معرفی سم قارچ کش کاربندازیم ، روش و زمان مصرف

معرفی سم قارچ کش کاربندازیم

معرفی سم قارچ کش کاربندازیم : کاربندازیم قارچ‌کشی از گروه بنزوایمیدازول ها می‌باشد برای کنترل و درمان بیماری‌های قارچی همچنین ضدعفونی بذر و بستر کاشت استفاده می‌شود. کاربندازیم قارچ‌کش سیستمیک با اثر حفاظتی و درمانی می‌باشد. نام‌های دیگر کاربندازول، استمپور، باویستین، دلسن، کوستوس است. کاربندازیم جهت کنترل بیماری‌هایی از قبیل لکه برگی سرکوسپورایی در چغندر قند، مرگ گیاهچه و پوسیدگی ریشه در گیاهان زینتی، فوزاریوم و سپتوریا در غلات و کنترل رایزوکتونیا در پنبه نیز مؤثر است.

 

معرفی سم قارچ کش کاربندازیم

– کاربندازیم بیشتر به صورت پودر با شکل ظاهری کریستالهای بی رنگ و بی بو معمولاً سفید و شیری رنگ و گاهی به رنگ‌های دیگر مانند صورتی و قرمز مشاهده می‌شود. البته نوع مایع کاربندازیم نیز موجود است.

– کاربندازیم قارچ‌کشی سیستمیک می‌باشد که از طریق ریشه و برگ جذب می‌شود. برای مبارزه با بسیاری از قارچ‌های آسکومایست ها و قارچ‌های بازیدیومایست ها مصرف می‌شود. همچنین برای ضدعفونی بذر قبل از کاشت بکار می‌رود.

– از سم قارچ‌کش کاربندازیم برای ضدعفونی بستر کاشت کاکتوس‌ها نیز استفاده می‌شود. برای ضدعفونی باید با دز بالاتر از استاندارد استفاده شود. همچنین برای درمان و پیشگیری بسترهای کاشت کاکتوس نیز کاربرد دارد.

مقدار مصرف قارچکش کاربندازیم:
میزان مصرف سم قارچ‌کش کاربندازیم یک و نیم گرم در یک لیتر آب می‌باشد که باید به‌صورت کامل حل شود. البته حتماً برای میزان مصرف به بروشور یا میزان مصرف سم بر روی بسته‌بندی مراجعه کنید. در ساعات خنک صبح یا عصر و به دور از آفتاب مستقیم آفتاب بر روی گیاه اسپری شود.

carbendazim
فرمول شیمیایی سم کاربندازیم

 

علائم مسمومیت:
تهوع، سردرد، سرگیجه، اختلال در بینایی، اسهال و بی حسی می‌باشد بهتر است خارج از منزل و در هوای آزاد استفاده شود. برای احتیاط از دستکش و ماسک استفاده شود. در صورت مشاهده اعلایم مسمومیت فوراً به پزشک مراجع کنید.

پادزهر:
انواع باربیتوراتها

منبع: میهن کاکتوس
کپی برداری تنها با ذکر منبع مجاز می باشد.

برای خرید قارچکش کاربندازیم اینجا کلیک کنید

مقالات مشابه

142 دیدگاه برای “معرفی سم قارچ کش کاربندازیم ، روش و زمان مصرف

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، شته هستند، تمام برگهای خشک شده رو به ارامی جدا کنید وگیاه رو دو بار بافاصله یک هفته با محلول حشره کش دلتامترین یا مالاتیون سمپاشی وابیاری کنید پشت برگها رو هم سمپاشی کنید. تهویه محیط رو هم بالا ببرید.

  1. Amin گفته:

    سلام خسته نباشید ببخشید بنده بیشتر درخت هایی که توی تراس داشتم قارچ گرفتن و برگهاشون حالت خشکی و زرد شدن پیدا کرده
    بنظرتون قارچ کش مانکوزب بهتره یا کاربندازیم ؟
    گل هامم شامل ساناز ، یاس هلندی ، برگ بو، و یاش توری میشه
    بنظرتون چیکار کنم براشون ممنون میشم جواب بدید .

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون، الان پاییز هست وزرد وخشک شدن برگهای گیاهان کاملا طبیعی هست. مخصوصا اگر در فضای باز باشن. برای راهنمایی بهتر عکس واضح از گیاهان وبرگها بفرستید.

