معرفی کاکتوس آریو کارپوس فیساراتوس

معرفی کاکتوس آریو کارپوس فیساراتوس

معرفی کاکتوس آریو کارپوس فیساراتوس : آریو کارپوس ها بدون شک یکی از زیباترین و با ارزش‌ترین کاکتوس‌ها هستند. کاکتوسی کم رشد و کمیاب. رشد آریو کارپوس ها بسیار اندک است به طوری که بعضی از واریته ها در طول ده سال به اندازه یک گردو رشد می‌کنند. امروز به معرفی یکی از زیباترین واریته های این گونه به نام آریو کارپوس فیساراتوس  ariocarpus fissuratus می‌پردازیم. این واریته در سن بالا پشم‌های سفید در بالای گیاه در می آورند. آریو کارپوس فیساراتوس  دارای گل‌های صورتی رنگی می‌باشد که معمولاً در فصل پاییز و آخر تابستان گل می‌دهد. برای گرفتن بذر حتماً به گرده‌افشانی نیاز دارد.آریو کارپوس فیساراتوس بومی منطقه شمال مکزیک و جنوب امریکا می‌باشد.  آریو کارپوس فیساراتوس بدون خار هستند و بلندی آنها تا ۲۵ سانتی متر هم می‌رسد. سطح آن در اکثر واریته ها به صورت چروک و چرمی مانند می‌باشد.

 آریو کارپوس فیساراتوس
آریو کارپوس فیساراتوس

روش نگهداری  آریو کارپوس فیساراتوس:
آریو کارپوس فیساراتوس دمایی بین ۵ تا ۵۰ درجه بالای صفر را تحمل می‌کند. به آبیاری کم و منظمی احتیاج دارد.

آریو کارپوس ها روزانه حداقل به ۳ تا ۴ ساعت نور کامل احتیاج دارند.
خاک مناسب برای آریو کارپوس ها خاکی با ترکیب ماسه و پیت ماس و مقدار خیلی کمی ورمی کمپوست می‌باشد با زهکشی مناسب. حتماً گلدانی مناسب با تعداد سوراخ‌های زیاد انتخاب کنید.

آریو کارپوس دارای ریشه‌های غده‌ای و ضخیمی می‌باشند که موقع تعویض گلدان باید دقت کنید تا آسیب نبیند.

روش تکثیر  آریو کارپوس فیساراتوس:
تکثیر این کاکتوس از طریق بذر می‌باشد. بستر مناسب خاک پیت ماس با رطوبت بالای ۷۰ درصد و نور ملایم با دمای حدود ۳۰ تا ۳۵ درجه سانتی‌گراد می‌باشد.
مقاله آموزش کاشت بذر کاکتوس. کلیک

بیماری:
مانند سایر کاکتوس‌ها به بیماری‌های قارچی و شپشک آردآلود و انواع کنه‌ها حساس می‌باشد. برای پیشگیری از بیماری‌های قارچی باید خاک و محیط نگهداری دارای رطوبت کمی باشد. برای درمان آفت شپشک آردآلود اینجا کلیک کنید.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید