کاکتوس‌ های فانتزی

کاکتوس‌های فانتزی

کاکتوس‌های فانتزی: امروزه با توجه به رواج فرهنگ نگهداری از گل و گیاه زینتی و البته کاکتوس در منزل شاهد کارهای فوق‌العاده‌ای از طرف افراد خلاق در زمینه‌های هنری هستیم خوب است علاوه بر اینکه به سلامت و روش‌های نگهداری و تکثیر کاکتوس‌های خود اهمیت می‌دهیم جنبه خلاقانه نیز در کار خود داشته باشیم در این مقاله قصد داریم تعدادی از کارهای خلاقانه که در زمینه کاکتوس و گل و گیاه زینتی صورت گرفته است را به شما نشان دهیم و از شما بخواهیم تا علاوه بر انجام دادن این کارها در صورتی که روش‌های خلاقانه و جدیدی در ذهن دارید آنها را با #میهن کاکتوس، mihancactus# در اینستاگرام با ما به اشتراک بگذارید.

خلاقیت‌هایی را انجام دهید که به گیاه آسیب نرساند، استفاده از چسب‌ها، رنگ‌های مصنوعی، کشیدن شکل بر روی گیاه با اجسام تیز می‌تواند به کاکتوس‌ها آسیب برساند.

۱_نقاشی روی اپونتیا:
احمد یاسین یکی از نقاشان اهل کشور فلسطین با کشیدن پرتره‌های زیبا بر روی راکت‌های اپونتیا صحنه بسیار زیبایی را خلق کرده است شما نیز در صورت علاقه‌مند بودن به هنر نقاشی و پرتره می‌توانید این صحنه‌های بسیار زیبا را خلق کنید.

نقاشی روی کاکتوسنقاشی روی کاکتوس هانقاشی روی کاکتوس هانقاشی روی کاکتوس ها

نقاشی روی کاکتوس ها
۲_ساخت کاکتوس با سنگ:
شما می‌توانید با رنگ کردن سنگ‌ها و قرار دادن آنها در گلدان کاکتوس‌های سنگی بسیار زیبایی را درست کنید این روش برای کسانی مفید است که به علت نداشتن نور و فضای مناسب بتواند کاکتوس‌های زیبایی را در خانه بدون نیازهای آبیاری و نگهداری تولید کنند.

نقاشی کاکتوس روی سنگ۳_استفاده از ظروف قدیمی:
ظرف و ظروف‌های قدیمی و دور انداختنی می‌توانند گلدان‌های بسیار زیبایی برای کاکتوس‌های شما باشند فقط در استفاده از آنها از وجود زهکش برای خروج آب اضافی کاکتوس آن مطمئن شوید.

۴_گلدان با قوطی فلزی:
با رنگ کردن قوطی باقیمانده از رب و کنسرو علاوه بر استفاده مجدد از این ظروف می‌توان گلدان‌های بسیار زیبایی برای کاکتوس‌های خود بسازید که هم جنبه بازیافت بسیار خوبی دارد و هم خلاقیت بسیار زیبایی را می‌آفریند.

گلدان فلزیگلدان فلزی۵_برش کاکتوس‌ها:
با برش دادن و در آوردن طرح بر روی بدنه کاکتوس آن نیز می‌توان اشکال جالبی را خلق کرد اما این روش می‌تواند آسیب جدی به کاکتوس بزند پس از شما خواهش می‌کنیم هیچ‌وقت این روش را برای زیبایی کاکتوس‌ها به کار نبرید.

میتوان گفت بیشتر به گیاه آسیب رسیده تا زیبایی!

۶_چشم و دماغ مصنوعی:
برای برخی از کاکتوسها آن می‌توان با قرار دادن چشم و دماغ و دهان مصنوعی شکل بسیار زیبا و خنده داری تولید کرد که هم باعث علاقه کودکان به این کاکتوس‌ها می‌شود و هم جنبه زیبایی بیشتری را با آنها می‌بخشد فقط در هنگام استفاده از آنها سعی کنید کمترین آسیب را به کاکتوس برسانید.

کاکتوس تزئینیکاکتوس تزئینیکاکتوس‌های فانتزیکاکتوس تزئینی

۷- کاکتوس‌های رنگی:
با استفاده از رنگ آمیزی کاکتوس‌ها آنها را به انواع رنگ‌های مختلف در می‌آورند این روش بیشتر برای فروش بیشتر استفاده می‌شود.

کاکتوس رنگیکاکتوس رنگی

۸- گل‌های خشک شده رنگی:
در این روش از گل‌های مصنوعی که بیشتر برای فریب مشتری‌ها استفاده می‌شود، این گل‌ها اگر با چسب‌های مصنوعی چسبانده شوند می‌تواند به کاکتوس‌ها آسیب برساند.

گل مصنوعی روی کاکتوس

کاکتوس رنگی

این مقاله صرفاً جهت خلاقیت در زمینه کاکتوس و گل و گیاهان زینتی است و میهن کاکتوس با هرگونه آسیب رساندن به این گیاهان مخالف است. کاکتوس‌ها و همه گیاهان در حالت طبیعی بسیار زیباتر هستند.

نویسنده: hamid-ma99
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

6 دیدگاه برای “کاکتوس‌ های فانتزی

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، اگر از نوع مخملی باشند میشه با خیس کردن رنگها، از روی گیاه جدا کرد، ولی اگر از رنگهای دیگری استفاده شده متاسفانه پاک نمیشه وبا بزرگ شدن گیاه قسمتهای رنگی پایین میمونند.

دیدگاه‌ها بسته شده است.