۷ نکته مهم در خرید بذر کاکتوس و ساکولنت

10 نکته مهم در خرید بذر کاکتوس و ساکولنت

۷ نکته مهم در خرید بذر کاکتوس و ساکولنت: بذر کاکتوس جز بذرهای بسیار حساس در بین گیاهان می‌باشد که در خرید آن باید خیلی دقت کرد. قیمت بذر کاکتوس متفاوت است و این تفاوت به دلیل واریته، تولید کننده، درصد سبز شدن، تازه بودن بذر، و از همه مهم‌تر خالص بودن بذر  و عوامل دیگر می‌باشد. توجه داشته باشد پایین بودن قیمت بذر کاکتوس نشانه منصف بودن فروشنده نیست و به احتمال زیاد به دلیل ناخالص بودن یا کهنه بودن و.. می‌باشد. فروشندگان متقلب و کلاه‌بردار شرایطی فراهم می‌کنند تا همه موارد عالی به نظر برسد.

حتماً در هنگام خرید بذر کاکتوس به موارد زیر توجه فرمایید:
۱- جدیداً بعضی فروشندگان بذرهای گران قیمت مثل بذرهای سایت استارآستروفیتوم را خریداری می‌کنند و با تعدادی بذر معمولی مخلوط می‌کنند و با قیمت پایین می‌فروشند و خود را منصف می‌دانند و خریداران متأسفانه به علت پایین بودن قیمت نسبت به بازار به دام این شیادها می‌افتند.

۲- از خریداران شناخته شده خرید کنید و یا از فروشنده درخواست کنید اعتماد شما را جلب کند. جلب اعتماد می‌تواند معرفی توسط دوستان یا ارائه پروانه کسب و غیره باشد.

۳- کلاه‌برداران معمولاً خود را بسیار خوب و متین جلوه می‌دهند. پس فریب ظاهر و رفتار را نخورید. و سعی دارند با پیشنهادهای عالی مانند ارسال رایگان یا تخفیف‌های ویژه شما را برای خرید ترغیب نمایند.

۴- شما بابت بذر خریداری شده وجه پرداخت می‌کنید، پس از فروشنده بخواهید با ارائه فاکتور حتی فاکتور دستی امضاء شده بذرهای خود را ضمانت کند. فاکتور سندی است که در مواجه به مشکل می‌توان از طریق مراجع قانونی از طریق آن پیگیری کرد پس از فروشنده درخواست فاکتور نمایید.

۵- قیمت بذر بستگی به شرایطی مانند تولید کننده، کشور تولید کننده و واریته و میزان درصد سبز شدن دارد پس به عنوان مثال بذر اچینو گرزونی هم می‌تواند ۱۰ تومان باشد هم ۱۰۰ تومان و این اختلاف قیمت به دلیل موارد گفته شده می‌باشد.

۶-  در خریدهای عمده حتماً ابتدا مقداری بذر به عنوان تست خریداری کنید سپس خرید عمده انجام دهید.

۷- بعضی از بذرها مانند بعضی گونه‌های تفروها خیلی کم سبز می‌شوند و کم بودن سبز شدن بعضی از واریته مربوط به فروشنده نیست.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

5 دیدگاه برای “۷ نکته مهم در خرید بذر کاکتوس و ساکولنت

  1. hamed.amir266 گفته:

    سلام‌ ، بسیار تشکر از تیم میهن کاکتوس واقعا نکته های به جایی بود ممنون از شما من هم از این نکته ها آموختم و لذت بردم . موفق باشید

  2. محی الدین گفته:

    سلام
    فرمایشات جناب دکتر الهامی کاملا بجاست .دوستان به مدت چندماه از سایت میهن کاکتوس خرید می کنم .انصافن از لحاظ مشتری مداری صداقت و حسن انجام کار و همچنین جلب اعتماد مشتری و ضمانت ارسال مجدد بذر در صورت سبز نشدن از جمله مواردی هست که سایت میهن کاکتوس با مدیریت جناب دکتر الهامی را نسبت به بقیه فروشندگان برجسته تر کرده.قطعا بعد از چند خرید از این سایت به نتایجی که عرض کردم می رسید
    این عرایضم را بعد از چندین ماه خرید و بررسی عملکرد مدیریت محترم خدمتتان بازگو کردم.
    امیدوارم موفق باشید.

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      با عرض سلام خدمت جناب آقای بغلانی بزرگوار، شما لطف دارید خیلی ممنون. تو کار ما هم کم و کاستی‌هایی وجود داره که انشالا در آینده بتوانیم این کم و کاستی هارو برطرف کنیم. حمایت شما عزیزان باعث دلگرمی ما برای ادامه کار است. با تشکر الهامی

دیدگاه‌ها بسته شده است.