معرفی کاکتوس Myrtillocactus schenckii

معرفی کاکتوس Myrtillocactus schenckii

معرفی کاکتوس Myrtillocactus schenckii کاکتوس Myrtillocactus schenckii، از خانواده میرتلو (همان پایه آبی خودمان بوده) ولی کمتر شناخته شده است. رشد ستونی دارد و رنگ آن سبز کمرنگ مایل به زرد است دارای تیغ‌های بلندتر از میرتلو آبی می‌باشد طول آن می‌تواند به ۵ متر نیز برسد. آرئول ها در امتداد هم قرار دارند و بر حسب قطر گیاه می‌تواند از ۵ تا ۸ ریپ داشته باشد.

گل‌ها: همانند میرتلو آبی گل‌های سفید یا کرم رنگ دارد.
گلدهی: گلدهی در طول روز در تابستان  می‌باشد.

میوه: دارای میوه‌های گرد بنفش رنگ با حداکثر قطر ۲ سانتی متر می‌باشد که میوه‌ها خوراکی بوده و دارای بذر می‌باشد.

تکثیر:
از طریق بذر و قلمه قابل تکثیر است رشد آن از طرق بذر بسیار آسان است و رشد خوبی دارد و قلمه‌ها نیز در آب و هوای گرم ریشه می‌دهند.

نور:
به نور کامل احتیاج دارد در صورت کمبود نور به صورت باریک رشد می‌کند و در نور زیاد رشد بهتری دارد و تیغ‌ها نیز بلندتر می‌شوند.

آبیاری:
آب دوست بوده و در تابستان به آبیاری منظم احتیاج دارد اجازه دهید بعد از هر آبیاری خاک کامل خشک شود.

خاک:
حساسیت زیادی نسبت به خاک ندارد ولی برای جلوگیری از پوسیدگی ریشه از خاک‌هایی با زهکشی بالا استفاده کنید.

دما:
بهترین دما برای رشد آن ۲۸ درجه می‌باشد ولی قابل رشد تا دمای ۵۰ درجه نیز می‌باشد در دمای بالا کاکتوس آب خود را از دست می‌دهد. در دمای کمتر از منفی ۴ درجه کاکتوس خراب می‌شود.

کود دهی:
به کود کامل برای رشد بهتر احتیاج دارد ولی در صورت مقوی بودن خاک کود دهی ضروری نیست. برای خرید کود مخصوص کاکتوس اینجا کلیک کنید.

این گیاه در شرایط خوب سالانه ۲۰ سانتی‌متر نیز رشد می‌کند.

همانند میرتلو آبی پایه خوبی برای پیوند است و رشد خوبی نیز به پیوندک می‌دهد و از آن جایی که قطر آن بیشتر از میرتلو آبی است می‌تواند پیوندک‌های بزرگ‌تر و سنگین‌تر را نیز تحمل کند.

برای خرید بذر میرتلو کاکتوس اینجا کلیک کنید.

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید