع کنید.

  3. مهسا گفته:

    سلام!
    یه سئوال داشتم
    من می خوام بالای پشت بام خونه مون یه گلخونه حدود ۵۰ متر بزنم
    می خواستم بدونم با توجه به منطقه ام که شهر مشهد بهتره گلخونه تونلی بزنم یا یه طرفه یا…!

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، نوع گلخونه رو باید با جهت شدت وزش باد ومحل سکونت انتخاب کنید، میتونید برای اطلاع بیشتر به جهاد کشاورزی محل سکونت ویا فروشگاهای لوازم کشاورزی مراجعه کرده واز متخصصین این کاراطلاعات بگیرید، این مورد در تخصص ما نیست.

  4. عرفان گفته:

    سلام وخسته نباشیدخدمت کارشناسان میهن کاکتوس عزیز و دوستان عزیزباتجربه، من میخام بالا پشت بام یک گلخانه۱۵متردرست کنم به نظر شما احتیاج دارم.
    این که چه گل یاگیاهی یاکاکتوسی بکارم که که باتوجه منطقه ای که زندگی میکنم بکارم بازدهی وسوددهی بالای را داشته باشد؟؟؟.واین که باتوجه فروش شما در استان البرزکدام یک از محصولات شمابیشترین فروش داشته؟؟؟؟
    خیلی ممنون از لطف بزرگتون،تشکراززحمات بسیارخوب شما.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون از شما،پشت بام اگر نور گیری ودمای بالایی داره میتونید از گیاهانی که نور دوست وگرما دوست هستند انتخاب کنید، از انواع کاکتوسها میتونید انتخاب کنید. همه ی انواع بذرها فروش دارند. بیشترین درصد انواع میکسها هستند.

  5. هیمن گفته:

    سلام عرض میکنم خدمت شما کارشناس گرامی
    بنده بذرهای :اچینو گروزنی هلندی-آستروفیتوم میکس-سرئوس میکس-ژیمینو کالسیوم میکس-مامیلاریا_لیتوپس کارسمونتاتا_چانه شکلاتی_آستروسفالوسروس دیبووسکی_آئونیوم هالوچریسوم را تهیه کردم و کلیه آموزشهای مربوط به کشت و نگهداری رو از سایت شما مطالعه کردم شما لطف کنید بفرمائین میتونم همه بذرهارو تو یه بستر کشت کنم با توجه به اینکه تعداد محدوده و از هر کدوم فقط یه بسته دارم

  6. یزدان گفته:

    سلام عرض ادب ببخشیدمن میخام تازه وارد کاشت وپرورش کاکتوس شوم وتازه وارد هستم میخاستم ببینم بازدهی وسودهی کاشت کاکتوس خوبه وچجوری باید این کار رو انجام بدم وبذز کاکتوس واموزشهای مربوطه راباید از جهاد کشاورزی شهرمربوطهدرخواست کرد باتشکر

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، در مورد سود وبازدهی اطلاعی ندارم، بذر واموزش کاشت روی سایت هست میتونید از قسمت محصولات انواع بذر رو انتخاب کنید، اموزش هم قسمت مقاله ها هست میتونید مطالعه بفرمایید،میتونید از جهاد کشاورزی محل سکونت هم اطلاع کسب کنید.

  7. Ahmadi گفته:

    سلام. از کاکتوس های گرد و استوانه ای گونه ای وجود نداره که کمتر از شش ماه بزرگ بشه؟

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام. کاکتوسها رشد کمی دارند. متاسفانه کمتر از شش ماه به اندازه فروش نمیرسند حداقلش یک سالگی میتونید به فروش برسونید.

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      سلام تک محصولی برای صادرات مناسبه و اکثرا گونه ها مناسب هستن بخصوص ساکولنت هایی مثل اچوریا، یا افوربیاها و انواع کاکتوس

دیدگاه‌ها بسته شده است.