Notice: Function WP_Object_Cache::add was called incorrectly. کلید کش نباید عبارت خالی باشد. Please see Debugging in WordPress for more information. (این پیام در نگارش 6.1.0 افزوده شده است.) in /home/mihancac/domains/mihancactus.com/public_html/wp-includes/functions.php on line 6085

۴ اشتباه رایج در مراقبت از درختان

مراقبت از درختان

به احتمال زیاد اکثر شما در حیاط منزل خود حداقل یک درخت دارید. درختان زیبا هستند و جذابیت حیاط شما را افزایش می‌دهند و از گرمای خورشید در امان می‌دارند. بر اساس تحقیقات سازمان حفاظت از محیط زیست، سایه هر درخت می‌تواند دمای سطح تحت پوشش خود را تا ۷ درجه سانتیگراد گاهش دهد. در عوض کاری که این دوستان بلند قامت برای ما انجام می‌دهند، ما نیز بایستی به سلامتی آنها اهمیت بدهیم.

۱- جلوگیری از ایجاد تپه‌های خاک برگ در اطراف تنه درخت:
یک لایه خاک برگ در اطراف درخت شما به محافظت تنه درخت در مقابل تیغه‌های ماشین‌های علف زنی کمک می‌کند. همچنین از خشک شدن خاک درخت نیز جلوگیری می‌کند. اما انباشته شدن آنها همانند یک کوه آتشفشان به دور درخت، رطوبت را در اطراف تنه درخت به دام انداخته و باعث پوسیدگی تنه درخت می‌شود. بعلاوه وقتی تجمع خاک برگ‌ها زیاد باشد، از رسیدن اکسیژن کافی به ریشه درخت نیز جلوگیری می‌کند. توصیه می‌شود که از تکه‌های چوب برای ایجاد چنین تپه‌هایی استفاده کنید زیرا به آرامی تجزیه می‌شوند و مواد مغذی را در اختیار درخت قرار می‌دهند. همچنین اگر از خاک برگ استفاده می‌کنید، ارتفاع آن حداکثر بین ۵ تا ۸ سانتیمتر باشد.

۲- از رنگ هرس استفاده نکنید:
هرس کردن بوته‌ها و گیاهان در سلامتی آنها نقش بسزایی دارد، اما به شرط آنکه از رنگ هرس صرف نظر کنید. ممکن است محصولاتی را دیده باشید که بر روی آنها نوشته شده باشد به مهر و موم بریدگی‌های باقیمانده بر روی درختان کمک می‌کند؛ اما درواقع آنها قارچ‌ها و باکتری‌هایی را که باعث بیماری و از بیرون رفتن درختان می‌شوند را مهر و موم می‌کنند. آنها همچنین ترمیم زخم‌ها را برای درختان دشوارتر می‌کنند. بعلاوه اکثر رنگ‌های هرس دارای پایه نفتی بوده که برای بافت زنده درختان مناسب نمی‌باشند.

۳- از بالا بردن بیش از حد درخت جلوگیری کنید:
یک درخت خیلی بلند می‌تواند خطوط انتقال برق را با مشکل مواجه کند. با این همه کاهش اندازه یک درخت با هرس کردن بی رویه شاخه‌های بزرگ و یا بالا بردن آن جواب نمی‌دهد. این کار می‌تواند به اندازه کافی به گیاه را در برابر بیماری‌ها، پوسیدگی، حشرات و خورشید آسیب پذیر کند که سبب از بین رفتن آن شود. همچنین شاخه‌های کوچکی که برای پر کردن فضای باقیمانده رشد خواهند کرد، ممکن است در اثر طوفان و باد شدید شکسته شوند. توصیه می‌شود که هرس درختان بزرگ توسط یک باغبان باتجربه انجام شود. همچنین گفته می‌شود که اگر درختی متناسب با محیط زندگی شما نیست، بهتر است آن را خارج کرده و بجای آن نوع دیگری که با محیط زندگی شما سازگار می‌باشد، بکارید.

۴- استفاده از چوب کمکی را کنار بگذارید:
نهال‌ها و درختان تازه کاشته شده معمولاً برای صاف ایستادن نیاز به چوب کمکی دارند، اما در بسیاری از مواقع نیاز به چنین کاری نیست. درختان برای کمک به رشد ریشه‌های و تنه خود نیاز دارند که در نسیم حرکت کرده و متزلزل شوند، پس بستن تنه آنها به چوب یا سیم از این حرکت و رشد طبیعی آنها جلوگیری می‌کند. اگر در مناطق با بادهای شدید زندگی می‌کنید، استفاده از چوب کمکی گزینه مناسبی برای جلوگیری از شکستن و سالم نگه داشتن درخت می‌باشد، اما حتماً بعد از شش ماه چوب کمکی را برداشته و درخت را آزاد کنید. زیادی بلند بودن و محکم بودن چوب کمکی یکی از دلایل اصلی آسیب درختان می‌باشد.
از همه مهم‌تر عشق و توجه به درختان را فراموش نکنید. فقط آنها را نکارید و سپس رهایشان کنید. با آبیاری منظم، هرس دقیق و اقدامات مراقبتی لازم برای جلوگیری از آسیب حشرات، درختان شما برای دهه‌ها و نسل‌های آینده به یادگار خواهند ماند.

نویسنده: یوسف رحیمی آخوندزاده
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید