راهنمای خرید قیچی باغبانی یا قیچی هرس

راهنمای خرید قیچی باغبانی

انتخاب درست بعضی ابزار اهمیت زیادی دارد، قیچی باغبانی مخصوص هرس نیز ابزاری است که در خرید آن باید بیشتر تحقیق و مطالعه کرد، ممکن است در روز شما بیش از ۸ ساعت با این ابزار کار کنید. در ادامه مواردی که باید در هنگام خرید قیچی باغبانی به آن توجه شود را توضیح داده ایم.

چرا باید قیچی باغبانی بخرم؟

قیچی باغبانی یا قیچی هرس ابزاری است دستی که برای هرس و بریدن شاخه های درختان از آن استفاده میشود. اگر شما در حیاط منزل خود یک گل رز دارید یا صدها هکتار باغ دارید فرقی نمیکنه حتما به قیچی باغبانی نیاز خواهید داشت. قیچی باغبانی تنها در هرس کاربرد ندارد و در گل آرایی و گلخانه داری نیز از آن استفاده می شود.

خرید قیچی باغبانی خوب اهمیت زیادی برای کشاورزان دارد تا علاوه بر برش های صاف و تمیز به دست آنها نیز آسیب نرسد.

 

برای چه کاربردی قیچی باغبانی میخرید؟

اگر شما هرس کار هستید یا درختان زیادی دارید حتما باید یک قیچی باغبانی خوب تهیه کنید تا علاوه بر دیر خسته شدن و آسیب کم به دست شما برش های صاف و تمیزی نیز داشته باشید.

ولی اگر تعداد کمی درخت در حد ۲ الی ۱۰ عدد دارید میتوانید از مارک های معمولی قیچی باغبانی استفاده کنید.

قیچی های ارزان بیشتر برای کارهای سبک کاربرد دارد، شاید ۱ تا ۳ درخت را بتوان با این نوع قیچی ها هرس کرد.

 

خرید قیچی باغبانی ارزان

اگر قیچی باغبانی را برای کارهای سبک مانند هرس گلهای داخل گلدان یا گل آرایی نیاز دارید قیچی های ارزان چینی و تایوانی شاید به کار شما بیاید ولی این قیچی ها برای هرس های طولانی و زیاد به کار نمی آیند. قطعات آنها قابل تعویض نیست.

 

چه درختان و گیاهانی را قرار است هرس کنید؟

شاخه های بعضی از درختان سفت و محکم است و بعضی مثل درخت انگور شاخه های نرمتری دارد، با قیچی های حرفه ای و شناخته شده مانند فلکو، آرس، آلتونا، باهکو و غیره میتوان به آسانی ساعت ها درختانی مانند سیب، انگور، زردآلو، گردو، مرکبات، زیتون، هلو، آلو، آلبالو، گیلاس، انواع نهال، بادام ، کیوی، گل رز، گل محمدی، بونسای و سایر درختان را بدون آسیب به دست و درخت هرس کرد.

 

بهترین مارک های قیچی های باغبانی حرفه ای کدامند

مارک ها و برندهای زیادی قیچی های باغبانی حرفه ای تولید میکنند که کیفیت بسیار خوبی دارند، معروف ترین آنها عبارتند از:

  1. فلکو یا فیلکو سوئیس
  2. آرس ژاپن
  3. آلتونا اسپانیا
  4. باهکو فرانسه
  5. لووه آلمان

اندازه دست شما چقدر است؟

انتخاب یک قیچی مناسب برای هرس از جهت سلامتی دست و کارایی بسیار حائز اهمیت می باشد، کار با یک قیچی غیر استاندارد در بلند مدت باعث آسیب به دست خواهد شد.

  • اندازه دست یکی از فاکتورهای مهم در انتخاب یک قیچی اندازه آن می باشد، قیچی های باغبانی برای سه سایز دست کوچک ، متوسط و بزرگ تولید می شود که باید بر اساس اندازه دستتان انتخاب درست انجام دهید. برای پیدا کردن سایز دستتان از نوک انگشت وسط ( نقطه ۱) تا زیر مچ ( نقطه ۲) را اندازه بگیرید.

سایز دست کوچک (small) = کمتر از ۱۷٫۵ سانتیمتر

سایز دست متوسط (medium) = 17.5 تا ۲۰ سانتیمتر

سایز دست بزرگ (large) = بیشتر از ۲۰ سانتیمتر

در میهن کاکتوس سایز هر قیچی در قسمت توضیحات محصول نوشته شده است. برای مشاهده قیچی های باغبانی اینجا کلیک کنید.

 

آیا قطعات این قیچی قابل تعویض هستند؟

قطعات قیچی های باغبانی حرفه ای قابل تعویض هستند و در صورت خراب شدن، شکستن یا گم شدن هر قطعه به آسانی میتوان آن را تعویض کرد. معمولا قیچی های ارزان یک بار مصرف هستند.

تمامی قطعات قیچی های باغبانی شرکت فلکو قابل تعویض هستند. در زیر قطعات قیچی فلکو ۲ را مشاهده میکنید، اکثر این قطعات در ایران در فروشگاه میهن کاکتوس موجود می باشد.

قطعات قیچی باغبانی فلکو ۲

آیا لوازم یدکی این قیچی پیدا میشه؟

تنها قابلیت تعویض قطعات کافی نیست باید بررسی کنید که آیا قطعات قیچی در داخل ایران موجود است یا نه، تنها قیچی هایی را خرید کنید که قطعات آنها به آسانی در بازار یافت می شود.

 

بررسی قیمت قیچی باغبانی

قیمت ها را مقایسه کنید و با دقت و قیمت مناسب از مراکز معتبر که پاسخگوی مشتری هستند خرید کنید.

برای مشاهده قیمت لحظه ای قیچی باغبانی یا قیچی هرس اینجا کلیک کنید.

 

سایر مواردی که موقع انتخاب و خرید قیچی باغبانی باید به آنها توجه کنید عبارتند از:

  • جنس تیغه : قطعا جنس تیغه قیچی باغبانی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. قییچی های اصلی دارای کیفیت بالای تیغه هستند که باعث میشود انرژی کمتری برای برش استفاده شود، تیغه های اصلی دیر کند می شوند و به آسانی نمی شکنند.
  • قطر برش : قطر برش میتواند با استفاده از نوع کاربردی که خواهید داشت انتخاب شود، قطر برش قیچی های میهن کاکتوس در توضیحات هر محصول نوشته شده است.
  • طراحی آرگونومیک : سبک و طراحی قیچی باغبانی می تواند بسیار مهم باشد، برای مثال اگر طراحی قیچی باغبانی به سبک آرگونومیک باشد شما در حین استفاده از این محصول دچار خستگی نمی شوید. شکل دسته و زوایای تیغه از جمله این طراحی هستند.
  • وزن قیچی باغبانی: وزن قیچی نیز به اندازه سایر موارد مهم است و باید متناسب به بدن خودتان وزن مناسب را انتخاب کنید. بعضی قیچی ها به دلیل آلیاژهای مخصوص سنگین هستند و برای بریدن شاخه های سفت طراحی شده اند ولی در صورتی که انرژی زیادی نداشته باشید دست شما زودتر خسته خواهد شد.
  • اصل بودن کالا : قیمت قیچی بالاست و سودجویان از فرصت استفاده میکنند و قیچی های تقلبی می سازند که گاهی تشخیص آن با نمونه اصلی بسیار دشوار است، ما با تجربه و دقت بسیار بالا تنها اقلام اورجینال را تهیه میکنیم و برای فروش در سایت قرار میدهیم.
  • چپ دست یا راست دست بودن امروزه قیچی های مخصوص افراد راست دست و چپ دست ساخته می شود.

 

چه اطلاعاتی بر روی جعبه قیچی باغبانی درج شده است؟

بر روی جعبه قیچی های باغبانی معروف اطلاعات کامل مانند موارد زیر نوشته می شود:

  • مدل قیچی
  • لوگوی شرکت سازنده
  • قطر برش
  • اندازه دست
  • چپ یا راست دست بودن
  • کد قطعات برای راحتی در پیدا کردن
  • نحوه تعویض قطعات
  • آموزش روغن کاری و تیز کردن (زاویه مناسب نوشته می شود)
  • اطلاعات تماس و آدرس شرکت سازنده
  • اسم کشور تولید کننده

البته این اطلاعات در مدل های مختلف ممکن است متفاوت باشد یعنی مواری بیشتر یا کمتر از موردهای بالایی ذکر شود. در قیچی های هرس شرکت فلکو سوییس تمامی این اطلاعات به طور کامل ذکر شده است.

برای مشاهده و خرید آنلاین انواع قیچی باغبانی اصل اینجا کلیک کنید.

جهت خرید و فروش قیچی هرس میتوانید با ما در ارتباط باشید:

راه های ارتباطی:

شماره موبایل: ۰۹۱۲۱۰۶۴۹۸۰
آدرس اینستاگرام: mihancactus@

تماس با میهن کاکتوس