معرفی کاکتوس مامیلاریا هررا

معرفی کاکتوس مامیلاریا هررا

معرفی کاکتوس مامیلاریا هررا: مامیلاریا هررا نیز همانند اکثر گونه‌های دیگر در مکزیک کشف شده است. این گیاه عمدتاً در مکانهای باز در بین علفزارها و سنگ‌های آهکی رشد می کندو عمدتاً در ارتباط با گونه‌هایی چون فرو کاکتوس‌ها، اچینو گروزنی و تلو می‌باشد. این گیاه زیبا و عجیب و غریب اولین بار توسط وردرمن در سال ۱۹۳۱ توصیف شده بود و در سال ۲۰۰۷میلادی در مکزیکو در ارتفاعات ۱۳۰۰تا ۱۸۰۰ متر از سطح دریا کشف شد.

 

سایر اسامی: چیلیتا هررا-اسکوباریا ریوپسیس هررا-نئومامیلایا هررا می‌باشد.

 

این کاکتوس زیبا و کوچک معمولاً شبیه به یک توپ گلف می‌باشد و گاهی به صورت انفرادی و گاهی به صورت بچه زایی از کنار گیاه مادری به زندگی خود ادامه می‌دهد. در رشد این گونه ۲تا ۳ سانتی متر ارتفاع دارد ولی در کشت گلخانه‌ای می‌توان تا ۸ سانتی متر این ارتفاع را افزایش داد.

 

هررا یک گونه استوانه‌ای شکل است که به شد با تیغ‌هایش بسته بندی شده است و این نیز یک زیبایی خاصی به این گونه بخشیده است. خارهایی به طول ۱تا ۵ سانتی متر و بیش از صدها خار به طور نامنظم و در هم تنیده  با رنگ سفید درخشان در روی گیاه وجود دارد و این‌گونه نیز فاقد خار مرکزی است.

 

گل‌های نازک و بزرگ و جذابی به رنگ صورتی با قرمز به طول ۲ تا ۲٫۵ سانتی متر می‌باشد، گلدهی در طول روز اتفاق می افتد.

 

گلدهی این گونه در اروپا معمولاً در ماه‌های آوریل تا می هست زمانی که گیاه ۵تا ۷ ساله می‌شود یعنی زمانی که گیاه قطر ۳ سانتی می‌گردد اتفاق می افتد. کپسول‌های کوچک مایل به سفید رنگی دارد که درونش بذرهای قهوه‌ای مایل به سیاه رنگ وجود دارد.

 

این گیاه زیبا به راحتی قابل کشت شدن و در شرایط خوب با تهویه مناسب رشد خوبی خواهد داشت. به آبیاری بیش از حد حساس می‌باشد و به آبیاری منظم به اندازه و خاک غنی نیازمنداست.

 

لازم به ذکر است که در خاک گلدان این گونه نباید از زغال و … استفاده شود و آهک هیچ گاه به خاک گلدان اضافه نشود. به نور کافی خورشید نیاز دارد و استراحت کافی در زمستان برای گلدهی نیاز است.

شکل بذر مامیلاریا هررا

نویسنده و مترجم: شرکت فا کاکتوس (میر یحیوی)
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

8 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس مامیلاریا هررا

  1. کاربر گفته:

    سلام ببخشید اسم این کاکتوس ها چیه؟ نحوه نگه داریشون چطوریه و اینکه اون گلدون زرده چیزای اطرافش گل هست یا علف؟؟

    • کارشناس 2 گفته:

      درود، مامیلاریا گراسیلیس هست، کنارش جوانه های گیاه اشک تمساح هست که داخل خاک ریختند ورشد کردن میتونید جدا کنید وداخل گلدان جداگانه ای بکارید، مامیلاریا به نور زیاد وفیلتر شده نیاز داره، خاک متخلخل وماسه ای که اب رو مدت زمان زیادی حفظ نکنه، ابیاری زمانی که خاک کامل خشک شد، کوددهی ماهی یک بار در زمان رشد با کودهای مخصوص کاکتوسها.

  2. mhrezamohammadi گفته:

    سلام روز بخیر
    بابت مقالات خوبتون خیلی خیلی ممنون.
    میخواستم بدونم شما بذر مامیلاریا هررا رو میتونید موجود کنید ؟

دیدگاه‌ها بسته شده است.