پیوند مدادی در پایه پرسیکا برای کاکتوس

پیوند مدادی در پایه پرسیکا

پیوند مدادی در پایه پرسیکا: روش‌های زیادی برای پیوند زدن کاکتوس‌ها وجود دارد یکی از پایه‌های خوب بخصوص برای جوانه‌های کوچک پایه پرسکیا می‌باشد ولی با این روش می‌توان کاکتوسهای بزرگ‌تر را هم بر روی پرسکیا پیوند زد.

امروز قصد دارم در مورد پیوند دادن روی پایه پرسیکا صحبت کنم.معمولاً پایه پرسیکا برای پیوند دادن جوانه‌های بذری استفاده می‌شود و چون رشد بسیار بالایی به پیوندک می‌دهد محبوبیت بسیار زیادی دارد اما آیا می‌شود علاوه بر بذر تازه سبز شده کاکتوسهای بزرگ را نیز بر روی ان پیوند داد؟

جواب سؤال مثبت است بله می‌شود پیوندکهای نسبتاً بزرگ را هم بر روی پرسیکا پیوند داد، اما چگونه؟

روش این کار با پیوند مدادی است. برای پیوند مدادی باید یک پایه پرسیکای مقاوم و قطور با ارتفاع مناسب تهیه کنید پرسیکا را با یک تیغ تمیز و تیز برش داده و نوک ان را به صورت نوک مداد تیز برش می‌دهیم سپس بر روی آوند پیوندک با نوک تیغ یک علامت جمع (+) برش می‌دهیم تا پایه پرسیکا به راحتی درون پیوندک فرو رود.

به آرامی پیوندک را از محل آوند بر روی پایه پرسیکا قرار می‌دهیم فشار می‌دهیم تا پایه کاملاً درون پیوندک قرار گیرد. سپس پایه و پیوندک را در یک محیط سایه قرار می‌دهیم و برای اطمینان بیشتر می‌توان اندکی فشار بر روی پیوندک ایجاد کرد تا از گرفتن پیوند مطمئن شوید.

پیوند مدادی یک روش ساده و کاربردی برای پیوند دادن کاکتوسهای سایز بزرگ بر روی پرسیکا است و از این روش می‌توان برای انواع پیوندکها از واریته های مختلف کاکتوس استفاده کرد.

نکته: تنها نکته در پیوند مدادی این است که پایه و پیوندک کاملاً درون هم قرار بگیرند و کاملاً با هم مچ شوند.

برای این که مراحل کار را به خوبی فرا گیرید می‌توانید این ویدیو کوتاه را تماشا کنید.

پیوند پرسکیا

قرار دادن پیوندها در محل سایه به مدت ۱۰ روز

پیوند مدادی در پایه پرسیکا

نتیجه پیوند مدادی

پیوند مدادی در پایه پرسیکا

پیوند مدادی در پایه پرسیکا
پیوند مدادی در پایه پرسیکا
پیوند مدادی در پایه پرسیکا
پیوند مدادی در پایه پرسیکا
پیوند مدادی در پایه پرسیکا
نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

50 دیدگاه برای “پیوند مدادی در پایه پرسیکا برای کاکتوس

  1. وحید گفته:

    سلام و درود…آیا واریته پرسیکا ها خوب و بد دارد؟؟یکی از دوستان می گفت پایه پرسیکا من با کل پایه های موجود تو بازار فرق میکنه و بهترین هست…می گفت هم قوی هستن و خم نمیشن،هم سرعت رشد بالایی دارند…موضوع مربوط به پیوند دمروباهی بود

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، بله پرسیکا واریته های مختلفی داره، واریته ای که برای پیوند مناسب هست از مداد نازکتر میشه یکسری از پرسیکاها هستند که قطرشون اندازه خودکار یا مداد هست این نوع پرسیکاها اصلا برای پیوند مناسب نیستند زود پس میزنن پیوندک رو. ونکته مهم در مورد پرسیکایی که میخواهید روش پیوند بزنید حتما باید ریشه پُر باشه ودر حال رشد باشه. در غیر این صورت پیوند رو پس میزنه.

  2. امیر گفته:

    سلام آیا میشه برای افزایش رشد پیوندک بجای ی‌ک پایه دو یا سه تا پایه پرسیکا رو هم زمان به یک پیوندک پیوند زد؟

  3. erfanganji008 گفته:

    سلام و خسته نباشید خرمت شما
    یک سوال فنی آیا پایه پرسیکیا اگر خراب نشه میشه یک پایه دائمی برای پیوندک باشه یا نه
    ممنون میشم پاسخ بدید??

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون، اگرسالم باشه تا مدتها میتونید بعنوان پایه نگهداری کنید ولی زمانی که پیوندک بیش از اندازه بزرگ بشه پایه پرسیکا تحمل نگهداریش رو نخواهد داشت وخم میشه در این زمان بهتر هست پیوندک رو روی پایه دیگری انتقال بدید و یا باهمون پایه پرسیکا داخل خاک عمیقتر بکارید تا گیاه پرسیکا زیر خاک بمونه.

  4. مهدی گفته:

    دوست عزیز سلام، ببخشید یه تعداد بذر کاشتم بعد جوانه هاش رو پیوند معمولی زدم روی پرسیکا.. بعد یه تعدادیشون رشدشون داخل محیط مرطوبی که زدم بالا بود و یه تعداد دیگه هنوز به رشد نیفتاده بودن که همشونو منتقل کردم به محیط اصلی و بیرون.. الان نزدیک دو سه ماه از این قضیه میگذره و چنتاشون خشک نشدن ولی رشد نکردن و بقیه هم رشدشون کمه.. پیوند ها رو روی آوند زدم و در حاشیه پرسیکا پیوند شده و هیچ موردی مثل چروکیدگی و پیر شدگی ندارن.. محل زندگی هم اصفهانه و هوا خیلی خیلی گرم و خشکه.. به نظرتون اگه قسمت پیوندک رو کاور کنم که رطوبت زیاد تر بشه رشدشون خوب میشه؟

    • کارشناس 2 گفته:

      درود،بهتر هست به محیط که دمای نسبتا خنکی داره انتقال بدید دما زیاد بالا باشه کلا گیاهان رشدشون بصورت موقتی متوقف میشه، با کاور کردن ویا افزایش رطوبت محیط میتونید رشدشون رو فراهم کنید وپیوندکها رو بررسی کنید اگر شل هستند میتونید مجدد برش بزنید وپیوند کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.