نحوه ارسال صحیح سؤالات در میهن کاکتوس

نحوه ارسال صحیح سؤالات در میهن کاکتوس

نحوه ارسال صحیح سؤالات در میهن کاکتوس: در مورد سوالاتی که روی سایت مطرح میشه بر آن شدیم تا نکاتی رو ذکر کنیم تا هم کاربرها کارشون راحتر شود و هم ما بهتر و سریع تر بتوانیم دوستان رو در مورد نگهداری گیاهانشون راهنمایی کنیم. وقتی در مورد گیاه بیمارتون سؤال می‌کنید، اول از همه بهتر هست شرایط نگهداری گیاه رو برای گیاه پزشک توضیح بدید، چون گیاه پیش شماست و فقط شما میدانید که چگونه از گیاهتان نگهداری کردید.

 

لطفا سوال در مورد هر گیاه را در زیر مقاله مربوط به همان گیاه بپرسید.

 

شرایط نگهداری گیاه:

 

دما:
به این صورت هست که اول باید دمای محیط نگهداری رو ذکر کنید، میتوانید برای این کار کنار گیاه یک دماسنج نصب کنید و شبانه روز دمای محیط گیاه را یادداشت کنید، و دمای شبانه روز را به‌صورت تقریبی ذکر کنید.

 

آبیاری گیاه:
زمانی که سطح خاک خشک شد؟ زمانی که خاک کامل خشک شد؟ هفته‌ای یک بار یا چند روز یک بار؟ واینکه از آب سرد استفاده می‌کنید یا از آب هم‌دمای محیط؟ آب لوله کشی و یا آب مانده در منزل و…

 

ترکیب خاک گیاه:
خاک نرم و سبک هست یا سفت، از خاک باغچه در ترکیبات خاک گیاهتان استفاده شده یا اگر اطلاع کاملی از ترکیبات خاک گیاه دارید حتماً ذکر کنید.
زهکش را بررسی کنید:

 

بیشتر مشکلات گیاهان در اثر گرفتگی زهکش گلدان پیش میاید، بررسی زهکش گلدان به این صورت هست که گلدان را بردارید و از پایین گلدان سوراخ‌های زهکش را بررسی کنید با یک میله و یا چوب مدادی میتوانید زهکش را باز کنید و یا موقع آبیاری ببینید آب به‌راحتی از زهکش خارج میشه؟ یا نه اصلاً آبی از زهکش گلدان خارج نمیشه؟

 

میزان نور دریافتی در روز:
گیاه در روز چند ساعت نور دریافت می کند؟ و آیا این نور فیلترشده هست یا مستقیم؟ گیاه به‌تازگی کوددهی یا سمپاشی با حشره کش ها و یا قارچکش‌ها داشته؟ اگر بله، مقدار ودز مصرف هر نوع و فاصله مصرف را ذکر کنید.

 

آفت یا هر نوع بیماری:
اگر گیاه به افت و یا بیماری مبتلا شده نوع افت و یا اگر اطلاعی در مورد افت ندارید شکل و خسارتی که به گیاه وارد کرده را ذکر کنید و اگر روی تنه و برگهای گیاه تغییر رنگ و یا هر مورد مشکوکی پیش امده را حتماً ذکر کنید، اگر گیاه کنار لوازم گرمایشی یا سرمایشی (کولر) هست این موضوع را هم حتماً ذکر کنید، اگر به‌تازگی محیط نگهداری گیاه عوض شده و یا خاک یا گلدان گیاه عوض شده حتماً این نکات را هم ذکر کنید. اگر در زمستان برگها یا شاخه‌های گیاه با پنجره سرد تماس دارد حتماً ذکر کنید، این چند موضوع در بهتر راهنمایی کردن نگهداری گیاهتان کمک بسزایی دارد و ما کارشناسان میتوانیم با دانستن این نکات شما را در بهبود بیماری و یا نگهداری گیاه بهتر راهنمایی کنیم.

 

همیشه قبل از خرید یک گیاه در مورد شرایط نگهداری گیاه تحقیق کنید و محیط یا منزلی که گیاه را می‌خواهید در آن نگهداری کنید بررسی کنید که ایا با شرایط نگهداری گیاه تطبیق دارد یا نه. گیاهان هم موجودات زنده هستند وبرای رشد و شادابی بهتر نیازهایی دارند که حتماً باید به‌وسیله نگه‌دارنده گیاه تأمین شوند. هرگز گیاه را به حال خود رها نکنید و هر هفته یک بار تمام قسمت‌های گیاه را از نظر وجود افت و یا هر مورد مشکوک دیگری بررسی کنید.

 

امیدواریم بتوانیم با راهنمایی‌های مفید و بجا، شما دوستان گرامی را از لذت نگهداری وپرورش انواع گیاهان بهره‌مند سازیم.

 

آموزش ارسال عکس گیاهان در قسمت نظرات کلیک کنید.

 

در سایت میهن کاکتوس میتوانید سوالات خودتان در مورد نگهداری گل و گیاه را بفرستید. کارشناسان ما به آنها پاسخ خواهند داد.

  • مدت زمان حدودی پاسخ دهی به سوالات  ۳ تا ۲۴ ساعت می باشد. به علت حجم بالای سوالات امکان پاسخ دهی سریع وجود ندارد.
  • سوالات خود در زیر مقالات آموزشی در بخش دیدگاه (نظرات) برای ما ارسال کنید.
  • سوالات شما در همان صفحه ای که پرسش کرده‌اید پس از جواب دادن نمایش داده خواهد شد.
  • لطفا سوالات خود را کوتاه و واضح برای ما ارسال کنید.
  • در هنگام ارسال سوال بطور کامل مشکلات و شرایط نگهداری را بفرستید تا پاسخ کاملی دریافت کنید.
  • جهت آموزش ارسال عکس در قسمت نظرات اینجا کلیک کنید.
  • سوالات خود را در زیر مقالات مرتبط به آن سوال بفرستید.
  • از ارسال سوالات تکراری خودداری کنید و منتظر پاسخ کارشناسان باشید.
  • با توجه به نداشتن اطلاعات کامل در مورد شرایط نگهداری گیاهان شما، میهن کاکتوس هیچگونه تعهدی در قبال آسیب یا از بین رفتن گیاه شما ندارد.
  • ایمیل شما نمایش داده نخواهد شد.
  • برای دریافت همه امکانات میهن کاکتوس بهتر است عضو سایت شوید.

منبع:میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

20 دیدگاه برای “نحوه ارسال صحیح سؤالات در میهن کاکتوس

  1. علی گفته:

    سلام قربان
    کاکتوسم را تازه خریدم و گذاشتم کنار پنجره که نور شدید بهش نتابه
    ۲ هفته است خریدم و ۲ بار هم آب دادم
    آبی رنگ هم هست
    قسمت های پا یینی زرد و پوسیده
    قسمت های بالایی چروک
    ولی نمی دونم چرا اینطوری شد
    ((ممنون از سایت خوبتون))

  2. امیرعلی گفته:

    سلام
    من گل محمدی رو از شاخه جدا کردم و داخل آب گذاشتم تا ریشه بده
    الان بعد گذشت حدود پنج روز،گل محمدی شاخه جدید داده اما خبری از ریشه نیست
    امکان داره ریشه نزنه و رشد کنه؟
    اصلا گل محمدی قابل نگهداری در آب هست؟
    توی آب ریشه میزنه؟
    ببخشید سوالا زیاد شد واقعا برام عجیب بود اینکه بدون ریشه ساقه داده

    • کارشناس 1 گفته:

      درود،بله رشد میکنه ولی زمان میبره تا ریشه دار بشه میتونید هورمون ریشه زایی داخل اب بریزید تا ریشه زایی انجام بشه. ولی بعد از ریشه زنی داخل خاک انتقال بدید.

  3. جواد گفته:

    سلام خسته نباشید
    اسم این کاکتوس چیه؟
    اگه میشه یه خلاصه درباره نحوه نگهداریش میدین؟

    • کارشناس 2 گفته:

      درود،ممنون، اچینو پسیس اوبرباندا هست،نور زیاد وفیلتر شده،خاک متخلخل وماسه ای،کوددهی ماهی یک بار در زمان رشد گیاه، ابیاری با خشک شدن کامل خاک.

