کود بیو بیست

کود بیو بیست

کود بیو بیست (کود بیو ۲۰) دارای شانزده عنصر مورد نیاز گیاهان می باشد.در جریان باشید که برنامه تغذیه گیاهان خیلی باید اصولی و دقیق باشد.

چون افراط و یا تفریط در نوع کود دهی باعث از هم گسیختگی و یا کمبود یک عنصر دیگر می گردد.در واقع گیاه دچار تضاد یونی در گیاه می گردد.مثلا با افزایش میزان فسفر در پای ریشه گیاه بشدت دچار کمبود روی و گاها ازت می گردد.

کمبود روی در درختان میوه خیلی خیلی تاثیر گذار است.خوب شرکت امکس خوشبختانه این نقیصه را بر طرف کرده عناصر مورد نیاز گیاه اعم از میکرو و ماکرو را با هم در نظر گرفته و آنهم بصورت کلات شده.

یعنی اینکه پتانسیل بار الکترونیکی در پای ریشه افزایش یافته و کمک به ریشه در جذب مواد ماکرو و میکرو می کند.

از مزایای دیگر این کود امولیسون شده است و بصورت پوششی روی گیاه قرار گرفته و جالبه که ضمن براق نمودن و تمیز نمودن برگهای گیاه سریعا از طریق برگ و ساقه جذب گیاه می گردد.

مهمترین مزیت این کود این است که ازت اوره این کود صفر است.ازت اوره برای گیاهان آپارتمانی مناسب نیست چون اولا در اولین آبشویی ازت مورد نیاز گیاه از دسترس خارج می گردد و در ثانیأ باعث افزایش ph خاک و در نهایت کمبود عناصر مثل آهن و روی می گردد.پس این کود بصورت ازت آمونی است و بسیار مناسب گیاه.

در نهایت شرکت امکس با افزودن سه عنصر از جمله جلبک دریایی کلپک و اسید هیومیک و اسید آمینه انقلابی را در شرکت امکس ایجاد نمود .حالا با این وجود این کود هفده عنصر مورد نیاز گیاه را بصورت کلات شده در اختیار گیاه قرار می دهد.

جلبک دریایی:

مستحضر باشید کمک شایانی به رشد و نمو و توسعه ریشه و حجیم شدن ریشه می نماید.

اسید هیومیک:

برای گیاهان و خاک و بستر گیاهان از ضروریات و ملزومات است.اسید هیومیک در خاک حدود بیست عملکرد را در راستای رشد و نمو و اصلاح خاک انجام می دهد.

در واقع کشورهای مدرن در عرصه کشاورزی مثل آمریکا هلند و انگلستان از اسید هیومیک بعنوان یک اصل اجتناب ناپذیر در برنامه تغذیه ای گیاهان و محصولات کشاورزی خود استفاده می کنند.

و از دیگر مزایای کود گلد نسبت به بیو بیست استفاده شرکت امکس از اسید آمینه ها در این محلول است.

مستحضر باشید که اسید آمینه کمک موثری در بر طرف نمودن استرس های محیطی اعم از کمبود رطوبت، خشکی و …نموده و در تقویت ریشه زایی و نیز افزایش عملکرد پروتین سازی در گیاه موثر می باشد.

و اینه الحق و انصاف از کودهای موجود در ایران و حتی تولید شده در ایران این برند یکی از بهترینها است.

