معرفی کاکتوس لوفوفورا یا کاکتوس پیوت

لوفوفورا

معرفی کاکتوس لوفوفورا: کاکتوس معروف و دوست داشتنی لولفوفرا با نام علمی Lophophora را کمتر علاقه‌مندی به کاکتوس است که نشناسد. کاکتوس کلکسیونی، زیبا و کم رشد که برخی از گونه‌های آن دارای مواد مخدر مسکالین هستند.

این نوع از کاکتوس شامل ۱۱ واریته اصلی می‌باشد که عبارت هستند از:

Lophophora williamsii cv. KIKKO
Lophophora williamsii cv. KIKKO
Lophophora diffusa
Lophophora diffusa
Lophophora diffusa ssp. kubesae
Lophophora diffusa v. fricii
Lophophora diffusa v. fricii
Lophophora diffusa v. koehresii
Lophophora diffusa v. koehresii
Lophophora jourdaniana
Lophophora jourdaniana
Lophophora williamsii
Lophophora forma "caespitosa
Lophophora forma “caespitosa
Lophophora williamsii v. texensis
Lophophora williamsii v. texensis
Lophophora lutea
Lophophora lutea
Lophophora fricii var. decipiens
Lophophora fricii var. decipiens

زیستگاه:
در ناحیه‌ای که از کویر Chihuahuan در دشت جنوب تگزاس و در هر دو طرف ریو گراند و در جنوب ایالت مکزیک رشد می‌کند. تجمع‌های بزرگی از این کاکتوس در مناطق نمیه کوهستانی وجود دارد.

شرایط رشد در طبیعت:
در گروه‌های چندتایی یا به صورت تکی در کوهستان‌های آهکی و دامنه‌های سنگی و یا در حاشیه رودخانه مشاهده میشود.
نکته۱: این کاکتوس به ندرت دفرمه می‌شود و اگر دفرمه آن رو پیدا کردید بدونید که اولاً خیلی کم یاب هست و دوما در آزمایشگاه با دست‌کاری ژنتیکی به وجود آمده. نکته ۲: در حالت طبیعی کاکتوس لوفو روی خاک گران قیمت هست و جدیداً هم ابلق بودن به آن ریشه‌های غده‌ای زیبا افزوده شده که باعث میشود خیلی خیلی خاص و از طرفی خیلی هم گران قیمت شود.

Lophophora
کشت:
تمام گونه‌های Lophophora روی خاک بسیار آهسته رشد می‌کنند و معمولاً در طبیعت سی سال طول می‌کشد تا بالغ بشوند و شروع به گل دهی بکنند ولی نمونه‌های کشت شده در گلخانه خیلی سریع‌تر رشد می‌کنند و سن گل دهی به شش سال کاهش پیدا می‌کند که در صورت پیوند دادن روی پایه سن گلدهی به زیر دو سال می‌رسد که از این جهت واقعاً عالی هست.

خاک:
همان طور که میدانید ریشه لوفو غده‌ای هست و احتمال بسیار برای پوسیدگی دارند، برای جلو گیری از این مشکل حتماً در خاک کاکتوس از ماسه و شن استفاده کنید و به زهکش خاک هم اهمیت بدهید. نور: نیاز به نور فیلتر شده دارد و از قرار گرفتن در زیر نور مستقیم خودداری شود چون علاوه بر مشکل سوختگی کاکتوس باعث گندیدگی ناگهانی کاکتوس نیز می‌شود
آبیاری: آبیاری بخش دشوار از نگهداری این گیاه هست زیرا اگر این گیاه بیش از حد آبیاری شود، احتمال پوسیدگی دارد و اگر کم آبیاری شود احتمال خشک شدگی و خرابی ریشه را دارد واقعیت این است نگهداری روی خاک این گیاه دشوار است و اگر تجربه ندارید پیوندی این گیاه رو تهیه کنید.

تکثیر:
روی خاک فقط از طریق بذر تکثیر می‌شود ولی در صورت پیوند دادن هم از طریق بذر و هم از طریق تن جوش قابل تکثیر است. برای خرید بذر لوفوفورا اینجا کلیک کنید.

معرفی کاکتوس لوفوفورا

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

پیشنهاد خرید

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

49 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس لوفوفورا یا کاکتوس پیوت

    • کارشناس 2 گفته:

      پاجوشها هم بعد از کاشت غده دار میشن حتی اگر ریشه وغده رو هم کات کنید ومجدد بکارید باز غده دار میشن. حتی بعد از پیوند هم امکانش هست.

  1. علی گفته:

    سلام خسته نباشید ده تا پیوندک پیوت رو جدا کردم از پایه بعد میخوام بکارم بنظرتون چند روز بمونه بیرون پینه ببنده؟؟ و پیوت رو کامل داخل خاک کنم ریشه بزنه یا همینجوری روی سطح خاک بندازم ریشه کنه؟؟ با تشکر از راهنماییتون

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون، بستگی به دمای نگهداری داره، زمانی که قسمت جداشده خشک شد میتونید داخل خاک کشت کنید یک سوم گیاه بهتر هست داخل خاک باشه.

  2. محسن گفته:

    سلام گفتید دفرمه این گیاه نایابه؟ الان من یکی از کوهرسی هام که دو سالش هست دفرمه شده و اتفاقا از هم سن های خودش کوچیکتره، یعنی گیاه ارزشمند تری هست نسبت به بقیه؟
    متشکرم

  3. حسین گفته:

    سلام کدوم یک از اینا دارای مسکالین هست؟
    و چطوری میتونیم مسکالین این کاکتوس رو مصرف کنیم؟
    ضمنن قیمتشون چقدره؟

    ممنون از سایت
    و پشتیبانی خوبتون

  4. رضا گفته:

    سلام
    لوفو ویلیامسی با کوهرسی چه فرقی میکنه
    این دوتا همون ماده مسکالین رو دارن یا فرق دارن این دوتا

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، از نظر اروئلها متفاوت هستند، باید هر دو گیاه رو در کنار هم قرار بدید تا تفاوتهاشون رو مشاهده کنید، بله درسنین بالا تولید میکنند.

  5. Imfree گفته:

    سلام وقت بخیر
    بنده یه لوفو ویلیامسی رو از گلخانه به اشتباه به زیر نور مستقیم بردم و حالا از چند جا ترک های ریز خورده و سوراخ شده
    چطوری میشه نجاتش داد؟

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، اگر سوختگی جزیی باشه گیاه خودش قسمتهای اسیب دیده رو ترمیم میکنه ولی اگر عمیق باشه جاشون روی گیاه باقی میمونه.

  6. Zohreh گفته:

    با سلام .با تشکر از سایت خوب وپاسخ گویی به سوالات .می خواستم بپرسم آیا شما کاکتوس لوفوفورا برای فروش هم دارید ؟مدتی است برای خرید دنبالش می گردم ولی پیدا نمی کنم .

  7. Armin گفته:

    سلام خسته نباشید ممنون میشم اگه بذر لوفوفورا کوهرسی و ویلیامسی رو بروز کنید. من هر وقت که اومدم بذر لوفوفورا کوهرسی رو سفارش بدم زود تمام شده و دیگه نتونستم سفارش بدم. با تشکر.

    • کارشناس میهن کاکتوس گفته:

      سلام متاسفانه فعلا دقیق مشخص نیست کی شارژ میشه ولی سعی میکنیم بزودی موجود بشه

  8. مجتبی گفته:

    سلام و عرض ادب.
    آیا لوفوفورا گیاهی تک پایه و خود تلقیح مثل اپیتالانتا و فرالیا هستش یا برای تلقیح میباید گیاه دومی هم باشه؟؟ ممنون از راهنمایی❤

  9. مهدی گفته:

    سلام خوبین،
    کدوم واریته لفو دیررشد ترینه و قدیمی ترینه در طبیعت
    و مسکالینش بیشتره و مقاوم تر؟ممنون

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، اکثریت لفوفوراها دیر رشد هستند، در مورد قدیمی بودنشون اطلاع دقیق ندارم، در مورد مسکالین هم باید گیاهان همسال رو که بالغ هستند ازمایش کنید تا نتیجه بگیریدکه کدوم مسکالینش بیشتر هست.

  10. امیرعلی گفته:

    سلام. کاکتوس ویلیامسی هم مخدر داره؟ بعد الان من پیوندیشو دارم میشه یه راهنمایی کنید چطوری نگهدارم چند وقت یه بار آب بدم. بعد در مورد سندپدرو تو کدوم بخش میتونم سوال کنم؟ ممنون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، برخی از واریته های این گونه مسکالین دارند، شرایط نگهداری روی مقاله بصورت کامل توضیح داده شده لطفا مطالعه بفرمایید. روی مقاله معرفی سن پدرو ویا در قسمت بذر این محصول میتونید سوالتون رو مطرح کنید.

    • امیرعلی گفته:

      سلام خیلی ممنون از سایت خوب و جوابتون. بازم چند تا سوال دارم. این گونه که به اسم پیوت میفروشن همون واریته forma هست درسته؟ الان اینی که من گرفتمو با قیمت دو سه برابر بهم داد گفت ویلیامسی هست روشم دونه های برفی داره و گفت ۱۰ برابر اون پیوت معمولی مخدرش قوی تره اینو میشه بررسی کنید؟ بازم خیلی ممنون

      • mona گفته:

        سلام و تشکر از سایت مفیدتون
        یعنی ممکنه که کاکتوسی که ذاتا دارای مسکالین هست طوری پرورش داده یا دستکاری بشه که در خودش و یا در بذرش مسکالین رو از بین ببرند؟ من آلمان زندگی میکنم و این کاکتوس رو تازه فقط صرف مسکالینش برای درمان برادرم خریدم که با نسخه ای که از شمن های آمریکایی گرفتم درمانش کنم.ولی الان کمی نگران شدم که چیز اشتباهی بهش ندم که در ضورت دستکاری شدن اثر منفی تری بذاره؟

        • کارشناس 2 گفته:

          سلام، ممنون از شما،نه ،برای این کار گیاه باید خیلی بزرگ باشه وحتما در طبیعت رشد کرده باشه گیاهان کوچک داری مسکالین نخواهند بود، برای این کار زمان زیادی باید صرف بشه که درمنزل غیر ممکن هست. برای درمان بهتر هست به پزشک مراجعه کنید.

        • پیمان گفته:

          از سن پترو هم میشه استفاده کرد ولی اگر برادرتون افسردگیه مقاوم یا ptsd داره از مجیک ماشروم به صورته میکرو دوز استفاده کنین که دنباله مقالاته علمیش بگردین پیدا میشه

    • کارشناس 2 گفته:

      در خرید بعدی در قسمت توضیحات فرمی که پرمیکنید تعدادی که سبز نشدند وکد محصول رو بنویسید مجدد براتون ارسال میشه.

    • کارشناس 2 گفته:

      میتونید با حرارت دادن ویا با اب ژاول (سفید کننده خانگی) ،یا با الکل ضدعفونی کنید.

  11. farhad گفته:

    سلام من تن جوش های لفوفورا رو جدا کردم الان ۲ روزه ولی تن جوش ها یکم نرم شدن. با دست کندمشون بعد با تیغ کمی از پایینشون برداشتم. میشه راهنمایی کنین؟

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، جای خنک وسایه نگهداری کنید،از دست دادن اب باعث نرم وچروک شدنشون میشه، اگر قسمت بریده شده پینه بسته بهتر هست داخل خاک مخصوص کاکتوس که کامل ضدعفونی وخشک شده بکارید.

  12. علیرضا شکیبا گفته:

    سلام جناب الهامی حدود سه ماه پیش تعدادی بذر ازتون خریدم که به دلایلی واگذاری گلخانه به من سه ماه به تعویق افتاد. برای همین با توجه به اینکه تقریبا آشنایی تئوری و عملی قابل قبولی برای کاشت بذر دارم اول از همه اقدام به کاشت ۱۰ بذر لوفوفورا کردم و پس از حدود ۱۵ روز اقدام به کشت یک بسته پایه آبی و یک بسته تریکوسرئوس کرده که از این دو مورد مجموعا ۱۵ عدد از خاک بیرون آمد. با وجود اینکه حدود پنجاه روز از کشت میگذرد و از این بابت مطمئنم که ذره ای کوتاهی در کشت لوفوفورا انجام نداده ام بنظر شما علت عدم سبز شدن این ۱۰ بذر لوفوفورا کوهرسی چه می باشد. ضمن اینکه پارسال تعداد ۱۰ بذر از لوفوفورا دیفیوزا کاشتم که ۸ بذر سبز شده و در طول زمان یکی از بین رفت و اکنون ۴ عدد از آن را خودم نگهداری میکنم و سه کاکتوس دیگر را به دوستانم هدیه داده ام.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، در عرض این سه ماه که بذرها رو نگه داشتید در کجا ودر چه شرایطی نگهداری کردید؟

  13. ج گفته:

    جناب الهامی لوفو ویلیامسی موجود نمیکنید؟ من سری قبل نرسیدم. همه جور لوفو دارم فقط ویلیامسی میخوام. موجود میشه به زودی؟ منتظر باشیم؟

  14. mahdimousavi00834 گفته:

    با عرض سلام و خسته نباشید. ببخشید سیزدهمین عکس. لوفوفورا ویلیامسی هستش ؟؟؟میتونین واریته دقیقش رو بگین ؟. ممنون میشم.

  15. حسبن70 گفته:

    سلام
    ببخشید پاجوش های لوفو رو میشه رو خاک ریشه دار کرد یا فقط باید پیوند زد؟؟؟؟البته پاجوشهای حاصل از پیوند نه روی خاک

      • Amiir گفته:

        سلام .من گیاه پیوتم روی پایه نقره ای پیوند خورده و در حال حاضر نزدیک‌به ده روزه توی افتاب مستقیم قرار داره حدودا روزی ۱۰ ساعت افتاب مستقیم .به نظر شما از نور مستقیم خارجش کنم؟

        • کارشناس 1 گفته:

          سلام، اگر به نور مستقیم عادت کرده به همون صورت میتونید نگهداری کنید ویا اگرمیخواهید به محیط، دیگری انتقال بدید باید بمرور زمان این کار رو انجام بدید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.