راهنمای خرید گل ارکیده

راهنمای خرید گل ارکیده

راهنمای خرید گل ارکیده : گل ارکیده گیاه حساسی می‌باشد و اگر می‌خواهید برای مدت طولانی از گلدهی این گل زیبا لذت ببرید حتماً در موقع خرید به نکاتی که در این مقاله توضیح داده می‌شود دقت داشته باشد. سؤالات خود را در زیر مقالات سایت میهن کاکتوس برای ما بفرستید تا به آنها پاسخ داده شود.

راهنمای خرید گل ارکیده :
۱- شکل ظاهری گل ارکیده اولین و مهم‌ترین مسئله‌ای است که باید به آن توجه داشته باشید. گیاه باید ظاهری سالم داشته باشد و گیاه پژمرده یا زرد رنگ نباشد.

۲- گیاه را به آرامی تکان دهید و از محکم بودن آن در خاک اطمینان حاصل نمایید، اگر گیاه دچار پوسیدگی ریشه باشد دیگر در جای خود محکم نخواهد بود.

۳- ریشه‌های هوایی را بررسی کنید، این ریشه‌ها باید براق و مرطوب بوده و نوک آنها در حال رشد باشد. ریشه گل ارکیده بسیار مهم است که سالم باشد. از خرید گیاهی که دارای ریشه چروکیده و قهوه‌ای رنگ است خودداری کنید.

۴- گیاهانی که دارای شکوفه‌های باز نشده هستند مدت زمان بیشتری گل خواهند داشت. پس می‌توانید گیاهی را انتخاب کنید که دارای جوانه‌های باز نشده است.

۵- نام و شرایط نگهداری گل خود را از فروشنده سؤال کنید شاید این مسئله زیاد ضروری نباشید ولی زمانی که شما بدانید گیاهتان قبلاً در چه محیطی نگهداری شده است می‌توانید خیلی راحت تر از آن نگهداری کنید.

۶- برگ‌های گل ارکیده را بررسی کنید تا از عدم وجود آفت‌هایی مانند شته‌ها، شپشک ها و سایر افت‌ها اطمینان حاصل کنید. برگ‌های ارکیده ضخیم و سبز رنگ باید باشند. از خرید گیاهانی که بر روی برگ‌ها لکه‌هایی وجود دارد که می‌تواند نشانه‌ای از بیماری‌های قارچی باشد خودداری کنید.

بعد از خرید گل ارکیده حتماً مقاله آموزش نگهداری ارکیده در منزل را مطالعه کنید. برای مطالعه این مقاله اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید