معرفی آستروفیتوم کاپری کورن

معرفی آستروفیتوم کاپری کورن

معرفی آستروفیتوم کاپری کورن: عشق و علاقه به گل و گیاه در بسیاری از افراد و در همه جای دنیا وجود دارد. امروزه که بسیاری از افراد زندگی آپارتمانی را انتخاب کرده‌اند، به دلیل نداشتن شرایط مناسب نمی‌توانند هر نوع گیاهی را نگهداری کنند. فضای آپارتمان‌ها شرایط مساعد برای گیاهان را فراهم نمی‌کند. آستروفیتوم کاپری کورن ها از جمله گیاهانی هستند که می‌توان در این شرایط پرورش داد، البته نگهداری از این کاکتوس‌ها نیز نیازمند نکات خاصی هستند. با ما همراه باشید تا در این مقاله به معرفی و شرایط نگهداری آستروفیتوم کاپری کورن بپردازیم.

 

آستروفیتوم کاپری کورن با نام علمی Astrophytum capricorne از خانواده کاکتاسه ها که علی رغم ظاهری خشن بسیار زیبا بوده و بومی مناطق مرکزی و شمال مکزیک بوده و تا ارتفاع ۲۳۰۰ متری از سطح زمین نیز گسترش دارد. ظاهری ستاره‌ای شکل با خارهای درهم که با افزایش سن  قطورتر و بلندتر می‌شوند. سطح آن پوشیده از کرک‌های سفید رنگ که در نگاه اول احساس می‌کنید تیغه دار با پوشش خزه‌ای است. در طبیعت و شرایط عادی تا ارتفاع ۵۰ سانتی متری و قطری حدود ۲۰ سانتی متر رشد می‌کند. آرئول ها روی پره‌های کاکتوس‌ها قرار دارند و هر ارئول ۵ تا ۸ خار که طول آن‌ها به ۵ الی ۱۲ سانتیمتر خواهد رسید. خارهای آستروفیتوم کاپری کورن خاکستری روشن تا قهوه‌ای تیره می‌باشد که همگی مواج رو به بالا هستند.

 

شرایط نگهداری آستروفیتوم کاپری کورن:

 

شرایط آبیاری:
آبیاری در فصول رشد باید به طور منظم انجام گیرد به این صورت که در فاصله بین دو آبیاری خاک کاملاً خشک شود در فصل خواب (زمستان) کاکتوس آبیاری را به حداقل برسانید این امر سبب جلوگیری از پوسیدگی ریشه خواهد شد.

 

خاک مناسب:
خاک آستروفیتوم باید دارای زهکشی مناسبی باشد تا هنگام آبیاری آب اضافی از گلدان خارج شود می‌توانید از مخلوط شن وکمپوست استفاده کنید البته می‌توانید از خاک آماده و مخصوص کاکتوسها نیز استفاده کنید.

 

نور:
آستروفیتوم ها به نور فیلتر شده نیاز دارند پنجره‌های رو به آفتاب گزینه مناسبی برای رشد کافی می‌باشد. به طور کلی نور ایده آل آستروفیتوم ها نوری غیرمستقیم است.

 

کوددهی:
فصل بهار و تابستان می‌توانید به منظور تقویت آستروفیتوم ها از کودهای مخصوص کاکتوس استفاده نمایید که دارای فرمول خاصی برای این کاکتوس بوده و عناصر مغذی و ویتامین‌ها و دیگر نیازهای کاکتوس را یکجا داشته باشد استفاده نمایید.

 

گل دهی:
معمولاً به رنگ زرد با مرکزیت قرمز و در فصل بهار و تابستان نمایان می‌شوند. اندازه حدود ۷ تا ۹ سانتیمتر دارند که بسیار زیبا و چشم نواز هستند.

 

دما:
دمای ۱۰ الی ۲۰ سانتی متر نیاز دارند اما این گیاه مقاوم تا منفی ۷ درجه سانتی‌گراد نیز تحمل می‌کند.

