دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی چیست؟ گل کاغذی گیاهی است مقاوم که در شرایط سخت نیز می‌تواند رشد کند ولی یکی از شایع‌ترین مشکلات این گیاه زرد شدن و ریزش برگ‌ها می‌باشد. این مشکل دلایل زیادی می‌تواند داشته باشد مانند کم آبی، گرما و آفتاب شدید، بیماری‌ها و سایر مواردی که در این مقاله به مهم‌ترین این مشکلات اشاره می‌شود.

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی چیست؟ 
۱- شته و یا کنه‌های تارعنکبوتی این گیاه را موردحمله قرار می دهند که در نتیجه آنان برگ‌های گیاه بخصوص برگ‌های جوان زرد می‌شوند و می‌ریزند. شته‌ها عسلک تولید می‌کنند موجب چسبناک شدن برگ‌های گیاه می‌شوند و کنه‌های تار عنکبوتی نیز موجب بستن تارعنکبوت در زیر برگ‌های گیاه می‌شوند. اگر تعداد آفات اندک است با کمک تکه پارچه‌ای مرطوب آنها را از روی برگ‌های گیاه بردارید و اگر حمله آنان شدید است می‌توان از سموم حشره‌کش مناسب مانند سم دیازینون استفاده کرد.

۲- لکه برگی با عامل قارچی و یا باکتریایی از دیگر بیماری‌های این گیاه محسوب می‌شود. بر روی برگ‌ها بخصوص برگ‌های جوان نقاطی به رنگ نارنجی یا قرمز شکل می‌گیرد. به مرور زمان این نقاط به لکه‌هایی بزرگ‌تر تبدیل می‌شود که بافتی مرده و قهوه‌ای، کرم رنگ دارند. در اطراف لکه‌ها نیز ممکن است رنگ زرد مشاهده شود. آبیاری کافی گیاه و جلوگیری از عدم خیس شدن برگ‌ها در طی آبیاری به جلوگیری از شیوع این بیماری کمک می‌کند. گاهی استفاده از قارچکش‌ها برای کنترل بیماری لازم است.

دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی

۳- سفیدک پودری منجر به ظهور پوششی از پودری سفید، خاکستری بر روی سطح برگ‌ها، ساقه و گل‌ها می‌شود. شرایط نامناسب رشد بخصوص رطوبت بیش‌از اندازه و خیس ماندن طولانی‌مدت برگ ها به همراه نامناسب بودن تهویه محل نگهداری ازجمله مواردی است که موجب شیوع این بیماری می‌شود. پوسیدگی ریشه و یا ساقه گیاه از بیماری‌هایی است که معمولاً در اثر نامناسب و سنگین بودن زهکش خاک و غرقاب شدن خاک پیش می‌آید. در نتیجه برگ‌های گیاه شروع به کم‌رنگ شدن و پژمردن و ریزش می‌کند. گیاه رشد کمی دارد و درنهایت امکان مرگ گیاه نیز وجود دارد. عوامل قارچی همانند Rhizoctonia, Pythium, Phytophthora  نیز وجود دارند که می‌توانند موجب پوسیدگی ریشه شوند. قارچ‌ها به ریشه حمله می‌کنند و منجر به مرگ آنها می‌شوند. هوای گرم و مرطوبت از شرایطی است که به فعالیت این قارچ‌ها کمک می‌کند. برای جلوگیری از بیماری پوسیدگی‌های ریشه سعی کنید که بین فواصل آبیاری حتماً سطح خاک گیاه تا حدودی خشک شود و سپس گیاه را آب دهید.

۴- یکی از مشکلات متداول گیاه گل کاغذی ریزش برگ‌های آن است که عدم وجود شرایط مساعد محیطی ازجمله دلایل اصلی آن محسوب می‌شود. اگر گیاه به‌اندازه کافی آبیاری نشود و یا اگر آبیاری بیش‌از اندازه باشد برگ‌هایش خواهد ریخت. همچنین عدم  وجود نور کافی و یا دمای پایین از دیگر دلایل ریزش برگ‌ها هستند.

این مشکلات باعث می‌شود که گل کاغذی به خوبی رشد نکند و در نتیجه به گل نیز نشیند. برای گل دهی پس از درمان کامل گیاه می‌توانید از کودهای NPK  با پتاس بالا استفاده کنید. برای خرید کود مخصوص گل کاغذی اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

    177 دیدگاه برای “دلیل زرد شدن و ریزش برگ‌های گل کاغذی

    1. ندا گفته:

      با سلام. گل کاغذی من مدت زیادی هست که گل نمیده.در تراس و زیر نور آفتاب نگهداری میکنم. به دلیل گرمای هوا هفته ای دوبار هم آبیاری میکنم. راهنمایی بفرمایید ممنون میشم.

      • کارشناس 1 گفته:

        درود،گیاهاتون کمبود مواد غذایی داره با کودهای کامل واهن گیاه رو تقویت کنید، برای گلدهی هم ازکودهایی که فسفر بیشتری از ازت وپتاس داره استفاده کنید مثل ۱۰،۵۰،۱۰٫

    2. صادقی گفته:

      سلام
      من گل کاغذی تازه گرفتم ولی متاسفانه همه گلاش داره میریزه ؟ فک کردم جاش خوب نیست بنابراین تو نور افتاب گذاشتم ؟ خواستم اگر میشه راهنماییم کنین و دلیل این اتفاق برای گل کاغذی رو بگین؟ هفته ای ی بار ابیاری ،‌تو خونه اما جلوی نور خورشید که چند ساعتی مستقیم میخوره بهش.

      • کارشناس 1 گفته:

        درود،تغییر محیط نگهداری باعث ریزش گلهای این نوع گیاه میشه که طبیعی هست، اگر در منطقه ای هستید که رطوبت هوا زیاد هست در نور مستقیم میتونید نگهداری کنید ولی اگر رطوبت محیط کم هست نور و فیلتر کنید تا افتاب سوخته نشه. بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه مجدد شروع به گلدهی میکنه.

    3. فرهاد گفته:

      سلام وممنون از مطالب مفید و کاربردیتون ، من تو بندر کنگان هوا الان شرجی هست یه دوماه میشه گل کاغذی دور تا دور زمین کاشتم نزدیک ۲۰۰تا گل هست ، تا الان بهشون کود ندادم ،امشب رفتم ۶تا کود کامل مایع گرفتم ،روش نوشته نیم لیترش برای هزارلیتر آب برای آب پاشیدن ، مغازه داره گفت هر یه لیتری از کود رو داخل ۵۰۰لیتر آب منبع بریز و پای هر گل ده لیتر آب بریز . به نظر شما آبدهی زیادی نکنم برای گل ها؟روزانه نباشه؟بعد کود ها رو به صورت اسپری داخل سم پاش فقط روی ساقه و برگ بزنم؟( اگه بکنم خیلی کم مصرف میشه )،یا بریزم داخل منبع و کلا آبدهی کنم گل ها رو؟میخوام خشک نشن و جون بگیرن وخیلی بزرگ شن .کمکم کنید.ممنونم

      • کارشناس 1 گفته:

        درود،ممنون از شما،اگر دمای محیط نگهداری از ۳۰ درجه بالا هست بهتر هست فعلا کوددهی نکنید چون باعث سوختگی گیاهانتون میشه صبر کنید دما که کاهش یافت کوددهی رو انجام بدید وبهتر هست اولین کوددهی از مقدار دز گفته شده کمتر باشه یعنی رقیق باشه تا باعث سوختگی ریشه گیاه نشه.

    4. سمیرا گفته:

      سلام ببخشید من گل کاغذی خریدم از اینا که درخت ماننده و شاخه هاش تیغ داره گلدونشو عوض کردم و تو تراس جنوب غربی گذاشتم ولی الان گلاش کم شده و برگاش شل و آویزون شده از چی میتونی باشه؟

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، بعد از تعویض گلدان هر نوعی گیاهی بهتر هست بمدت یک هفته گیاه رو در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید تا هم رطوبت از دست نده وهم شوک وارده کاهش پیدا کنه، گیاه رو به محیط خنکی انتقال بدید وچند روزی کاور کنید بمرور زمان با محیط وخاک جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه.

    5. مجتبی گفته:

      سلام خیلی خیلی تشکر می کنم بابت پاسخ دهی شما. و اگه میشه کود کامل و کود گل دهی را نام لاتین انها را بفرمایید که اگر در سایت شما موجود هست سفارش خرید بدهم.

