پیوند پایه کاکتوس بر روی پایه‌ای دیگر!

پیوند پایه بر روی پایه‌ای دیگر!

پیوند پایه بر روی پایه‌ای دیگر!: امروزه احتیاج به پایه‌های پیوند همچون میرتلو، پایه نقره‌ای و تریکو  و … برای پیوند دادن بسیار وجود دارد.

پایه‌های پیوند را عموماً به دو صورت بذری و قلمه‌ای تکثیر می‌کنند که چون کشت از طریق بذر بسیار راحت‌تر است بیشتر رایج شده است.

وقتی ما اقدام به کاشت بذر پایه‌های پیوند می‌کنیم چیزی در حدود دو سال طول خواهد کشید تا این پایه‌ها به ارتفاع مناسب برای پیوند دادن برسند و در اوایل هم قطر چندانی ندارند و به راحتی زیر پیوند خم می‌شوند. حال می‌خواهیم روشی را به شما یاد دهیم تا بتوانید پایه‌های پیوند را به راحتی در مدت بسیار کوتاهی تولید کنید در این روش شما به پایه پرسیکا و بذر انواع کاکتوس‌های پایه نیاز دارید (برای خرید بذر پایه اینجا کلیک کنید)  به این صورت که پس از کاشت بذر انواع پایه اقدام به پیوند دادن ان ها بر روی پایه پرسیکا می‌کنید و پس از گرفتن پیوند و رشد پیوندک شاهد رشد بسیار سریع و قطور شدن پایه‌های پیوند شده هستید.

پیوند دادن بذر انواع پایه کاکتوس بر روی پرسیکا علاوه بر این که باعث صرفه جویی در زمان به خاطر رشد سریع پایه‌ها می‌شود پایه‌های قطوری را نیز تولید می‌کند که برای پیوند دادن بسیار بهتر از پایه‌های رشد کرده بر روی خاک هستند. و از طرفی چون بذرها را هم به صورت معمولی و هم به صورت معکوس پیوند می‌دهید مقدار تولید پایه بیشتری نسبت به تولید بر  روی خاک خواهید داشت.

پس از بزرگ شدن پایه‌ها بر روی پرسیکا به دو روش می‌توان عمل کرد اول این که پایه‌ها را قلمه کرد و بر روی خاک ریشه دار نمود و سپس اقدام به پیوند دادن کرد و دوم ابتدا بر روی پایه‌ها پیوند داد سپس آن ها را از روی پرسیکا جدا کرد.

نکته: دقت کنید هنگام جداسازی پایه‌ها بر روی پرسیکا ان ها را به طور کامل از روی پرسیکا جدا نکنید و بهتر است اندکی از پایه بر روی پرسیکا باقی بماند تا در آینده هم تولید تن جوش کند.

پایه کاکتوس

پیوند پایه بر روی پایه‌ای دیگر!

پیوند پایه بر روی پایه‌ای دیگر!

پیوند پایه بر روی پایه‌ای دیگر!

پیوند پایه بر روی پایه‌ای دیگر!

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

منبع عکس ها: آقای حسن حسن پور – آی دی اینستاگرام: hasanhasanpoor_cactus

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

12 دیدگاه برای “پیوند پایه کاکتوس بر روی پایه‌ای دیگر!

  1. امیرعلی گفته:

    سلام
    آیا ممکنه که کاکتوسی که روش پیوند صورت گرفته رو دوباره پیوند زد؟
    یعنی پیوندک رو روی پایه قرار بدیم و بعد از یه مدت پیوندک و پایه رو دوباره روی یه پایه دیگه پیوند زد
    داشتم فکر میکردم که یهویی به ذهنم رسید
    اگر امکانش هست بگید چون خیلی دوست دارم انجام بدم?

        • کارشناس 2 گفته:

          ممنون از شما،نه متاسفانه ،ساکولنتها پایه مناسبی نیستند ونمیشه بعنوان پیوندک استفاده کرد زیاد دوام ندارند.

    • کارشناس 2 گفته:

      اگر باگوشی وارد سایت میشید صفحه رو کمی پایین بکشید رفرش میشه اگر با کامپیوتر وارد شدید گوشه صفحه سمت راست بالا سه نقطه هست از اون قسمت میتونید رفرش کنید.

  2. یعقوبی گفته:

    سلام خدمت کارشناسان کاردرست و عزیز و تشکر از مقالات خوب شما
    ببخشید برای ضایعات پایه میشه روی اپونتیا هم پیوند زد؟
    و سوال دیگه برای انواع فرو بهترین زمان سرزنی کی هست و حدودا کی جوانه میزنه
    ممنون متشکر

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون از توجه شما، منظورتون از ضایعات اگرقسمت تاج پایه هست میشه به همون صورت هم ریشه دار کرد ویا روی یک پایه دیگر پیوند زد اگر باریک باشه روی اپونتیا هم میشه پیوند زد. زمانی که شروع به رشد کردند میشه سرزنی کرد بعد ازسرزنی برای رشد تنه جوش میزنند حدود سه هفته الی یک ماه زمان میبره البته درشرایط ایدال.

  3. lordaram35 گفته:

    سلام خسته نباشید
    پیوند معکوس باید آرئول هم داشته باشه؟ چون اکثر جوانه های کاکتوس بعد از برش قسمت پایینیشون آرئولی نداره، با این حال میشه ازش بعنوان پیوندک معکوس استفاده کرد؟

    یه سوال دیگه هم داشتم، این ترک خوردگی پیوندک کاپوت مدوسا طبیعیه و بخاطر شکل گیری ساقه مرکزیشه یا اینکه به دلیل طول نسبتا زیاد پرسیکای انتخابیم پیوندک توان اینهمه رشد رو نداره و ترک برداشته؟ مشکلی ایجاد میکنه؟

    http://uupload.ir/files/w8e5_screenshot_20200709_174457_com.android.gallery3d.jpg
    لینک تصویر رو یادم رفته بود??‍♂️

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون، در پیوند معکوس، پیوندک آروئل داشته باشه زودتر جوانه میزنه، اگراروئل نباشه احتمالش هست که یک سال زمان ببره تا پیوندک جوانه بزنه، پرسیکا زمانی که زیاد ابیاری بشه عمل آبرسانی سریعتر انجام میشه وباعث ترکیدگی پیوندک میشه.میتونید ابیاری رو برای مدتی کاهش بدید ولی دقت کنید که پرسیکا چروک نشه ،میتونید در محیط خنک نگهداری کنید تا به اب کمتری نیاز داشته باشه.

  4. M. گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید.ببخشید اگه پیوندک رو روی پایه ای که روی پرسکیا هست بزنیم رشدش بیشتره یا پایه
    رو ریشه دار کنیم بعد پیوندک رو روش بزنیم؟؟؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، منظورتون پیوند طبقه ای اگر هست، بهتر هست روی پایه ای که داخل گلدان هست وریشه فابریک داره پیوند بزنید رشد پیوندک در پیوند طبقه ای ایدال نخواهد بود، وفشار زیادی برای پرسیکا وارد میشه.

دیدگاه‌ها بسته شده است.