ویژگی گلدان مناسب کاکتوس‌ ها

ویژگی گلدان مناسب کاکتوس‌ها

ویژگی گلدان مناسب کاکتوس‌ها: گلدان محل زندگی گیاهان آپارتمانی است که ریشه گیاه در آن قرار دارد. انواع مختلف گلدان‌ها در بازار وجود دارد که دارای شکل‌ها و جنس‌های مختلفی هستند. برای بسیاری شکل و طرح گلدان در اولویت قرار دارد و برای بعضی از دوستان که به صورت عمده کار کاشت گل و گیاه انجام می‌دهند قیمت گلدان در اولویت می‌باشد.

انواع گلدان‌ها از لحاظ جنس شامل گلدان‌های سفالی، پلاستیکی، گلدان‌های فلزی، گلدان سنگی، شیشه‌ای، سیمانی و سایر جنس‌ها می‌باشند. همیشه این سؤال برای طرفداران گل و گیاه به‌ویژه طرفداران کاکتوس‌ها مطرح بوده است که کدام نوع گلدان برای کاکتوس‌ها مناسب می‌باشد. به طور کلی می‌توان گفت گلدان‌های پلاستیکی و سفالی بهتر از سایر گلدان‌ها برای کاکتوس‌ها می‌باشند. دلیل این انتخاب ارزان بودن، در دسترس بودن، زهکشی مناسب و عمر زیاد این نوع گلدان‌ها می‌باشد. در ادامه ویژگی گلدان مناسب برای کاکتوس‌ها عنوان می‌شود.

گلدان مناسب کاکتوس ها باید دارای چه ویژگی هایی باشد؟
۱- اندازه گلدان: گلدان مناسب برای کاکتوس ها باید بر اساس سایز گیاه انتخاب شود. گلدان خیلی بزرگ می تواند رطوبت زیادی در خود نگهداری کند و باعث پوسیدگی ریشه شود. و یا گلدان خیلی کوچک میتواند باعث توقف رشد گیاه شود. پس گلدان باید متناسب با سایز گیاه انتخاب شود.

۲- جنس گلدان: همانطور که در بالا توضیح داده شد جنس گلدان خیلی مهم می باشد. گلدان نباید رطوبت را در خود نگه دارد. همچنین عبور نور باعث ایجاد جلبک در دیواره گلدان می شود. همچنین گلدان در برابر اشعه خورشید مقاوم باشد تا در اثر تابش نور افتاب پوسیده نشود.

۳- زهکشی مناسب: کاکتوس به رطوبت زیاد حساس هستند و برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه باید اب اضافی از گلدان خارج شود برای این منظور باید گلدان دارای سوراخ هایی در کف باشد. سوراخ کردن کف گلدانهای شیشه ای و سنگی کار دشواری می باشد.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

4 دیدگاه برای “ویژگی گلدان مناسب کاکتوس‌ ها

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، بله ریشه گیاه بمرور زمان پوسیده میشه بهتر هست یا برای گلدان زهکش باز کنید یا داخل گلدانی که کَفِش سوارخ هست انتقال بدید.

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، گلدان گچی بیشتر برای گلهای مصنوعی استفاده میشه ،برای هیچ نوع گیاه زنده ای مناسب نیست.

دیدگاه‌ها بسته شده است.