  4. آناهیتا گفته:

    سلام حدود دو هفته پیش به گیاه قاشقیم سم رقیق شده ی افت دادم و بعد اون مشکل خاصی نداشت ابیاری رو دو بار در هفته انجام میدم و گلدونش هم یک ساله که همین گلدون هست
    اما دمای محیطش مدتیه که بیشتر شده حدود ۲۸ درجه،امروز یکی از ساقه هاش افتاده و برگ هاش حالت پژمردگی دارن ممکنه به دلیل دما باشه؟
    مکان نگهداریش دور از نور مستقیم خورشیده

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، حتما ساقه وریشه های گیاه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید ابیاری رو زمانی که سطح خاک کامل خشک شد انجام بدید،گیاه قاشقی جزو ساکولنتهاست وابیاری بیش از اندازه باعث پوسیدگی ریشه وساقه گیاه میشه، زهکش گلدان رو هم بررسی کنید که گرفته نباشه واب اضافی بلافاصله بعد از ابیاری از زهکش گلدان خارج بشه.

  5. رمضانی گفته:

    سلام این گیاه از قسمت پایین از ریشه جدا شده برای کاشت دوباره اش باید چکار کنم که خشک نشود؟ اسم گیاه را هم اگر بفرمایید ممنون میشوم

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، سنسیو استاپلیفرمیس (senecio stapeliiformis)‎
      هست، داخل اب نگذارید قسمتی رو که جدا شده با یک چاقوی تیز وضدعفونی شده برش بزنید وچند روز در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید بعد از خشک شدن قسمت بریده شده داخل خاک مخصوص کاکتوسها بکارید مجدد ریشه میزنه ورشد میکنه ،ابیاری رو هم تا زمان ریشه دار شدن بصورت سطحی وکم انجام بدید.

  6. Hoda گفته:

    سلام وقت بخیر،کود سه بیست آبی پودری گرفتم واسه کاج مطبق گرفته بودم ولی نمیدونم چی شد کلا کاج از بین رفت ?
    حالا این کود میتونم به گل های مثل سانسوریا کرواتی و شمشیری و قاشقی کالانکوا داد؟ اگه دستورشم بفرماید ممنون میشم

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، احتمالش هست که دز مصرف رو زیاد استفاده کردید،کود سه بیست برای گیاهان اپارتمانی برگ سبز خوب هست اگر سانسوریاهاتون ابلغ هستند بهتر هست استفاده نکنید، ولی اگر سبز هستند میتونید نصف دز استاندارد مصرف کنید، مصرف معمول کودها یک گرم در یک لیتر اب هست ماهی یک بار در زمان رشد گیاهان.

  7. زهرا گفته:

    سلام‌گل سانسوریای من بعد ۱ماه ک‌‌ تعویض گلدان داشته اصلا رشد نداشته و انتهای برگ‌ک‌‌ نزدیک به خاک است کمی خشک شده به نظرتون برگای گل رو از انتها ببرم برای قلمه ز ن یا ب دارو برطرف میشه

  8. حمیده گفته:

    سلام وقتتون بخیر
    ببخشید من موضوع گل ادریسی پیدا نکردم که در همون قسمت سوالمو مطرح کنم
    ممنون میشم سوالمو جواب بدید
    من میخوام گل ادریسی قلمه بزنم لطفا راهنمایی میکنید ترکیب خاکش چی باشه و کجا نگهداری کنم و ابیاریش موقع قلمه زدن چقدر باشه

    چون یدفعه انجام دادم ساقه هاش قهوهای و خشک شدن

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، قلمه زدن گل ادریسی بهتر هست بهار انجام بشه،الان زمان مناسبی برای قلمه گیری این نوع گیاه نیست، باید وسیله ای رو که برای برش استفاده میکنید کاملا تیز وضدعفونی شده باشه،تمام برگهای قلمه باید جدا بشه فقط دو برگ بالایی بمونه که اونا هم باید نصف بشن، داخل خاک پیت ماس میتونید کشت کنید، خاک رو مرطوب نگهدارید وتا زمان ریشه زنی در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید.

          • Ali گفته:

            سلام خسته نباشید
            من اگلونما خیلی بلند شد بود برش زدم الان فک کنم ۲ یا ۳ هفتست برش زدم داخل اب گزاشتم نمی‌دونم جرا ریشه نمیکنه میشه راه نمای کنید من

            • کارشناس 1 گفته:

              سلام، ممنون، برای ریشه دار شدن حتما باید روی قلمه یک یا چند گره برگ باشه وحدود یک ماه یا بیشتر زمان میبره تا ریشه بزنه عجله نکنید. هر هفته یک بار اب رو عوض کنید وظرف اب رو کامل بشورید وخشک کنید ومجدد داخلش اب تمیز بریزید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.