      • Amin گفته:

        آخه پرسیدم بهم گفته بودن که قارچی شده و اینکه این درختا (یاس هلندی و برگ بو)همیشه سبز هستند و نباید برگاشون خزان کنه درسته؟
        دو تا برگ اولی از سمت چپ مربوز به ساناز هستند بعدی مال برگ ریحون هست بعدی مربوط به یاس هلندی میشه و آخری (بزرگه )مربوط به برگ بو هست

        • کارشناس 2 گفته:

          در کدام منطقه سکونت دارید دمای نگهداری این نوع گیاهان چقدر هست؟ یاس هلندی وبرگ بو گیاهان منطقه مدیترانه ای هستند وبه سرما ونور مستقیم حساس هستند ونور مستقیم ودمای پایین به برگهاشون اسیب وارد میکنه محیطشون باید گرم ومرطوب باشه. تغییر رنگ برگهای ریحان از سرما هست.

          • Amin گفته:

            اصفهان
            دمای بیرون هست اما به اون شدت هوا سرد نشده و اینکه ساناز ها اصلا آفتاب نخوردند چون توی تراس شمالی هستند و فقط نور هست
            اما بقیه توی آفتاب قرار دارن اما نه آفتاد سوزان و اینکه هر چند روز یکبار غبار پاشی انجام میدم و هر ۳ روز یکبار بهشون آب میدم
            و اینکه اینا چند روزه اینطور شدن در صورتی که من اینا رو ۳ ماه هست که ازشون نگه داری میکنم و اینکه از اونروز تاحالا برگ بو اصلا رشد نداشته و هیچ تغییری نکرده و فقط چند تا از برگاش ریخته شده
            حالا نظر شما برای این مشکل ها چیه ؟
            هم لک دار شدن برگ گیاهان هم رشد نکردن برگ بو
            و اینکه میشه قارچ کش کاربندازیم رو برای جلوگیری از قارچ استفاده کرد ؟
            طرز استفادش چطوریه ؟
            ببخشید زیاد شد !!

            • کارشناس 2 گفته:

              میتونید برگهایی رو که تغییر رنگ دادن رو جدا کنید وگیاهان رو با محلول قارچ کش ابیاری وسمپاشی کنید بله از قارچکش کاربندازیم میتونید استفاده کنید، یک الی دو گرم دریک لیتر اب ترکیب کنید وگیاهان رو بااین محلول دو بار با فاصله یک هفته ابیاری وسمپاشی کنید برای ریحان هم اگرمیخواهید استفاده کنید تا یک ماه از برگهاش برای خوراکی استفاده نکنید تا دوره کارنس سم تموم بشه بعد.

  2. رضا گفته:

    سلام. وقت بخیر. تعدادی گلدون ناز یخی دارم. قسمتی از ساقه بعضی شاخه و در بعضی گلدونا ریشه شون خشک می شه و بقیه گیاه هم بی حال و خشک میشن . اینا قارچی شدن.؟ برای قلمه هایی که زدم هم همین اتفاق می فته درصورتی که قبلا اینصوری نبود و قلمه بخوبی ریشه می زد. میشه از قارچ کش کاربنداریم استفاده کرد. البته چند ساله دارم و سالمند اخیرا اینطوری شدن. میشه راهنمایی کنید . ممنون.

    • کارشناس 1 گفته:

      درود، احتمالش هست که قارچی شده باشند ساقه ها وریشه هارو بررسی کنید اگر قسمت پوسیده ای دارند با یک چاقوی تیز وضدعفونی شده جدا کنید و بعد بامحلول قارچ کش سمپاشی وابیاری کنید. اگر براتون مقدور بود کلا خاک رو هم عوض کنید واز خاک جدید که ضدعفونی شده باشه استفاده کنید.

  3. Pouya گفته:

    سلام وقت بخیر ببخشید می خواستم بدانم اگر بخواههیم قارچ کش کاربندازیمو برای پیشگیری استفاده کنیم به صورت ابدهی کافیه یا باید رىی ماکتوسها هم اسپری کنم چون من کاکتوسام سالمه فقط برای پیشگیرى می خواهم بدم ترسیدم این اب پاشى خوب نباشه مرسی

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، برای پیشگیری از ابتلا به قارچ هر سه ماه یک بار میتونید به صورت ابیاری استفاده کنید.

      • Pouya گفته:

        من یدونه قارچ کش کاربندازیم گرفتم که زده ٢ گرم در یک لیتر دیدم بعضی جاها گفتین یک گرم مشکلی نداره همون مقدار دستور خودشو بریزم؟ و من کود ٣ ١١ ٣٨ میدم هر چند وقت یک بار تو فصل رشد باید داد؟ و تو پایز زمستان چند بار؟ و اینکه بین کود دهی و قارچکش چه مقدار فاصله باید باشه؟ مرسی ❤️

        • کارشناس 2 گفته:

          اگر گیاهانتون مشکلی ندارند وفقط برای پیشگیری میخواهید استفاده کنید میتونید دو گرم رو استفاده کنید بافاصله حداقل یک ماه.

دیدگاه‌ها بسته شده است.