معرفی کاکتوس استت سونیا کورین

معرفی کاکتوس استت سونیا کورین

معرفی کاکتوس استت سونیا کورین: کاکتوس استت سونیا کورین با نام علمی stetsonia coryne بومی مناطق بیابانی آرژانتین می‌باشد که در ارتفاع ۲۰۰ تا ۱۰۰۰ متری از سطح دریا، استوانه‌ای و منشعب که ۳ الی ۱۰ متر ارتفاع و ۵ تا ۸ متر پهنا، سطحی چوب پنبه‌ای و پوشیده از کرک و تنه‌ای بسیار محکم دارد. چنانچه این کاکتوس در زمین و فضای باز کاشته شود رشد زیادی دارد. علت نام‌گذاری کاکتوس استت سونیا به نام خلال دندان وجود تیغه‌های بزرگ و بسیار محکم سیاه و سفید هستند. این تیغه‌ها در مناطق بومی به عنوان خلال دندان استفاده می‌شوند. شکل دفرمه کاکتوس استت سونیا با نام stetsonia coryne forma cristata بسیار زیبا و گران‌قیمت می‌باشد که معمولاً به ارتفاع سه متر می‌رسد.

شرایط نگهداری:

 

آبیاری:
همانند اکثر کاکتوس‌ها در فصل رشد باید به طور مرتب صورت گیرد و در فاصله بین دو آبیاری باید کاملاً خشک شود در فصل زمستان گیاه به خواب می‌رود و باید کاملاً خشک نگه داشته شود. البته در این فصل بسته به شرایط محیط و خاک گلدان معمولاً هر یک ماه یکبار آبیاری می‌شود. از اوایل بهار که گیاه شروع به رشد می‌کند و در طول تابستان که رشد گیاه افزایش می‌یابد آبیاری باید به تدریج افزایش پیدا کند. توجه داشته باشید زهکشی باید خیلی خوب باشد.

 

نور:
نیاز به آفتاب کامل دارد و در اوج گرمای تابستان بهتر است از نور غیر مستقیم برای رشد گیاه استفاده کرد تا از آفتاب سوختگی جلوگیری شود نور کافی باعث می‌شود تیغه‌ها محکم‌تر، قوی‌تر و بلندتر باشند. استت سونیا برای رشد حداکثری در فصول گرم به نور سایه روشن (مثل آب زیر سایه درخت یا پشت پنجره) مناسب است.

 

تکثیر:
از طریق کاشت بذر و قلمه گرفتن صورت می‌گیرد در فصل تابستان اقدام به قلمه گیری کنید لازم است بدانید قلمه باید خشک نگه داشته شود تا ریشه بزند و تکثیر از طریق بذر نیز همانند اکثر گونه‌های کاکتوس در سطح پیت ماس خاک ترکیب ماسه، خاک باغچه و کمپوست مناسب می‌باشد.

 

دما:
تا چهار درجه زیر صفر تحمل و مقاومت دارد اما برای رشد حداکثری بهتر است در دمای مناسب نگهداری شود.

 

کود دهی:
در طول تابستان مصرف کود رقیق شده مخصوص کاکتوس هر دو هفته یک بار بهترین نتیجه را خواهد داد.

 

گلدهی:
گل‌های این کاکتوس بزرگ و به رنگ صورتی یا سفید می‌باشند.گل‌ها در بخش رأسی به صورت جانبی رشد می‌کند. این گل‌ها شبانه باز شده و تا اواسط صبح باز می‌ماند که یک تا سه روز دوام دارد. گرده افشانی در طبیعت و توسط خفاش‌ها انجام می‌شود. گیاهان بالغ و در فصل بهار و تابستان صورت می‌گیرد.

برای خرید بذر کاکتوس استت سونیا کورین اینجا کلیک کنید.

معرفی کاکتوس استت سونیا کورین
.

نویسنده: محدثه مفتاحی
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

2 دیدگاه برای “معرفی کاکتوس استت سونیا کورین

  1. Armin گفته:

    سلام و خسته نباشید.
    ببخشید می خواستم بدونم این پایه پایه خوبی برای پیوند زدن است؟
    رشد پیوندکش معادل کدوم یکی از پایه هایی است که توی مقاله پایه های مناسب برای رشد کاکتوس در سایت گذاشته بودید؟
    ممنون از راهنمایی هاتون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون، استت سونیا جزو کاکتوسهای کلکسیونی هست ورشد کمتری نسبت به پایه های دیگر داره، برای پیوند زنی مناسب نیست.

دیدگاه‌ها بسته شده است.