معرفی کاکتوس پلسی فورا استرابلی فورمیس

معرفی کاکتوس پلسی فورا استرابلی فورمیس

معرفی کاکتوس پلسی فورا استرابلی فورمیس: مقاله‌ای دیگر این بار با معرفی کاکتوس پلسی فورا استرابلی فورمیس یک گونه بسیار زیبا و دوست داشتنی در خدمت شما عزیزان هستیم. تاریخ کشف این گونه ۱۹۳۵ میلادی در مکزیک می‌باشد. نام علمی این کاکتوس Pelecyphora strobiliformis است. گلهای بسیار شبیه به آریو دارد که گاها عنوان کارپوس نیز به آن افزوده می‌شود. یک از گونه‌های کند رشد است که به سختی در طبیعت افزایش جمعیت می‌دهد به همین دلیل تعداد کمی از آن در طبیعت یافت می‌شود.

 

این کاکتوس کروی شکل است که انگار مسطح شده است. رنگ این گونه سبز مایل به زرد است یا زرد مایل به سبز می‌باشد. تیغ‌های بسیار زیبایی دارد که حالت پرز مانندی به خود می‌گیرند و به سمت بالا کشیده می‌شوند. این گونه بسیار شبیه به مخروط کاج هست و بدنه‌ای همانند ان تکه تکه و روبه بالا دارد. ارتفاع این گیاه به ۲تا ۴ سانتی متر و عرض ۴تا ۶ سانتی متر می‌رسد که جزو گونه‌های کوچک کاکتوس سانان می‌باشد.تیغ‌های این گیاه با همپوشانی خاصی که زیبای خاصی به گیاه بخشیده‌اند که در تصویر نیز قابل مشاهده است. البته با گذشت زمان ارئولهای خود را گیاه از دست داده و تیغ‌هایش می‌ریزد و قسمت‌های تیز ارئولها به صورت خشن مانندی نمایان می‌شوند و در نهایت کاملاً مشابه مخروط کاج می‌شود. ریشه این گونه نسبت به خود گیاه بزرگ است و یک غده مرکزی دارد.

 

گلهای این گونه از رأس گیاه و از میان خارهای ظریفش نمایان می‌شوند.گل‌هایی بسیار زیبا با رنگ قرمز مایل به بنفش هستند که حدود ۳ سانتی متر قطر دارند و سطح بیرونی گلها با گلبرگ‌های سبز رنگی پوشانیده می‌شود.

 

اگرچه ظاهر پلسی فورا ها شبیه به هم هستند اما شک وجود دارد که این گونه یک گونه خالص از لحاظ ژنتیکی باشد. مثلاً پلسی فورا والدزیانا عین توربینی هست و …

 

اسامی رایج این گونه عبارت‌اند از: peyote- peyotillo- pinecone cactus

 

این گونه از طریق بذر به راحتی تکثیر می‌شود اما رشد بسیار کندی دارد و صبر و مدت زمان زیادی لازم دارد که این امر باعث پیوند زدن این گونه در گلخانه‌ها باشد.

 

به خاک با تخلخل بسیار بالا و غنی شده نیازمند است. آبیاری باید بسیار کم و در حد تشنگی گیاه باشد که خیلی حساس است. نور مستقیم آفتاب رامی پسندد تا رشد نخاعی خود را حفظ کند و خارهای زیباتر و خوش‌رنگ تری داشته باشد. مکانیکِ این گونه در ان قرار می‌گیرد باید دارای تهویه کامل و مناسب باشد. در زمستان‌ها خاک باید کامل خشک بماند و دمای محیط نیز مناسب خواب باشد گیاهی مقاوم است که به مدت محدودی در شرایط سخت می‌تواند دمای ۴- را تحمل کند.

برای خرید بذر کاکتوس اینجا کلیک کنید.
نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میر یحیوی)
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس پلسی فورا استرابلی فورمیس

دیدگاه‌ها بسته شده است.