 

تکثیر:
از طریق بذر قابل تکثیر است. برای خرید بذر  آستروفیتوم کاپری کورن اینجا کلیک کنید. برای آموزش کاشت بذر کاکتوس اینجا اینجا کلیک کنید.

معرفی آستروفیتوم کاپری کورن
نویسنده: محدثه
منبع: میهن کاکتوس

مقالات مشابه

پیشنهاد خرید

13 دیدگاه برای “معرفی آستروفیتوم کاپری کورن

  1. سجاد گفته:

    سلام من یک آستروفیتوم کاپریکورون دارم کک های سفیدش هنگام ابیاری آب رو داخل خودشون نگه میدارن به طوری که اصلا دیده نمیشن.الان چند روزی هست که کک های سفیدش کمی به رنگ زنگ زدگی در اومدن چکار کنم دوباره کک هاش سفید بشن

  2. علی اکبر گفته:

    سلام ، وقتتون بخیر
    این آستروفیتوم چروک برفی بنده ، بنظورتو بچه هاشو جدا کنم ؟ چه زمانی مناسب این کار هست ؟ چیکار کنم بچه ها خوب ریشه بدن و رشد کنن ؟
    این رنگ زرد روی بچه ها و ته کاکتوس بیانگر بیماری خاصی هست یا طبیعیه ؟
    http://us.cdn.persiangig.com/download/JIx2yPTYPl/astro.jpg/dl
    خیلی ممنون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، عکستون واضح نیست، هنوز کوچک هستند صبر کنید حداقل اندازه فندق بشن بعد جدا کنید،لکه ها از رسوبات اب میتونه باشه میتونید بوسیله یک قلمو نرم یا گوش پاکن محلول مساوی اب وسرکه درست کنید ورسوبات رو با کمک قلمو نرم از روی گیاه پاک کنید. این کار رو با احتیاط وبه ارامی وبا حوصله باید انجام بدید تا به گیاه اسیبی وارد نشه.

  3. مهدی گفته:

    سلام خسته نباشید،،شما تو کامنت ها جواب یکی از دوستان نوشته بودین نباید لیکا ریخت پای کاکتوس چون رطوبتو حفظ میکنه و طوقه گیاهو میپوسونه؛ولی تو پیج اینستاگرامتون دیدم که پای اریو کارپوس هاتون لیکا ریخته بودید،،ایا اونا لیکا نیستن؟،یا لیکا باید ریز باشه برای پای گلدان،ممنون میشم پاسخ بدید

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، ممنون، برای جوانه ها بهتر هست از لیکا سایز ریز استفاده بشه ویا از شن عربی چون جوانه ها نسبت به گیاهان بزرگتر حساس هستند،برای گیاهان بزرگتر هم باید با طوقه گیاه فاصله داشته باشند ویا ابیاری بصورتی باشه لیکاهای نزدیک طوقه گیاه مرطوب نشه.

  4. مهدی گفته:

    سلام وقت بخیر.من یک کاپریکورن دارم که پایینش لکه های سفید داره ولی الان که داره رشد میکنه لکه سفید دیگه درنمیاره و طرحش داره معمولی سبز میشه.ممکن هست که بعد یک مدت قسمت ساده لک سفید دربیاره؟ممنون

    • کارشناس 2 گفته:

      سلام، اگر منظورتون پُرزهای خود گیاه هست باید در محیط پرنور وفیلتر شده نگهداری کنید، تا پرزهای گیاه زیاد بشن.

  5. متین گفته:

    سلام خسته نباشید. من یک آستروفیتوم کاپریکورن خریدم لابه‌لای پره هایش انگار شپشک آرد آلود دارد. میشه راهنمایی کنید.

    • کارشناس 1 گفته:

      سلام، ممنون، حذف فیزیکی کنید وبا سموم سیستمیک محلول درست کنید وبه همه ی قسمتهای گیاه اسپری کنید،گیاه رو یک هفته تحت نظر داشته باشید واگر مورد مشکوکی بود حذف کنید سمپاشی رو یک هفته بعد مجدد تکرار کنید.

دیدگاه‌ها بسته شده است.