کاکتوس‌های کلکسیونی

کاکتوس‌های کلکسیونی

خرید بذر کاکتوس‌های کلکسیونی

تخفیف!
KD1391
۵
قیمت اصلی ۲۰۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۱۹۵,۰۰۰ تومان است.
kd1176
۴.۷
۶۰,۰۰۰ تومان
تخفیف!
kd1177
۴.۹
قیمت اصلی ۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۵,۰۰۰ تومان است.
KD1214
۵
۸۰,۰۰۰ تومان
KD1347
★ ۵
۲۰۰,۰۰۰ تومان
kd1518
۲.۵
۶۰۰,۰۰۰ تومان
مشاهده همه بذرهای کلکسیونی

کاکتوس‌های کلکسیونی: سلام خدمت شما دوستداران کاکتوس‌های زیبا امروز می‌خواهم علت گرانی برخی از کاکتوس‌ها را به شما بگویم. حتماً در مراجعه به گلخانه‌های کاکتوس چندین بار واژه کلکسیونی را از زبان فروشنده شنیده‌اید و پس از اطلاع از قیمت بالای آن کاکتوس از خریدان منصرف شده‌اید و حال واقعاً چه کاکتوس‌هایی کلکسیونی هستند؟ چرا قیمت بالایی دارند؟

کاکتوس کلکسیونی چیست؟
به کاکتوس‌هایی که در کشور ما تعداد کمی از آن‌ها وجود دارد و کمتر کسی به سراغ تکثیر آن‌ها رفته است را کلکسیونی میگویند. اغلب کاکتوس‌ها کلکسیونی یا به تازگی بذر یا گیاه آن‌ها وارد کشور شده یا سن بسیار بالایی دارند. کاکتوس‌هایی مانند آریو،دیسکو، آستریاس، تفرو، لوفوفورا، هاورتیا، اوبلمانیا و بسیاری دیگر از گونه‌های کمیاب دیگر در کشور ما کلکسیونی محسوب می‌شوند البته یک عامل دیگر در کلکسیونی شدن کاکتوس‌ها نقش دارد و آن هم ابلق یا دفرمه شدن آن‌ها است.کاکتوس‌های بسیار کمی که از طریق کاشت بذر تکثیر می‌شوند شانس آن را دارند که با ابلق یا دفرمه شدن خود را در رده کاکتوس‌های کلکسیونی قرار دهند.

علت گرانی کاکتوس های کلکسیونی چیست؟
کم بودن عامل گرانی هر چیزی از جمله کاکتوس است مثلاً وقتی از یک کاکتوس در ایران چند عدد بیشتر وجود ندارد پس قطعاً به علت کم یابی ارزش بالایی خواهد داشت. سن بالا هم عامل گرانی کاکتوس است.

کاکتوس‌هایی در مجموعه‌های کلکسیونرهای بزرگ ایران وجود داردکه سن آن‌ها بیشتر از ۴۰ سال است و در ایران این سن بالا عامل تک بودن محسوب می‌شود بنابراین این کاکتوس‌ها ارزش بالایی دارند.

در ایران چه کاکتوس‌هایی کلکسیونی هستند؟
کاکتوس‌هایی مانند دیسکو – اوبلمانیا – آریو – آستریاس برخی از گونه های ژیمینو، فرو و سایر گونه های خاص به علت کم بودن در ایران کلکسیونی محسوب می‌شوند و بذر آن‌ها نیز نسبت به سایر واریته ها از قیمت بالاتری برخوردار است. برای خرید بذر کاکتوس های خاص اینجا کلیک کنید.

پس امروز علت گران بودن بعضی از واریته های کاکتوس را میدانیم  و علت آن که به آن ها اسم کلکسیونی داده شده است البته ناگفته نماند که تمام کاکتوس‌ها دارای ارزش هستند و وجود کاکتوس‌های کلکسیونی باعث کاهش ارزش سایر کاکتوس‌ها نمی‌شود.

کاکتوس‌های فیلدار دارای ارزش بیشتری نسبت به سایر کاکتوس‌ها به دلیل مشخص بودن تاریخچه گیاه هستند.

آستریاس ابلق

آریو کارپوس

اچینو هوریزانتال

فرو کاکتوس تیغ قرمز

کاکتوس کلکسیونی

کاکتوس های خاص

کاکتوس-آریو-کارپوس-فیساراتوس

هاورتیا ابلق

آزتکیوم

لوفوفورا ابلق

هاورتیا ابلق

cکاکتوس خاص

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

kd1491
۵
۲۱۰,۰۰۰ تومان
kd1444
۴.۸
۸۸,۰۰۰ تومان
تخفیف!
kd1177
۴.۹
قیمت اصلی ۵۰,۰۰۰ تومان بود.قیمت فعلی ۳۵,۰۰۰ تومان است.
KD1432
۵
۸۰,۰۰۰ تومان
مشاهده همه بذرهای کلکسیونی

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

3 دیدگاه برای “کاکتوس‌های کلکسیونی

  1. سید مجتبی گفته:

    میشه چندتا کاکتوس کلکسیونی و گرون رو با عکس و نام علمی بهم معرفی کنید
    پیشاپیش ممنون

دیدگاه‌ها بسته شده است.