معرفی آریو کارپوس براوانیوس هینتونی

معرفی آریو کارپوس براوانیوس هینتونی

معرفی آریو کارپوس براوانیوس هینتونی: در این مقاله با معرفی یکی از زیباترین و در عین حال گران‌ترین آریوکارپوس ها در خدمت شما عزیزان هستیم امید است مورد رضایت شما قرار گیرد. اریوکارپوس براوانیوس هینتونی در سال ۱۹۸۱ در مکزیکو شمال سان لویی کشف شد این گونه در ارتفاعات ۱۶۰۰ متر از سطح دریا رشد می‌کند. نام علمی ariocarpus bravoanus v hintonii

 

همان طور که اطلاع دارید اریوکارپوس ها گیاهانی خاص با ریشه‌هایی غده‌ای شکل و بزرگ‌تر از گیاه و بسیار قوی هستند. آریو کارپوس ها خیلی دیر رشد هستند و اکثراً در موقع اولین گلدهی خود سایز گیاه از سایز گل خود کوچک‌تر می‌شود.

 

آریوکارپوس براوانیوس هینتونی دارای تنه‌ای به رنگ سبز تیره و برگهایی مثلثی شکل روبه بالا می‌باشد. این گیاه هیچ‌گونه تیغی ندارد و به صورت گوشتی و پرزدار هست که زیبایش را دوچندان می‌کند.

 

این گونه از آریو در زیستگاه خود به آرامی رشد می‌کند و هرچه قدر بیشتر رشد کند بیشتر در خاک فرو می‌رود و به طوری که فقط ۱٫۵ سانتی متر ارتفاع و ۶ سانتی متر قطر از ان دیده می‌شود.

 

در زمان گلدهی گلهایی به قطر ۴ سانتی متر به رنگ بنفش کمرنگ باز می‌کند. گلدهی معمولاً از پاییز تا زمستان اتفاق می افتد. بذرهای سیاه رنگ کوچک این گونه پس از گرده افشانی گلها و تشکیل کپسول به دست می ایند.

 

این گیاه نیازمند نور خورشید و خاک غنی شده بسیار متخلخل می‌باشد. بزرگ‌ترین تهدیدی که برای از بین رفتن گیاه وجود دارد پوسیدگی ریشه می‌باشد که نشان دهنده این است که به آبیاری بیش از حد حساس می‌باشد. استفاده از کود با نیترات پایین در زمان رشد به رشد هرچه بهتر کاکتوس کمک می‌کند. در فصل زمستان خاک باید کاملاً خشک باشد و گردش هوای مناسب در محیط وجود داشته باشد تا گیاه به حیات خود بتواند ادامه دهد. گیاه مقاومی است که می‌تواند به مدت محدودی دمای ۱۰- درجه سانتی‌گراد را نیز تحمل کند.

 

تکثیر این بذر آسان می‌باشد و در رطوبت و نور کافی و دمای ۳۵ درجه و بالاتر جوانه زنی اتفاق می افتد ولی گیاهی دیر رشد می‌باشد که حدود ۶ تا ۱۰ سال طول می‌کشد این گونه به سایز گل خود برسد به همین دلیل اکثراً پیوند زده می‌شود.

خرید بذر کاکتوس
نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میر یحیوی) 
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “معرفی آریو کارپوس براوانیوس هینتونی

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      سلام خاک گلدان محدوده و گیاه نمیتونه مانند طبیعت رشد طبیعی داشته باشه و ریشه باعث میشه گیاه بالاتر باشه

دیدگاه‌ها بسته شده است.