آموزش نگهداری از گیاهان هوازی

آموزش نگهداری از گیاهان هوازی

آموزش نگهداری از گیاهان هوازی : گیاهان هوازی با نام علمی Tillandsia برخلاف تصور نمی‌توانند برای همیشه در هوا زنده بمانند در طبیعت گیاهان هوازی در شکاف سنگ‌ها زندگی می‌کنند. گیاهان هوازی را به راحتی می‌توان در گلخانه و منزل نگهداری کرد و در کل گیاه آسانی است برای نگهداری فقط باید نیازهای آبی و تغذیه‌ای را برای گیاه فراهم کنید. در این مقاله به چند نکته مهم در نگهداری گیاهان هوازی اشاره می‌کنیم.

آموزش نگهداری از گیاهان هوازی :

۱- نور: گیاهان هوازی به نوری زیادی احتیاج دارند البته آنها را در معرض تابش نور شدید آفتاب قرار ندهید. پشت پنجره می‌تواند مکان مناسبی برای این گیاه باشد. در صورتی که در منزل نور کافی نباشد می‌توانید از لامپ‌های مخصوص نگهداری گیاهان استفاده کنید.

۲- گلدان: می‌توانید برای نگهداری از گلدان‌های سنگی استفاده کنید یا خودتان سنگ‌هایی که دارای سوراخ‌هایی باشد برای گیاه تهیه کنید. گیاهان هوازی را هرگز در خاک و در گلدان نکارید چون باعث پوسیدگی و مرگ گیاه می‌شود.

۳- آبیاری: آبیاری گیاهان هوازی بسیار مهم می‌باشد. در فصل بهار و تابستان هر ۲ تا ۳ روز بر روی برگ‌های گیاهتان آب اسپری کنید. اسپری آب باید زیاد باشد به‌طوری‌که از برگ‌ها چکه کند. هر هفته بهتر است گیاه را به طور کامل با آب بشورید تا روزنه‌های برگ‌ها کامل تمیز شود و به راحتی آب را جذب کنید. در فصل زمستان آبیاری را کم کنید. هرگز در زیر نور آفتاب گیاهان هوازی را آبیاری نکنید.

حتماً از آب با دمای اتاق استفاده کنید آب سرد باعث تغییر رنگ و ایجاد حالت شکنندگی در گیاهان هوازی می‌شود.

۴- گردش هوا: گیاهان هوازی به گردش هوای زیادی احتیاج دارند و به صورت مداوم باید هوای تازه دریافت کنند از قرار دادن آنها در آشپزخانه یا محلی که هوای تازه ندارد خودداری کنید.

۵- تغذیه: کود باعث می‌شود گیاهی شاداب با رنگی زیباتر داشته باشید. می‌توانید از کودهای npk با ترکیبی مانند ۱۰-۵-۵ استفاده کنید. توجه داشته باشد از کود به اندازه یک چهارم مقدار توصیه‌شده بر روی بسته‌بندی برای تغذیه گیاهان هوازی استفاده کنید. کود را داخل ظرفی ریخته با آب حل کنید و گیاه را به مدت نیم ساعت در آن قرار دهید. در فصل رشد هر دو هفته یک‌بار می‌توانید به گیاه کود بدهید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید