معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا

معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا
معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا: با معرفی یک آریوکارپوس خاص و بسیار زیبا  که یک هیبرید کشف شده عالی توسط ژاپنی‌ها است، در خدمت شما عزیزان هستیم. این گونه در طبیعت وجود ندارد و ساخته شده در آزمایشگاه‌های هیبرید سازی گلخانه‌ای توسط ژاپنی‌ها می‌باشد. سعی کردیم تا اطلاعات جامع و کافی برای شما عزیزان جمع آوری کنیم و ارائه دهیم. این گیاه رنگی عمیق با برگ‌های چروکیده (شبیه به خزه زارهای جنگلی) و البته با خط پرزهایی بسیار خوب می به شاد. دارای رنگ برگ‌هایی سبز تیره می‌باشد و از رأس گیاه که پرزهای مرکزی در می آید گلدهی می‌کند گل‌هایی به رنگ صورتی مایل به بنفش دارد که معمولاً ۳تا ۴ روز گلدهی انجام می‌گیرد.

این گونه از آریوها نیز همانند سایر گونه‌ها دارای ریشه غده‌ای و بسیار دیر رشد می باشد و آخرین سایز آن در ریشه خود ۱۵ سانتی متر می‌باشد البته برای رسیدن به این اندازه حدوداً ۵۰ سال زمان نیاز دارد که در گلخانه‌ها برای هرچه سریع‌تر گلدهی و رشد پیوند زده می‌شود. در روی پایه گلدهی بعد از دو سالگی صورت می‌گیرد.

اطلاعات جامع نگهداری گیاه:
نگهداری و تکثیر این گیاه در گلخانه کار چندان سختی نیست و می‌توان با رعایت چندین نکته ساده به راحتی نگهداری کرد.
خاک:
نیازمند گلدانی عمیق با قطر کم. خاکی غنی شده و بسیار متخلخل و نرم با زهکشی خوب برای دفع آب اضافی موقع آبیاری.
نور:
بسیار آفتاب دوست است ولی باید از آفتاب سوختگی حفظ شود. برای رشد بهتر کود دهی و محرک استفاده می‌شود. در شرایط ایده آل رشد منظم و نمایانی از خود نشان می‌دهد که نشان دهنده سلامت گیاه است.
آبیاری:
باید منظم باشد و پس از کامل خشک شدن خاک صورت می‌گیرد.
تکثیر گیاه:
تکثیر از طریق بذر می‌باشد و اغلب برای رشد سریع گیاه و گلدهی پیوند زده می‌شود مدت زمان مورد نیاز برای بالغ شدن گیاه در ریشه خور ۸ تا ۱۲ سال می‌باشد. پس از دوره استراحت بذرها می‌توان آنها را در شرایط ایده آل نور زیاد با دمای ۳۵تا ۴۰ درجه و رطوبت  بالای ۹۰ درصد کشت کرد.
معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا
معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا
معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا
معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا
نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میریحیوی)
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

6 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس آریو کارپوس گادزیلا

  1. yaserghajar گفته:

    سلام، خسته نباشید.
    آیا حدوداً مشخصه بذرهاتون کی شارژمیشه؟؟ امروز میخواستم خریدکنم متاسفانه چندتا از بذرهایی که میخواستم تموم شده .
    باتشکر

دیدگاه‌ها بسته شده است.