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، ممنون از شما، کود کامل te + 20،۲۰،۲۰ یا بیوبیست طلایی، کود گلدهی،۱۳،۴۰،۱۳ یا۱۰،۵۰،۱۰ npk

    6. مجتبی گفته:

      سلام با راهنمایی های شما ۳ قلمه از ۴ قلمه من رشد کرد و خدا را شکر گل داد.کاور را من ۱۰ روز هست از روی گل کلا برداشته ام فقط سوال اینه ۱- چرا یکی از قلمه ها که پایین گلدان هست فقط برگ داده و گل نداده ۲- گلها اول بار نارنجی بود ولی به مرور صورتی چرا میشه؟ ۳- چرا بعضی غنچه ها بعد که کاور را برداشتم خشک شد و باز نشد.؟.ممنون از راهنمایی شما
      و یک نکته اینکه افتاب ساعت ۶ تا ۱۲ از پشت شیشه می خورد و تا الان هیچ مواد مغذی به گل نداده ام اگر نیاز هست که گلدان را جابجا کنم و کود بدهم.

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، کار خودتون اصولی بوده که نتیجه گرفتید، بمرور زمان اون شاخه هم به گل میشینه، تغییر رنگ گلها در اثر دریافت نور هست ،شدت نور در این زمینه نقش داره، کمبود رطوبت محیط باعث این مشکل میشه داخل کاور به رطوبت زیاد عادت کردن به همین دلیل، به شرایط موجود عادت کنند مشکل برطرف میشه، ۶ ساعت نور کافی هست اگر پنجره پرنورتری دارید میتونید به اون قسمت انتقال بدید بمرور زمان این کار رو انجام بدید تا برگها وگلها ریزش نکنند، بله بهتر هست با کودهای کامل وکود گلدهی ماهی یک بار بصورت دوره ای تقویت کنید، یعنی ماهی یک بار کود گلدهی وماه دیگه کود کامل بدید.

    7. مژده گفته:

      سلام ممنون از مطالب خوبتون.
      یه سوال داشتم گل کاغذی من ۲سال دارم و توی فصل گرما رنگ تمام برگ ها سبز متمایل به زرد میشه و از گل میوفته?
      گلمم در فضای باز و نور آفتاب خوبی بهش میخوره و هر زمان پای گلم خشک بشه آبیاریش میکنم. تاحالا ام بهش آهن دادم و کودگلدهی?
      ممنون میشم راهنمایم کنید.??

    8. masood.gh.1990 گفته:

      در رابطه با سوال قبلیم یادم رفت بگم این که یک ماهیم هست کامل رشدش متوقف شده و برگ جدیدی نمیده در صورتی که رشدش خوب بود و هر چند وقت یکبار شاخه زنی میکردم ممنونم از سایتتون

    9. masood.gh.1990 گفته:

      سلام و خسته نباشید بابت سایتتون و اطلاعاتتون
      من یه بونسای گل کاغذی خریداری کردم بعد از حدود دو ماه یک مشکلی پیدا کرد (داخل مغازه نگهاداریش میکردم و پشت شیشه نور ظهر رو تقریبا داشت) مشکلش این بود که تو عکس اول و دوم میزارم برگهاش انگار سبزیش خیلی کم شد و دانه های سبز کمرنگ توش بود و در اخر هم که جابجاش کردم و اوردمش حیاط خونه چون گفتن برای هوای ازاده این گیاه ولی انگار بدتر شد تو عکسای اخری قابل ملاحظه اس و در اخر هم بگم دو هفته پیش قارچ کش دادم و دو سه روزه هم یه کود به نام امیر ارام که اهن و گوگرد و پتاسیم داشت و اینو که دادم خیلی بیحال تر شد و ریزش برگ پیدا کرد و لکه های سیاه
      عکس اول و دوم که تو ضیح دادم:
      https://s4.uupload.ir/files/a8db604b-1312-488e-9e79-0368be3962af_zl1s.jpeg
      https://s4.uupload.ir/files/28e98b44-6c68-4e76-9a3f-c0713b49ecbd_l6ls.jpeg
      و ازینجا ببعد دیگه انتقال به حیاط و کود دادم:
      https://s4.uupload.ir/files/image_gjjn.jpg
      https://s4.uupload.ir/files/image_syh5.jpg
      ممنون از راهنماییتون????

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، ممنون از شما،عکسهای اول گیاهتون کمبود عناصر داره عکسهای دوم بدلیل استفاده بیش از اندازه از کود وسم گیاهتون مسموم شده، برای بهبود گیاه خاک رو ابشویی کنید تا سم وکود موجود در خاک خارج بشه ویا خاک گیاه رو تعویض کنید وگیاه رو در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید رطوبت محیط رو افزایش بدید، بعد از بهبود کامل که برگها از حالت پژمردگی خارج شدند با کودهای کامل گیاه رو ماهی یک بار تقویت کنید، (مقدار مصرف کود یک گرم در یک لیتر اب) برگهای قبلی سبز نمیشند ولی برگهای جدید سبز وسالم خواهند بود.

