آرئول در کاکتوس‌ ها چیست؟

آرئول در کاکتوس‌ها چیست؟

آرئول در کاکتوس‌ها چیست؟ بسیار پیش آمده است که در مقالات آموزشی کاکتوس یا واریته شناسی آنها از کلمه‌ای به نام آرئول استفاده شده است اما آرئول چیست؟ و چه کاربردی دارد؟

بر روی سطح تمام کاکتوس‌ها برآمدگی‌هایی وجود دارد که محل رویش تیغ‌ها، گل‌ها،جوانه‌ها و تن جوش‌های گیاه است، این برآمدگی‌ها که معمولاً دارای یک یا چند خار کاکتوس به همراه مقداری الیاف پشم مانند سفید در اطراف خود هستند که به یک مجموعه از برآمدگی‌ها به همراه تیغ‌های یک ارئول گفته می‌شود.

نداشتن آرئول در یک کاکتوس باعث وجه تمایز آن با ساکولنت ها می‌شود زیرا اکثر ساکولنت ها ارئول نداشته و به صورت برگ‌دار رشد خواهند کرد.
آرئول عامل تکثیر یک کاکتوس است که می‌توان آن را به صورت مفرد جدا کرد و با پیوند دادن برای یک کاکتوس یک گیاه مستقل به وجود آورد (برای آموزش پیوند از طریق آرئول اینجا کلیک کنید).

ارئول می‌تواند وظیفه گلدهی و تکثیر گیاه را بر عهده بگیرد و یا به صورت متصل به گیاه و یا به صورت مستقل بر روی پایه پیوند عامل تکثیر کاکتوس باشد همچنین وظیفه گلدهی و تکثیر گیاه را بر عهده بگیرد.

 

شکل چند مدل آرئول در کاکتوس ها


تفاوت آرئول برخی کاکتوس‌ها:
برخی از واریته های کاکتوس مانند مامیلاریا دارای ارئول منفرد نبوده و بلکه برای تکثیر باید از یک مجموعه ارئول استفاده کرد به این صورت که حداقل چهار آرئول از یک کاکتوس را جدا کرده و با هم پیوند داد زیرا این واریته برای گلدهی و تن جوش دهی از فضای بین آرئول ها استفاده می‌کند برخلاف سایر واریته ها که از محل هر ارئول گیاه شروع به جوانه زنی خواهد کرد.

ارئول در کاکتوس‌های مختلف می‌توانند بزرگ یا کوچک و به صورت مجموعه‌ای و متمرکز و یا جدا از هم باشد پس اگر قصد پیوند ارئول دارید ابتدا از چگونگی شکل ارئول یک کاکتوس مطمئن شوید.

آرئول در کاکتوس‌ها چیست؟

آرئول در کاکتوس‌ها چیست؟

آرئول در کاکتوس‌ها چیست؟

آرئول در کاکتوس‌ اپونتیا

آرئول در کاکتوس‌ها چیست؟

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

1 دیدگاه برای “آرئول در کاکتوس‌ ها چیست؟

دیدگاه‌ها بسته شده است.