پیوندهای زینتی کاکتوس‌ ها

پیوندهای زینتی کاکتوس‌ها

پیوندهای زینتی کاکتوس‌ها (نکات و ترفندها): امروزه با افزایش پیونددهی کاکتوس و علاقه مردم به کاکتوس‌های پیوندی و همچنین آسان بودن نگهداری از کاکتوس‌ها بر روی پایه پیوند شاهد پیوندهای هستیم که جدا از بحث پیوندهای کاکتوس جنبه زینتی نیز دارند و در بسیاری از موارد احتیاجی هم به پیوند نبوده ولی باز از آنجایی که مقوله پیوند یک جنبه هنری نیز خواهد داشت بر آن شدیم نکات و ترفندهای این گونه پیوندها را به شما یاد دهیم تا هم جنبه یادگیری باشد و هم جنبه تنوع در پیوند دادن.

این نوع پیوند زدن اصلاً توصیه نمی‌شود!

( خواهشمندیم عکس‌های پیوندهای زینتی خود را با #میهن_کاکتوس و #mihancactus در اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید).

۱_ چندین پیوندک بر روی پایه اپونتیا:
پایه اپونتیا از آنجایی که دارای آوند عرضی وسیع هست به راحتی می‌تواند چندین پیوندک را بر روی خود نگه دارد و همه را هم رشد دهد تنها در هنگام پیوند به سایز پیوندک ها بعد از رشد نیز دقت کنید تا بعد از بزرگ شدن پیوندک‌ها به همدیگر فشار نیاورند.

پیوند کاکتوسپیوندهای زینتی کاکتوس‌ها

۲_پیوند جانبی ارئول هیلو سرئوس و اکانتو سرئوس:
به علت رشد ستونی پایه‌های هیلوسرئوس و اکانتو سرئوس و فاصله بین آرئول های این کاکتوس‌ها از یکدیگر و همچنین مقاومت و رشد بالای این پایه‌ها می‌توان تعداد بسیار زیادی پیوندک از واریته های مختلف را بر روی آرئول های این پایه‌ها پیوند داد نکته تنوع در رنگ پیوندک‌های انتخاب شده جنبه بسیار زیباتری به پیوند می‌دهد.

پیوندهای زینتی کاکتوس‌ها

۳_ پیوندهای چند طبقه:
پیوند دادن بیش از سه واریته کاکتوس بر روی هم به صورت چند طبقه پس از رشد کردن شکل بسیار زیبایی به خود می‌گیرد چون هر بار از کاکتوس‌ها به صورت جداگانه تن جوش تولید می‌کند و تنوع رنگ فوق‌العاده ایجاد خواهد شد.

۴_ پیوند بر روی سرئوس های چند شاخه:
کاکتوس‌های ستونی پس از سر برداری و یا پیوند دادن شروع به تولید تن جوش‌های جانبی می‌کنند که معمولاً آنها را برای رشد پیوندک از پایه اصلی جدا می کنند، اما می‌توان با نگه داشتن تن جوش های پایه و پیوند دادن مجدد بر روی آنها مجموعه بسیار زیبایی از کاکتوس‌های پیوندی تولید کرد.

روش‌های گفته شده در پیوندهای زینتی صرفاً جنبه زیبایی و هنری دارند و معمولاً به صورت تجاری استفاده نمی‌شوند پس انتظار آن را نداشته باشید تا همچنین نوع کاکتوس‌هایی را در گلخانه‌ها برای فروش پیدا کنید.

پیوندهای زینتی کاکتوس‌ها

پیوندهای زینتی کاکتوس‌هاپیوندهای زینتی کاکتوس‌ها

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

59 دیدگاه برای “پیوندهای زینتی کاکتوس‌ ها

  1. امیرعلی گفته:

    سلام درآینده امکانش هستش پیت ماس کوکوپیت و ماسه دوبارشور و خاک مخصوص کاکتوس رو به سایت اضافه کنید؟

  2. امیرعلی گفته:

    سلام من ازتون بذر آستریاس های خاص ایرانی خریداری کردم و الان ۱ماه هستش کاشتمش میخواستم بدونم کاور ظرف خزانه رو کی میتونم کامل بردارم و اینکه کی شکل اصلی خودشون رو پیدا میکنند

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، بعد از پایان شش ماهگی میتونید کاور رو بصورت کامل بردارید، شکل اصلی بعد از سه ماهگی مشخص میشه.

  3. امیرعلی گفته:

    سلام کود سه بیست برای کاکتوس و ساکولنت ها مناسبه؟من برای کاکتوسم استفاده کردم کاکتوسم ۳تا جوونه زد

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، بصورت مداوم بهتر هست استفاده نکنید چون ازتش زیاد هست وباعث ترکیدگی کاکتوسها میشه برای کاکتوسها کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند مناسب هست. مثل ۳،۱۱،۳۸ یا ۱۲،۱۲،۳۶یا کودهای مشابه که پتاس بیشتری از ازت وفسفر داشته باشند.

دیدگاه‌ها بسته شده است.