کاکتوس‌ ها چیزی بیش از گیاهان خاردار هستند

کاکتوس‌ ها چیزی بیش از گیاهان خاردار هستند
کاکتوس‌ ها چیزی بیش از گیاهان خاردار هستند ، هر روز به جمع طرفداران کاکتوس ها افزوده می‌شود حتی هنرمندان بزرگ ما مانند استاد پرستویی و تعدادی زیادی از ورزشکاران بزرگ نیز به این جمع پیوسته‌اند که خبر بسیار امیدوار کننده‌ای است. ما در سایت میهن کاکتوس تصمیم داریم تمامی مقالات لازم برای پرورش کاکتوس‌ها را از نگهداری اولیه تا مقالات تخصصی را به مرور در سایت قرار دهیم. امید است بتوانیم تجربه چندین ساله خودمان را به بهترین شکل در اختیار شما عزیزان قرار بدهیم.
۱٫ آیا این کاکتوس‌ها خراب شدنی هستند؟
بله کاکتوس‌ها نیز مانند همه گیاهان نابود شدنی هستند. اگر شما تا به حال کاکتوسی را از بین برده‌اید، باید بدانید که تنها نیستید. ساده‌ترین راه‌ها برای از بین بردن کاکتوس‌ها و ساکولنت ها آبیاری بیش از حد، زهکشی نامناسب و یا استفاده از سم و کود اشتباه می‌باشند. اسم کاکتوس و همچنین نیازهای آنها را یاد بگیرید در سایت میهن کاکتوس مقالات بسیاری برای نگهداری صحیح این گیاهان قرار داده‌ایم که تماماً حاصل تجربه ده ساله ما هست. اگر سؤالی دارید از ما بپرسید.

۲٫ کاکتوس چگونه تکثیر می‌شود؟
تمامی کاکتوس‌ها دارای بذر هستند و می‌توان از طریق بذر آنها را تکثیر کرد ولی بسیاری از گونه‌ها را می‌توان به راحتی از طریق قلمه زدن هم تکثیر کرد. مقاله آموزش قلمه زدن. کلیک

 

۳٫ آیا کاکتوس‌ها گل می‌دهند؟
کاکتوس‌ها نیز مانند سایر گیاهان گل می‌دهند. برای گل دهی کاکتوس‌ها باید شرایط لازم را فراهم کرد. مهم‌ترین این شرایط عبارتند از:

الف. کاکتوس به سن گلدهی رسیده باشد.

ب. خاک مناسب، دمای ایدال، ابیاری وکوددهی منظم ،نور مناسب وکافی و محل نگهداری مناسبی داشته باشد.

ج. دوره سرما را گذرانده باشد. کاکتوس برای گلدهی نیاز به خواب زمستانی دارند.

درباره گلدهی کاکتوس‌ها مقاله کاملی نوشته‌ایم که با کلیک در اینجا می‌توانید مطالعه کنید.

 

۴٫ برای شروع نگهداری از چه نوع کاکتوسی راحتر است؟
نگهداری از انواع مدل کاکتوس‌ها تقریباً کار آسانی می‌باشد. ولی بعضی کاکتوس‌ها مانند اپونتیا، اچینو گروزنی، نوتو ها، مامیلاریها، آستروفیتوم ها و فروها می‌تواند گزینه‌ای خوبی برای شروع کار باشد.

 

۵٫ چند نکته مهم برای خرید کاکتوس‌ها:
اول اینکه شکل ظاهری کاکتوس سالم باشد یعنی دارای شکستگی یا تغییر رنگ نباشد. گیاه را به آرامی تکان دهید تا مطمئن شوید ریشه دارد. اسم و شرایط نگهداری را از فروشنده بپرسید. کاکتوس تازه خریداری شده را قبل از قرار دادن در کنار سایر کاکتوس‌ها قرنطینه کنید تا از سلامت آن مطمئن شوید. اگر خاک و گلدان گیاه تازه خریداری شده مناسب نیست بهتر است خاک آن را تعویض نمایید.

 

۶٫ آیا تمام کاکتوس‌ها خار دارند؟
این‌طور نیست. خیلی از کاکتوس‌ها مانند انواع آستروفیتوم ها افوربیاها و بسیاری دیگر از گونه‌ها تیغ ندارند.

 

۷٫ کاکتوس‌ها چقدر عمر می‌کنند؟
یک کاکتوس به صورت طبیعی و در زیستگاه اصلی خود می‌تواند تا صدها سال عمر کند. یک کاکتوس در منزل یا گلخانه نیز در صورتی که شرایط مساعدی داشته باشد می‌تواند چندین سال عمر کند. میزان عمر کاکتوس به گونه و شرایط نگهداری آن بستگی دارد. از کاکتوس‌ها به گونه‌ای مراقبت کنید که بتوانید برای نوه‌هایتان به ارث بگذارید!!! می‌تواند تا ۱۰ سال و یا حتی بیشتر هم عمر کند. مشکل یک کاکتوس پیر شدگی، خراش و لکه‌هایی بر روی آنها می‌باشد، پس هرچه پیرتر می‌شوند از جذابیت آنها کاسته می‌شود.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید