آموزش نگهداری کاکتوس آزتکیوم ریتری

آموزش نگهداری کاکتوس آزتکیوم ریتری

آموزش نگهداری کاکتوس آزتکیوم ریتری : کاکتوس آزتکیوم ریتری با نام علمی Aztekium ritteri گیاهی است کم رشد که زیستگاه اصلی آن شمال شرق مکزیک می‌باشد. این کاکتوس، به ندرت بیش از ۵ سانت قطر و ارتفاع بیش از ۱۱ سانتی متر در طبیعت مشاهده می‌شود دارای دندانه‌هایی افقی روی هر ریپ از بدنه خود هست که آن را به استروفیتوم کیکو ها بسیار شبیه می‌کند و آرئول ها نیز روی هر ریپ از آن قرار دارند رنگ گیاهان جوان سبز کم رنگ مایل به زرد است که پس از رشد کم کم به سبز پر رنگ تغییر رنگ می‌دهد. مرکز رشد و اطراف آرئول ها دارای پشم سفید است.

آموزش نگهداری کاکتوس آزتکیوم ریتری :
گل‌ها: داری گل‌های کوچک (کمتر از ۱۰ میلی متر عرض) در نوک گیاه می‌باشد که رنگ آن سفید تا صورتی، و معمولاً گلبرگ‌های بیرونی دارای نوار تیره‌تر می‌باشند. که در طول تابستان گل‌ها باز می‌شوند و پس از ان میوه کوچک صورتی رنگی پدیدار می‌شود که حاوی بذر است.

رشد: رشد آن بسیار آهسته است. می‌توان گفت یکی از کم رشدترین کاکتوس‌ها محسوب می‌شود. برای افزایش رشد و سریع شدن سن گلدهی معمولاً بر روی پایه‌های کاکتوس پیوند می‌شود.

آزتکیوم ریتری
کاکتوس آزتکیوم ریتری در طبیعت

خاک:
به خاک با زهکش بالا نیاز دارد. ترکیب خاک ماسه‌ای برای این کاکتوس مناسب می‌باشد.

آبیاری: 
آبیاری باید با دقت انجام شود چون رشد کم این کاکتوس باعث می‌شود به بیماری‌های ریشه حساس باشد و حتماً قبل از هر آبیاری اجازه داده شود خاک آن کاملاً خشک شود.

دما:
برای رشد به دمای ۲۵ تا ۴۰ درجه نیاز دارد دما در طول زمستان کمتر از ۴ درجه نشود.

نور: 
به نور کامل فیلتر شده نیاز دارد. زمانی که این گیاه روی خاک نگهداری شود هیچ مشکلی برای رشد نداشته ولی برای رشد بیشتر آن را بر روی پایه پیوند می‌دهند.

تکثیر:
بسیار راحت توسط بذر قابل تکثیر است بذرها به راحتی جوانه زده و رشد می‌کنند ولی به صورت تن جوش نیز از طریق گیاه مادری قابل پیوند است. بذرهای این کاکتوس بسیار ریز می باشد.در صورت تکثیر از طریق بذر دو ماه اول رشد بسیار حساس است و به مراقب ویژه نیاز دارد ولی بعد از آن رشد عادی خواهد داشت.

آزتکیوم ریتری
آزتکیوم ریتری بر روی پایه

گیاه کامل آن دارای ریشه‌های غده‌ای است که شکل بسیار زیبایی دارد.

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “آموزش نگهداری کاکتوس آزتکیوم ریتری

دیدگاه‌ها بسته شده است.