    10. مینا گفته:

      سلام خسته نباشید ببخشید من دو‌هفته ای هست کل کاغذی خریدم‌خیلی سرحال و‌خوب بود تا‌اینکه‌چند روز پیش هر شب‌هوا سرد شد ناگهانی و من اوردمش داخل‌ خونه و باز صبح بردم تو‌بالکن ‌الان رنگ گلبرگ ها کدر‌ و تیره و‌پژمرده شده و تمام برگا زرد شده و‌بعضی برگ‌ها‌خشک شده دیروز بهش‌کود سه بیست دادم کمی
      و شنیدم‌نباید اصلا بیشتر از ههفته ای یکبار‌ابدهی‌ انجام بشه‌الان‌این‌حالت‌خوب میشه و گل رو‌چیکارش کنم که خشک نشه؟لطفا راهنماییم کنید??

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، ممنون، جابجایی به گیاه شوک وارد کرده دلیل بی حال شدن گیاه هم همین موضوع هست گیاه رو در جای ثابتی نگهداری کنید وجابجا نکنید شبها اگر هوا سردمیشه گیاه رو کاور کنید مدتی درجای ثابتی بمونه بهبودپیدا میکنه ولی تمام برگها وگلهاش خواهد ریخت ومجدد برگ جدید میده. ابیاری رو زمانی که سطح خاک خشک شد انجام بدید.

        • مینا گفته:

          یک دنیا ممنونم از پاسخدهی‌ کامل شما،فقط جسارتا من جایی که تو بالکن‌هست نور‌ کامل داره اما افتاب مستقیم روش نمیخوره اشکال نداره؟و اینکه برای اینکه گل بده مجدد هر چند وقت یکبار بهش کود سه بیست بدم و کود اهن رو چند وقت یکبار بدم؟

          • کارشناس 1 گفته:

            ممنون از شما، نه مشکلی بوجود نمیاد فقط رطوبت محیط رو افزایش بدید میتونید با جزیره زیر گلدانی رطوبت محیطش رو تامین کنید، برای تقویت از کود سه بیست میتونید ماهی یک بار استفاده کنید برای گلدهی از کودهایی که فسفر بیشتری دارند میتونید استفاده کنید مثل ۱۳/۴۰/۱۳،یا ۱۰/۵۲/۱۰ استفاده کنید کود اهن هم ماهی یک بار ترجیحا شبها بهتر هست مصرف بشه.

    11. مجتبی گفته:

      سلام
      چند قلمه از گل کاغذی در ماسه گذاشتم (قبل عید ) و الان ۳ تا قلمه ها برگ داده منتها یک کم رشد کرد و برگها می ریزه .صبح ها پشت شیشه حدود ۱ ساعت افتاب می خوره و هفته ای ۱ بار اب می دهم. هیچ گونه تقویت کننده هم تا الان نداده ام . بقیه برگها حالت طبیعی نیست و حالت افتاده دارند.میشه راهنمایی کنید

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، کاور کنید تا رطوبت محیطشون تامین بشه روزی یک ساعت کاور رو باز کنید بعد دوباره ببندید برگها که زیاد شدند میتونید کاور رو بکلی بردارید خاک رو هم سعی کنید مرطوب نگهدارید، بعد از اینکه ریشه پرشد میتونید داخل خاک مناسبی بکارید.

    12. اصلانی گفته:

      سلام خسته نباشید .برگهای گل کاغذی من رنگشون تا حدی زرد میشه که به سفیدی میخوره … حالت برگها هم قاشقی میشه و بعد مدتی از نوک و کنار برگها حالت سوختگی پیدا میکنن . روی برخی از برگها هم سوراخ هایی دیده میشه . دو ساله اصلا هم گل نداده با اینکه کنار پنجره و آفتاب مستقیم هست و هفته ای یک بار آبیاری میکنم . ممنون

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، ممنون، گیاهتون بشدت کمبود عناصر داره، بهتر هست گیاه رو با کودهای کامل هر ۱۵ روز یک بار تقویت کنید، همراه با کود میتونید از کود اهن هم استفاده کنید کود اهن رو شبها استفاده کنید ماهی یک بار. تمام قسمتهای گیاه رو از نظر وجود افت یا کرم بررسی کنید، نور رو حتما فیلتر کنید ورطوبت محیط رو افزایش بدید.

    13. سید علیرضا سعادتی گفته:

      سلام و سپاس از پیجتون
      من در میانه زمستان گل کاغذی خریدم، چون هوا سرد بود گلدانها رو آوردم داخل خونه و جلوی پنجره، چون هوای خونه کمی گرم بود گلدانها شروع به برگ دهی کردن ، اوایل بهار بردمشون توی تراس، دوتاشون توی کما هستن، همونجوری موندن ، نه برگ میدن و نه گل، کاملا ثابت موندن و یکشون همه برگهاش ریخت و فکر میکنم داره خشک میشه ، تقریبا هفته ای دوبار دارم آب میدم ، تراس جنوبیه و نور خوبی داره ، فقط اولش که بردمشون بیرون شبا کمی هوا سرد بود ولی اصلا زیر صفر نرفت، همین شروع بهار امسال رو میگم، میشه لطفا راهنمایی کنید، سپاسگزارم

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، ممنون از شما، از گیاه وبرگ یا شاخه ها عکس واضح بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنید، شاخه هارو به ارامی خم کنید ببینید انعطاف دارند یا با خم کردن میشکنند؟

        • سید علیرضا سعادتی گفته:

          با تشکر، بی زحمت دقت بفرمایید دو تا هستن یکیشون کوچک و بعدی کمی بزرگتر ولی در این حالت حدود یک ماه می‌شوند که مانده اند، شاخه ها نرم هستن،

          • کارشناس 2 گفته:

            ممنون از شما،زمان میبره تا با محیط جدید ادابته بشند ،سطح خاک رو بوسیله چنگال یاهر وسیله دیگری به ارامی زیرو رو کنید تا اکسیژن کافی به ریشه ها برسه. ابیاری رو زمانی که سطح خاک یک بند انگشت خشک شد انجام بدید وماهی یک بار با کودهای کامل تقویت کنید،خاک رو هم به ارامی بررسی کنید احتمالش هست که داخل خاک کرم خاکی باشه بیحال بودنشون این موضوع میتونه باشه اگر داخل خاکشون کرم خاکی مشاهده کردید از خاک خارجشون کنید.بمرور زمان بامحیط جدید ادابته بشند شروع به رشد میکنند میتونید یک بار هم بامحلول هیومیک اسید خاک رو ابیاری کنید.

    14. میرحسینی گفته:

      سلام وقت شمابخیر
      من تو باغچه یک گل کاغذی ۴ ساله دارم که مدت ی ماهی هست که سربرگهای شروع به زرد شدن ویاسوختن میکنه مشگل کجاست.
      البته درمنطقه شمال هستیم وبارندگی تو این دوماه زیادبوده
      سپاسگزارم

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، شرایط نگهداری از گیاه رو بفرمایید وعکس واضح از گیاه وبرگها بفرستید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

    15. نگين گفته:

      سلام وقتتون بخیر
      ببخشید گل کاغذى من مدتی میشه که برگ هاش میریزه و حتى گل هم داده بود اما گل هاش هم ریخت.کنار پنجره هم هست و جابجایى هم اتفاق نیفتاده بود و فقط از شروع سرما شوفاژ کنارش روشن شده و تغییر دیگه اى نداشته!ممکنه بفرمایید باید چیکار کنم؟اگر ببرمش داخل حیاط ممکنه خوب بشه؟؟

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، دلیل ریزش برگها گرمای سوفاژ هست، گیاه رو بافاصله از لوازم گرمایشی نگهداری کنید. حداقل دومتر بافاصله باشه.

    16. فاطمه گفته:

      سلام ببخشید من یک گل کاغذی دارم تاسقف رفته تک شاخه هست چندروزه اوردمش توی اتاقم که دوتاپنجره بزرگ داره و نورگیری خوبه خاک گل رو عوض کردم گلدانش رو بزرگتر گرفتم الان چندروزه برگ های پایینش و بالاش زرد و چروکیده شدن و روی برگ حالت لک های سیاه داره و برگاش بی حال شدن چیکارکنم مشکل از کجاست

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، چند شوک یکجا به گیاه وارد شده زرد وسیاه شدن برگها هم دلیلش شوک وارده هست که طبیعیه، گیاه رو در جای ثابتی نگهداری کنید وجابجا نکنید برگهای زرد رو جدا نکنید صبر کنید کامل خشک بشن بعد جداکنید. بمرور زمان با خاک ومحیط جدید ادابته بشه بهبود پیدا میکنه،برای پیشگیری از ابتلا به قارچ بهتر هست یک بار با محلول قارچ کش خاک رو کامل ابیاری کنید.

    17. مهیلا گفته:

      سلام وقت به خیر، مرسی از راهنماییهای خوبتون
      گل کاغذی من دو روزه برگهاش رو به زردی رفته و داره میریزه ولی همزمان با ریختن برگها، گل داده، نمیدونم چرا یهو‌ زرد شده، گلدونم تو بالکن هست، ممکنه بخاطر سرما باشه؟

      • کارشناس 2 گفته:

        سلام، اگر در فضای باز هست احتمالش هست که داره خزان میکنه، ولی اگر دما در شبانه روز از ۱۵ درجه پایین نیست، احتمالش هست که ابیاریش زیاد بوده ویا زهکش گلدان گرفته این موارد رو بررسی وایدال کنید.

    18. آزیتا رضایی گفته:

      سلام و عرض ادب.ممنون بابت راهنمایی های عالی و بی منتی که میکنین.من گل کاغذی هامو ۱ سال پیش خریدم با راهنمایی شما فهمیدم تو شوک بود و همه برگ و گلاش ریخت و دوباره دراومد.الان یه گل سرو قامت شده براتون عکساشو گذاشتم.تعدادی برگ جوونش و تعدادژ برگ های قدیمیش یه سری لکه خشکی وسطش میزنه بعدم برگ خسک میشه و میفته.میخواستم راهنمایی کنین چه مشکلی داره.اصفهان هستم و وقتی هوا سرد شد گلو آوردم داخت پشت پنجره جنوبی با نور غیر مستقیم ابیاری هم تا خاکش ۲ بند انگشت خشک میشه آبش میدم.ازوقتی اوردمش داخل و نورش خوب شده غرق گل شده.فقط این مشکل زرد شدن برگاش نگرانم کرده ممنون میشم راهنماییم کنین??
      https://uupload.ir/files/hs3_image.jpg

      https://uupload.ir/files/8nx_image.jpg

      https://uupload.ir/files/7bhw_image.jpg

      https://uupload.ir/files/pp5l_image.jpg

      https://uupload.ir/files/6rin_image.jpg

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، ممنون از توجه شما، برگ اول نشانه سوختگی هست حتما نور رو فیلتر کنید وزمانی که نور روی گیاه هست اب روی برگها اسپری نکنید، بقیه برگها اگر در قسمت پایینی گیاه وبرگهای قدیمی هستند طبیعی هست برگها بمرور زمان پیر وفرسوده شده واز بین میرند، صبر کنید کامل خشک بشن بعد جدا کنید، اگر بعد از جابجایی این مشکل بوجود اومده باز هم طبیعی هست تغییر محیط نگهداری به گیاه شوک وارد میکنه وگیاه با زرد کردن وریزش برگها عکس العمل نشون میده که کاملا طبیعی هست تا حد ممکن گیاه رو جابجا نکنید ودر جای ثابتی نگهداری کنید بمرور زمان با محیط جدید ادابته بشه زرد شدن وریزش برگها متوقف میشه.

        • آزیتا رضایی گفته:

          سپاسگزارم از اینکه اینقدر سریع جوابمو دادین.گل از وقتی اوردمش داخت غرق گل شده.پر.هرگز اینقدر گل نداده بود.نگران بودم که چرا برگای جدیدش زرد شده و افتاده که میفرمایید از جا به جایی هست..پس قطعا میفرمایید که گیاه بیمار نیست و قارچ یا بیماری دیگه ای نداره.درسته؟

    19. بهناز گفته:

      سلام خسته نباشید
      من گل کاغذیم و فروردین ماه خریدم و تو تراس شرقی خونه نگهداری کردم، تقریبا هر روز پنج ساعت نور می‌گیره، دو روز یک بار بهش آب دادم، و تو این مدت فقط دوبار کود هربان.
      ولی امروز عکس روزهای اولش و که نگاه کردم متوجه شدم برگهاش سبز کم رنگ شده ، انگار که داره ابلق میشه.
      چرا داره اینجوری میشه؟!
      ضمنا الان که داره هوا سرد میشه آوردمش تو خونه چون هنوز خیلی کوچیک.
      کرج هستم

      • کارشناس 1 گفته:

        سلام، اگر در فضای باز باشه احتمالش هست که بخاطر سرما خزان کنه برای همین رنگ برگها تغییر کرده، اگر به محیط سرپوشیده انتقال دادید مجدد شروع به رشد میکنه.

    دیدگاه‌ها بسته شده است.