بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه

بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه

بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه : این روزها کمتر کسی است که با آلودگی هوا و تغییرات محیط زیست درگیر نباشد. بیرون از منزل و در خیابان‌های شهر شاید کار زیادی نتوان برای آلودگی انجام داد ولی حداقل در داخل محیط خانه اگر بتوانیم شرایطی فراهم کرد که هوای سالمی داشته باشیم می‌تواند به سلامت ما کمک کند. گروه میهن کاکتوس تنها یک فروشنده نیست و در حال انجام پروژه‌هایی با کمک اداره محیط زیست برای نجات گیاهان و همچنین آزمایش بر روی گیاهان مختلف می‌باشد که نتایج تمام این تحقیقات به مرور برای مطالعه شما عزیزان به لیست مقالات سایت اضافه خواهد شد. بعضی از گیاهان در خانه علاوه بر زیبایی می‌توانند در کاهش آلودگی خانه نیز کمک کننده باشند، همچنین در آسایش بخش کردن خانه نیز می‌توانند مؤثر باشند.  در این مقاله ما به هفت گیاه خانگی زیبا که در افزایش اکسیژن خانه نیز می‌توانند مؤثر باشند می‌پردازیم.

آلوئه ورا:
ژل موجود در آلوئه ورا یکی از بهترین مواد بهداشتی و سلامتی می‌باشد. علاوه بر اینکه در سلامت پوست می‌تواند مفید باشد، این گیاه می‌تواند میزان کیفیت هوا را نیز تشخیص دهد. این گیاه می‌تواند مواد شیمیایی هوا را فیلتر کند و همچنین زمانی که هوا داخل اتاق آلوده شده است می‌تواند با دانه‌های خاکستری روی برگ‌های گیاه این موضوع را نشان دهد.

بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه

گل فیکوس:
انواع واریته های گیاه فیکوس خیلی برای تمیز کردن هوا مناسب است و همچنین رشد و نگهداری آسانی دارد. برتری این گیاه نگهداری آسان و فیلتر کردن از سموم هوا می‌باشد.

گل فیکوس

اسپاتی فیلوم:
گیاه فوق‌العاده زیبای اسپاتی فیلوم بسیار نگهداری راحتی دارد و می‌تواند هوا را تمیز کند، این گیاه در هوای سرد و سایه نیز مقاوم است و می‌تواند سطح سموم هوا را کاهش دهد.

اسپاتی فیلوم

گیاه سانسوریا:
این گیاه نور و آب زیادی احتیاج ندارد و به راحتی می‌توان در گوشه‌ای از خانه آن را نگه داشت. این گیاه کربن دی‌اکسید را جذب کرده و اکسیژن تولید می‌کند ولی بر خلاف بقیه گیاهان این کار را در شب انجام می‌دهد. به همین دلیل این گیاه برای اتاق خواب نیز بسیار مناسب است.

گل سانسوریا

گیاه بامبو:
قدرت پاک کنندگی هوای بامبو نیز در لیست بهترین گیاهان پاک کننده هوای ناسا وجود دارد. این گیاه به صورت خاص می‌تواند بنزن را از هوا پاک کند. این گیاه به آبیاری خوب نیاز دارد.

گیاه بامبو

گل فیلودندرون:
فیلودندرون به شکل قلب یکی از محبوب‌ترین گیاهان خانگی است، به دلیل رشد و نگهداری آسان این گیاه. این گیاه هم در تمیز کردن هوا بسیار خوب عمل کرده و نگه داری آسانی دارد.

فیلودندرون

کاکتوس:
مقالات زیادی در مورد جذب امواج مخرب در محیط توسط کاکتوس‌ها وجود دارد که هنوز به طور علمی به اثبات نرسیده ولی درهرصورت وجود کاکتوس‌ها در اطراف می‌تواند باعث کاهش آلودگی و ایجاد نشاط در اطراف ما بشود.

منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

20 دیدگاه برای “بهترین گیاهان برای کاهش آلودگی هوا در خانه

  1. امیر گفته:

    سلام
    مرسی از جوابهاتون
    گیاهان من پشت پنجره هستن ما طبقه اولیم بعد همسایه زمستونا برای اینکه ماشینش گرم شه چند دقیقه روشن میزاره بعد من وقتی میرم پیش گیاهان بوی دود میاد. حدودا ۵ تا ۱۰ دقیقه بو میاد بعد میره.
    این دود تو دراز مدت واسه گیاهان مشکلی ایجاد نمیکنه؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، برای مدت طولانی باعث افت در گیاهان میشه که بهتر هست هوادهی کنید تا اکسیژن کافی به گیاهان برسه. ولی کوتاه مدت باشه مشکلی بوجود نمیاد.

  2. هلیا گفته:

    با سلام و خسته نباشید
    و تشکر از سایت عالی تون
    مدتی پیش گیاه زیپلی خریدیم و در آشپزخانه نزدیک پنجره گذاشتیم تقریبا ۲ بار در هفته بهش آب دادیم ،دیروز برگه های پایینیش کاملا بازشده بود و در خاک شل شده بود ،(کج شده بود )در صورتی که وقتی خریدیم برگه هاش کاملا جمع بود???
    امروز گلدانش را عوض کردم و این حالت شد…
    خواهش میکنم راهنماییم کنید مشکلش چیه؟؟؟ چه کاری براش انجام بدم…..???
    خیلی خیلی ممنون???
    https://uupload.ir/files/zbps_img_۲۰۲۰۱۱۱۳_۱۲۴۹۵۲.jpg
    https://uupload.ir/files/cp40_img_۲۰۲۰۱۱۱۳_۱۲۵۲۱۴.jpg
    https://uupload.ir/files/9j7y_img_۲۰۲۰۱۱۱۳_۱۲۴۸۱۲.jpg

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون، ابیاریتون زیاد هست ابیاری رو کاهش بدید زمانی که سطح خاک دو بند انگشت خشک شد انجام بدید، بهتر هست ساقه گیاه رو از نظر پوسیدگی بررسی کنید وتا جایی که پوسیده شده با یک چاقوی تیز وضدعفونی شده کات کنید تا به اوند سالم برسید برگهای انتهایی رو هم جدا کنید،قسمت انتهایی گیاه در اثر ابیاری زیاد پوسیده شده، بعد از کات کردن داخل خاک یا اب میتونید ریشه دار کنید، اگر داخل اب میخواهید ریشه دارکنید بعداز اینکه ریشه ها دو الی سه سانت شد داخل خاک انتقال بدید. خاک رو هم حتما ضدعفونی وخشک کنید بعد استفاده کنید.

        • کارشناس 1 گفته:

          سلام، ممنون از شما،متاسفانه ساقه پوسیده شده،به اندازه یک سانت برش بزنید اگر باز ساقه پوسیده بود مجدد یک سانت برش بزنید به همین صورت ادامه بدید تا اوند سالم برسید، اگر قسمتی از اوند سالم مونده باشه میتونید داخل اب ریشه دار کنید ولی اگر تا انتها پوسیده شده متاسفانه کاری نمیشه کردوباید گیاه رو دور بندازید.

  3. بهارجان گفته:

    http://uupload.ir/files/pef0_1595737891171762870984.jpg
    http://uupload.ir/files/4bki_15957379356911317841570.jpg
    باسلام خدمت کارشناس محترم سایت
    این برگ چای منه خاک مناسب آبیاری مناسب البته گذاشتمش کنار پنجره شمالی و نور غیرمستقیم بهش میتابه هرروز صبح همراه بقیه گلام غبارپاشیشون میکنم و الآنم که دستگاه بخورم کنارش روشنه،تا الآنم دوبار بهش کود سه بیست دادم خوب برگ درمیاره ولی هرچی برگ درمیاره حتی کامل باز نشده قهوه ای میشه
    دوست گرامی بهتر نیست قلمه بزنمش چون خیلی ساقش بلنده
    ممنون میشم راهنماییم کنید چیکار کنم خیلی بی طراوت شده و حتی بوی مطبوعشم از بین رفته

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، گیاهتون کمبود نور داره وباریک وعلفی رشد کرده نباید روی برگهای این گیاه مه پاشی بشه در غیر این صورت قارچ گرفته واز بین میره. روی برگها اصلا اب نریزید، میتونید قلمه بزنید. کوددهی رو ماهی یک بار انجام بدید.

  4. mka.1368 گفته:

    http://uupload.ir/files/s4u9_1595052492579864110955.jpg
    http://uupload.ir/files/3gih_1595052513701754684812.jpg
    با سلام و عرض خسته نباشید خدمت کارشناس محترم
    من یک هفته ای هست این قلمه هارو در خاک خوب کاشتم و تقریبا هرروز با آب پاشی سطح خاک رو مرطوب میکنم و بعد یک هفته انتقالش دادم به یه جای نسبتا پر نور دوتا سوال از خدمتتون دارم
    ۱.چرا بالای بعضی از قلمه ها زرد شده یعنی آبیاریش مشکل داره
    ۲.میتونم از هفته بعد از کود مخصوص سانسوریا براش استفاده کنم واسه اینکه زودتر ریشه بزنه
    ممنون میشم راهنمایی بفرمایید

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون، قلمه هایی که زرد شدند از خاک دربیارید از بین رفتن وجوانه نمیزنند،کوددهی روزمانی که جوانه زدن انجام بدید الان ریشه نداردن وکوددهی فایده ای نخواهد داشت چون ریشه ندارند که کود رو جذب کنند.

  5. mka.1368 گفته:

    http://uupload.ir/files/tosd_15944837519291014608801.jpg
    سلام،چندتا سوال از خدمتتون داشتم من چند تا ساکولنت داشتم امروز همرو کاشتم تو خاک کاکتوس البته همرو با هم و روش چند تا سنگ گذاشتم برای زیبایی
    ۱.چون همشون از یه خانواده آن مشکلی براشون از لحاظ آبیاری و کوددهی پیش نمیاد؟
    ۲.اون سنگایی که روشه مشکلی پیش نمیاره؟
    ۳.کودهی رو ماه دیگه انجام بدم
    یه دنیا ممنون بابت راهنمایی های همیشگیتون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون، ابیاری رو باید بادقت بیشتری انجام بدید چون گلدون بزرگ هست اب بیشتری میگیره ،خاک هر زمان تا عمق خشک شد ابیاری رو انجام بدید وکوددهی رو یک ماه بعد از کاشت شروع کنید.یک هفته بعد از کاشت به محیط پرنور وفیلتر شده انتقال بدید.

  6. mka.1368 گفته:

    http://uupload.ir/files/9ub_15942864402201043912992.jpg
    http://uupload.ir/files/tz0d_15942864989442046039340.jpg
    http://uupload.ir/files/9hdc_15942865127051915157365.jpg
    سلام ممنون بابت پاسخدهی به سوالاتم انقدر سایت محشری دارید که توفیق اجباری برام شد تا درمورد بقیه گل هامم ازتون راهنمایی بگیرم ببخشید اگه سوالاتم زیاده
    ۱٫به انتهای همه قلمه ها کمی پودر قارچ کش زدم گذاشتم تا پینه بلنده مشکلی پیش نمیاد؟
    ۲.میتونم محلول قارچ کش که درست کردم رو همه گل هام بپاشم؟
    خونه ما جنوبیه گل هام نور خوب و فیلتر شده ای در طول روز دریافت میکنن،هرروز غبارپاشیشون میکنم و خاک خوبی هم دارن ، دیروز برای اولین بار به همشون کمی کود سه بیست حل شده دادم، ولی گل نعناییم رو سه هفته پیش کاشتمش تو یه گلدون بزرگتر خیلی از بین رفت
    فردوسم برگاش لول شده و برگ چایمم احساس میکنم داره زرد و کمرنگ میشه راهنماییم کنید خیلی ناراحتشونم

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون از توجه شما،مشکلی بوجود نمیاد،میتونید هر شش ماه یک بار گیاهان رو با محلول قارچ کش ابیاری وسمپاشی کنید تا از بیماری قارچی پیشگیری کنید، ولی چون بتازگی کوددهی کردید ابیاری وسمپاشی با محلول قارچ کش رو دو هفته بعد از کوددهی انجام بدید، لول شدن برگهای گیاه فردوس از گرمای زیاد وکمبود رطوبت محیط میتونه باشه دما رو بررسی وکاهش بدید ورطوبت محیط رو افزایش بدید،گیاه عطر چای نگهداریش مثل گیاه شمعدانی هست وبه نور زیاد نیاز داره زرد شدن برگها نشانه ابیاری بیش از اندازه ویا خاک نامناسب هست این دو مورد رو بررسی وایدال کنید،برای گیاه پلکترانتوس یا گیاه نعنایی بعد از تعویض گلدان حتما بمدت یک الی دو هفته گیاه رو در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنید ،بعد از یک هفته به محیط پرنور انتقال بدید رطوبت محیط رو افزایش بدید وابیاری رو زمانی که سطح خاک یک بند انگشت خشک شد انجام بدید.

  7. mka.1368 گفته:

    باسلام ممنون از سایت خوبتون من بالاخره سانس هامو بردم گلفروشی برام کاشت گذاشتم به توصیه شما تو سایه بمونه و یه لیوانم بهش آب دادم،
    چندتا سوال از خدمتتون دارم
    ۱.گلفروش یه قارچ کش و یه کود مخصوص سانسوریا بهم داد که عکسش رو براتون فرستادم محبت میکنید بگید چطور استفادشون کنم
    ۲.بعضی برگاشو قلمه زدم از این قارچ کش بزنم به ته قلمه هام؟بعد بکارم تو خاک ؟

    http://uupload.ir/files/jlli_159421820568643154415.jpg
    http://uupload.ir/files/arxt_15942182238851535818112.jpg
    http://uupload.ir/files/t8a4_1594218244320671553424.jpg
    ببخشید عکسامو اشتباه فرستادم
    آخرین عکس برگ بیدی و پیتوسمه که خیلی کم جون و کم رنگن چیکارشون کنم

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون از شما،کوددهی یک ماه بعد از کشت گیاه، میتونید گیاه رو یک بار با محلول قارچ کش ابیاری کنید،قلمه ها رو هم به همین صورت بعد ازکاشت با محلول قارچ کش ابیاری کنید،در مورد پتوس وبرگ بیدی شرایط نگهداری رو هم بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، چند وقت هست گیاه رو تهیه کردید؟شرایط نگهداری رو هم بفرمایید تا بهتر راهنماییتون کنیم.

    • مريم گفته:

      گیاه رو حدود ٣ هفتس خریدم، در فاصله حدود ١.۵ متری پنجره جنوبیه که بالکن جلوشه، هفته ای ٢ بار بهش اب دادم، خاک رو هم عوض نکردم کودم بهش ندادم

      • کارشناس 1 گفته:

        گیاه رو در محیط خنک ونیمه سایه نگهداری کنیدو رطوبت محیط رو افزایش بدید میتونید برای تامین رطوبت محیط گیاه رو چند روزی کاور کنید بعد از چند رو اگر بهبود نیافت ریشه های گیاه رو از نظر وجود افت یا پوسیدگی بررسی کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.