نویسنده: آقای حسن حاجی نیاسری

منبع:میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

108 دیدگاه برای “کود بیو بیست

  1. رویا گفته:

    سلام.من کودبیو۲۰ برای گلهای آپارتمانی میخواهم ولی به میزان کم.چطور میتوانم تهیه کنم.ممنون

  2. yaserghajar گفته:

    با سلام
    عکسی که شما از این کود گذاشتید، مایعی به رنگ سبز است، من ببو بیست گلد خریده ام و سیاه رنگ است ، آیا تقلبی میباشد؟؟؟؟؟

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      سلام ممنون نکته خیلی مهمی بود که یادآوری کردید عکسی که ما گذاشتیم اشتباه بود و تغییر داده شد

  3. مجید درخشان گفته:

    باسلام، من درخت زیر بار هلو دارم میشه از این کود برای بهتر شدنه محصولام استفاده کنم ،چطوری وچه موقع،؟ممنونم اگه راهنمایی کنید:

    • کارشناس 2 گفته:

      درود، در مورد استفاده برای درختان میوه اطلاعی ندارم با یک کارشناس کشاورزی مشورت کنید.

  4. yaserghajar گفته:

    با سلام
    لطفا بفرمایید طریقه استفاده از این کود برای جوانه های سه ماهه کاکتوس چگونه است؟
    دوم اینکه آیا این کود با( قطره اچ بی ۱۰۱ ) اختلال ایجاد میکند،وباید چگونه در کنار این کود از اچ بی استفاده کنم؟؟؟؟؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، میزان مصرف کود بیوبیست طلایی برای جوانه کاکتوسها دو بار بافاصله یک هفته برای بار اول، تکرار شش ماه بعد، تخلخلی بوجود نمیاره ولی بهترهست جداگانه وحداقل بافاصله دو هفته استفاده کنید چون ریشه جوانه کاکتوسها ضعیف هست.

    • Yaserghajar گفته:

      ممنون از راهنماییتون، لطفا بفرمایید چند سی سی در لیتر و آیا محلول پاشی بهتر است یا آبیاری؟

      • کارشناس 1 گفته:

        این کود بصورت مایع غلیظ هست قبل از باز کردن حتما خوب بهم بزنید تا موادش ترکیب بشه بعد به اندازه یک میلی لیتر داخل یک لیتر اب ترکیب کنید، بصورت اسپری روی جوانه ها بهتر هست به اندازه ای که خاک هم ابیاری بشه.

  5. رسول گفته:

    واقعا لذت برم از پاسخ دهی ها

    دوست خوبم من اکثرا گیاهان خانواده آمستل و فیکوس و بنجامین دارم

    کود های npk چی توصیه میکنید و بیو بیست به چه شکل به این خانواده بدم متشکرم

    • کارشناس 1 گفته:

      ممنون از توجه شما،اگر گیاهانی که دارید برگ سبز هستند از کودهای کامل میتونید استفاده کنید،مثل کود بیوبیست طلایی وnpkسه بیست+te کودهای کاملی هستند، اگر گیاهانتون ابلق یا برگ رنگی دارند از کودهایی که پتاس بیشتری از ازت دارند میتونید استفاده کنید مثل npk 3,11,38،کوددهی بهتر هست درزمان رشد گیاه ماهی یک بار انجام بشه.

  6. فاطمه گفته:

    سلام . بنده ۱ سی سی از کود را با ۱ لیتر اب به خوبی ترکیب کردم . ولی سردرگم هستم که از این محلول اماده شده ( ۱سی سی کود و ۱ لیتر اب ) چه میزان به گیاه بدهم ؟ همه ۱ لیتر اب و کود اماده شده یا یک استکان کوچک ؟ اگر همه یک لیتر اب و کود را به گیاه بدهم اوردوز نمی کنه ؟ امدوارم متوجه سوال بنده شده باشید. ممنون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، به اندازه ای با این محلول ابیاری کنید که مقداری از محلول از زهکش گلدان خارج بشه نیاز نیست همه ی یک لیتر محلول رو داخل یک گلدان بریزید. میتونید محلول رو برای سایر گیاهانتون هم استفاده کنید.

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، بله باعث سوختگی ریشه گیاهان میشه، هر کود ویا سمی رو باید با دز استاندارد استفاده کرد که مشکلی برای گیاهان بوجود نیاد.

دیدگاه‌ها بسته شده است.